Pierwszy kontakt ze sprzedażą internetową miałem 8 lat temu pracując w sklepach internetowych zajmujących się sprzedażą elektroniki i artykułów wystroju wnętrz. Po roku praca w sklepie została zamieniona na pracę dla sklepów i zaczęliśmy tworzyć Traffic Trends – agencję ukierunkowaną stricte na obsługę projektów e-commerce. Ze względu na rok urodzenia nie miałem możliwości poznania zagadnien związanych z e-commerce czy marketingiem internetowym w trakcie studiów, co szczęśliwie zmieniło się przez te lata i dziś, młodsze pokolenie już takie możliwości w zasięgu ręki ma.
Przede wszystkim powinien on skupić się bardzo mocno na rozbudowie kompetencji kupieckich, a także na „przelaniu” swojej pasji na prowadzony sklep. Jeśli prowadzona działalność wynika z codziennych zainteresowań właściciela, to musi on jak najmocniej zaangażować się w tworzenie komunikacji by swoją pasją zarazić też odwiedzających go Klientów. To zawsze widać! W tekstach, w social media, w samym doborze producentów i produktów. Dodatkowo oczywiście ważne są umiejętności kupieckie, bo w nich nie wyręczy go żadna zewnętrzna firma, a bez dobrej, atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty trudno będzie myśleć o finalnym sukcesie.
Nowoczesny i estetyczny sklep internetowy z wielokanałowym marketingiem i empatyczną obsługą Klienta. Pod to podpiąć jednak można kilkadziesiąt mniejszych czynników, które ten ideał są w stanie zbudować. Ważne decyzje właściciele sklepów podejmować muszą praktycznie na każdym kroku – od wyboru oprogramowania sklepu, przez poziom cenowy, dobór produktów, wybór metod reklamowych i agencji, po przeszkolenie pracowników obsługujących Klientów i stworzenie procedur logistycznych. Lista ta, tak naprawdę, jest tak potężna, że nie sposób całą ją tu wymienić. Wierzę jednak, że większość z elementów uda nam się przedstawić podczas wrześniowego spotkania w ramach Traffic Day 2018.
Wystarczy ustrzec się samowystarczalności. Sklep internetowy jest tak potężnym narzędziem, którego obsługa wymaga wiedzy na wielu polach, że nie sposób znać się doskonale na wszystkich i nie popełnić żadnego błędu kierując się wyłącznie swoją wiedzą i intuicją. Każdy właściciel sklepu musi otoczyć się zaufanymi partnerami lub pracownikami, by na każdym polu – od prac developerskich, przez marketing, po logistykę i obsługę Klienta – działać na najwyższym poziomie. Na każdym etapie czyha błąd, który może słono kosztować – od nieudanej partii towaru na magazynie, przez błąd techniczny rujnujący ruch na sklepie, po kryzys w social media wywołany błędnym procesem obsługi. Bez wsparcia na niektórych polach nie ma szans na dynamiczny rozwój!
Bo świat e-commerce szybko się zmienia i nie sposób „zza biurka” być na bieżąco. Jestem przekonany, że właściciele sklepów nie znajdą bardziej praktycznej konferencji, na której dostaną potężną dawkę inspiracji i wiedzy z różnych zakresów prowadzenia sklepu, a na dodatek będą mogli wymienić się doświadczeniami z dziesiątkami innych właścicieli. Jeżeli ktoś chce być na bieżąco i szuka konferencji dedykowanej e-commerce, musi się z nami spotkać w Warszawie! Daję słowo, że nie wyjdzie zawiedziony, czego najlepszym dowodem jest bardzo pozytywny feedback po poprzednich edycjach.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157