Bezpłatna konsultacja

Prelegenci Traffic Day 2018: Piotr Urbaniak

Kategoria: Inne

Kolejny tydzień, kolejny wywiad z prelegentem. Tym razem na pytania odpowiada Piotr Urbaniak: Sales Director i Członek Zarządu Traffic Trends.

  1. Kiedy i w jakich okolicznościach zacząłeś interesować się tematyką e-commerce?

Pierwszy kontakt ze sprzedażą internetową miałem 8 lat temu pracując w sklepach internetowych zajmujących się sprzedażą elektroniki i artykułów wystroju wnętrz. Po roku praca w sklepie została zamieniona na pracę dla sklepów i zaczęliśmy tworzyć Traffic Trends – agencję ukierunkowaną stricte na obsługę projektów e-commerce. Ze względu na rok urodzenia nie miałem możliwości poznania zagadnien związanych z e-commerce czy marketingiem internetowym w trakcie studiów, co szczęśliwie zmieniło się przez te lata i dziś, młodsze pokolenie już takie możliwości w zasięgu ręki ma.

  1. Jakich porad udzieliłbyś właścicielowi sklepu internetowego na starcie jego działań?

Przede wszystkim powinien on skupić się bardzo mocno na rozbudowie kompetencji kupieckich, a także na „przelaniu” swojej pasji na prowadzony sklep. Jeśli prowadzona działalność wynika z codziennych zainteresowań właściciela, to musi on jak najmocniej zaangażować się w tworzenie komunikacji by swoją pasją zarazić też odwiedzających go Klientów. To zawsze widać! W tekstach, w social media, w samym doborze producentów i produktów. Dodatkowo oczywiście ważne są umiejętności kupieckie, bo w nich nie wyręczy go żadna zewnętrzna firma, a bez dobrej, atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty trudno będzie myśleć o finalnym sukcesie.

  1. Jakie elementy składają się na sklep idealny?

Nowoczesny i estetyczny sklep internetowy z wielokanałowym marketingiem i empatyczną obsługą Klienta. Pod to podpiąć jednak można kilkadziesiąt mniejszych czynników, które ten ideał są w stanie zbudować. Ważne decyzje właściciele sklepów podejmować muszą praktycznie na każdym kroku – od wyboru oprogramowania sklepu, przez poziom cenowy, dobór produktów, wybór metod reklamowych i agencji, po przeszkolenie pracowników obsługujących Klientów i stworzenie procedur logistycznych. Lista ta, tak naprawdę, jest tak potężna, że nie sposób całą ją tu wymienić. Wierzę jednak, że większość z elementów uda nam się przedstawić podczas wrześniowego spotkania w ramach Traffic Day 2018.

  1. Przed jakimi błędami przestrzegałbyś właścicieli sklepów internetowych?

Wystarczy ustrzec się samowystarczalności. Sklep internetowy jest tak potężnym narzędziem, którego obsługa wymaga wiedzy na wielu polach, że nie sposób znać się doskonale na wszystkich i nie popełnić żadnego błędu kierując się wyłącznie swoją wiedzą i intuicją. Każdy właściciel sklepu musi otoczyć się zaufanymi partnerami lub pracownikami, by na każdym polu – od prac developerskich, przez marketing, po logistykę i obsługę Klienta – działać na najwyższym poziomie. Na każdym etapie czyha błąd, który może słono kosztować – od nieudanej partii towaru na magazynie, przez błąd techniczny rujnujący ruch na sklepie, po kryzys w social media wywołany błędnym procesem obsługi. Bez wsparcia na niektórych polach nie ma szans na dynamiczny rozwój!

  1. Dlaczego uważasz, że warto wziąć udział w konferencji Traffic Day?

Bo świat e-commerce szybko się zmienia i nie sposób „zza biurka” być na bieżąco. Jestem przekonany, że właściciele sklepów nie znajdą bardziej praktycznej konferencji, na której dostaną potężną dawkę inspiracji i wiedzy z różnych zakresów prowadzenia sklepu, a na dodatek będą mogli wymienić się doświadczeniami z dziesiątkami innych właścicieli. Jeżeli ktoś chce być na bieżąco i szuka konferencji dedykowanej e-commerce, musi się z nami spotkać w Warszawie! Daję słowo, że nie wyjdzie zawiedziony, czego najlepszym dowodem jest bardzo pozytywny feedback po poprzednich edycjach.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!