Promocja sklepu internetowego jest jak randka z klientem!

E-commerce | 6 min czytania

Promocja sklepu internetowego jest jak randka z klientem!

Traffic Day to najbardziej praktyczna konferencja, mówiąca o tym jak promować sklep internetowy w sieci. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe zadanie. Dlatego nasi specjaliści wychodzą do klienta z chęcią przekazania praktycznej wiedzy na temat marketingu dla sklepów internetowych.

Tworząc wydarzenie organizatorzy wymyślili dość trafne porównanie. Chcecie wiedzieć co ma wspólnego randka i promocja sklepu internetowego? Sprawdźcie nasz poniższy mini komiks, który obrazuje program Traffic Day 2016!

Każdy z nas kiedyś szykował się do randki, a wtedy w naszych głowach rodzi się milion pytań: jak się ubrać, jaki kupić upominek, o czym będziemy rozmawiać. Podobnie jest z otwarciem własnego sklepu internetowego, zadajemy sobie pytania jak promować sklep internetowy oraz jak reklamować taki sklep.

ZRÓB DOBRE PIERWSZE WRAŻENIE

Tak jak w relacjach damsko-męskich, pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz i ma ono kluczowe znaczenie! Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie promocji sklepu internetowego już na samym początku, ponieważ szykujemy się przed randką, a nie podczas jej trwania.

1-640x640.png

Wywiad środowiskowy

Aby zrobić dobre pierwsze wrażenie, warto poznać swoją wybrankę przed spotkaniem, żeby po pięciu minutach nie wyszła przypudrować noska i już do nas nie wróciła. Tak samo jest z klientami, którzy pierwszy raz mają styczność z Twoim sklepem internetowym. Poznaj swojego klienta m.in. poprzez Google Analytics oraz Google Search Console, a następnie przygotuj strategię promocji sklepu internetowego specjalnie dla niego.

Jeżeli jest to Twój pierwszy sklep, a w Google Analytics oraz Google Search Console nie ma danych, spróbuj na podstawie swojego asortymentu zbudować personę grupy docelowej. Fora, konkurencja czy najpopularniejsze zapytania w wyszukiwarce Google również mogą okazać się dobrymi wskazówkami.

2-640x640.png

Czas przygotowań

Wiesz już z kim się spotykasz i co lubi, pora więc wziąć się do działania. Przygotowanie planu marketingowego dla sklepu internetowego jest podstawą do osiągnięcia sukcesu. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na proste pytania: co chcemy osiągnąć, co możemy zaoferować oraz co nas odróżnia od konkurencji, ponieważ chcemy zbudować trwały związek, a nie chwilową przygodę. Ważna jest jest nie tylko pierwsza wizyta klienta na stronie, ale też by do nas powrócił. Więcej o tym, jak przygotować strategię marketingową dowiesz się z naszej bazy wiedzy: Tworzenie strategii marketingowej dla sklepu.

Zadbaj o swój wygląd

Umawiając się do drogiej restauracji z osobą, na której nam zależy, każdy z nas ubierze się odpowiednio, aby zrobić dobre wrażenie, które zostanie na długo w pamięci wybranej osoby. Tak samo powinniśmy zadbać o wygląd oraz promocję sklepu internetowego, żeby zapewnić klientowi pozytywne odczucia. Poświęć chwilę, aby zdjęcia były dobrej jakości oraz miały uzupełnione atrybuty ALT. Treści niech zawierają porady oraz odpowiedzi na często zadawane pytania ze strony klientów. Warto również zadbać o wygląd opisów, niech będą wyjustowane i podzielone na akapity.

Spotkanie w cztery oczy

Kiedy dochodzi do pierwszej randki, jesteśmy pełni oczekiwań i mamy nadzieję na sukces. W przypadku sklepów internetowych jest to sprzedaż usługi bądź produktu. Niestety nie zawsze pierwsze kontakty damsko-męskie kończą się powodzeniem, jednak nic straconego. Będąc bogatszymi o nowe doświadczenia, wyciągnijmy wnioski i zadajmy sobie pytanie: jak możemy lepiej promować sklep internetowy? I tu rodzi się kolejny dylemat: jak wyciągnąć te wnioski i na co zwrócić uwagę?

Promocja sklepu internetowego w social mediach

Podczas randek bardzo często można zauważyć dwa błędy:

  • ciągle mówimy o sobie,
  • głównie milczymy i jesteśmy nieobecni.

Przy tych dwóch postawach trudno oczekiwać, że dojdzie do następnych spotkań (transakcji zakupowych). Jest to częsty błąd w promocji sklepów internetowych, np. na Facebooku.

Marketing sklepów internetowych prowadzony w kanałach social media musi być ciekawy dla odbiorcy i konsekwentny w swoich działaniach. Oprócz postów produktowych i usługowych, warto zachęcić klienta do interakcji, np. poprzez konkursy.

Zawsze opowiadamy to samo

W relacjach międzyludzkich niekiedy zależy nam, aby uwydatnić pewne nasze atuty. Wtedy ciągle powtarzamy te same anegdoty, wplatając je w różne sytuacje. W pozycjonowaniu nazywamy to duplikatem treści.

W marketingu sklepów internetowych algorytmy Google warto utożsamić z osobą, z którą spędzamy randkę. W momencie kiedy będziemy powielać ciągle te same zdania (duplikat treści), sztucznie będziemy używać słów kluczowych (spam fraz pozycjonowanych), będziemy mniej atrakcyjni. Owszem warto używać priorytetowych haseł, ale w sposób naturalny, a ten sam aspekt (produkt), możemy opisać na wiele sposobów. Wszystko to sprawi, że nasza znajomość z algorytmami Google może być owocna. Dodatkowo, klienci otrzymują wyczerpujące informacje, dzięki czemu mogą dokonać zakupu u Ciebie, a nie u konkurencji.

3-640x640.png

A JAK ZNAJDZIESZ TO DBAJ!

Początkowe etapy promocji sklepu internetowego, tak jak pierwsza randka, są czasochłonne i wymagają wiele pracy. Pierwsze sukcesy dobrze przygotowanej promocji cieszą, a w przypadku niepowodzeń? Nie zrażaj się: próbuj, analizuj i poprawiaj promocję swojego sklepu internetowego.

Dosprzedaż jest łatwiejsza i tańsza niż sprzedaż - prawda oczywista! Dlatego, kiedy znajdziesz już swojego klienta, dbaj o niego, by nie uciekł - by kupował ponownie i by był Twoją reklamą. Poznasz tu sprawdzone metody programów lojalnościowych, ponownego angażowania bazy klientów dzięki social media czy e-mail marketingowi. Odkryjesz także, że warto nagradzać zdobytych już klientów. W relacjach damsko-męskich też trzeba dbać o swoją druga połowę. To ciągła praca, jeśli odpuścimy w relacji damsko-męskiej i relacji sklep-klient możemy stracić bardzo dużo.  Żeby utrzymać swojego partnera i klienta trzeba o niego odpowiednio zadbać! Konferencja Traffic Day pokaże jak zadbać o swojego klienta!

4-640x640.png

Każdy z nas dąży do happy endu, czyli do zamkniętej sprzedaży swoich produktów.

Daj się pokochać swojemu klientowi i przyjdź na Traffic Day 2016!

Szczegóły konferencji

Traffic Day 2016

Paweł, Piotr i Jacek serdecznie zapraszają!

5-1200x627-1024x535.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157