Promocja sklepu internetowego jest jak randka z klientem!

E-commerce

promocja sklepu internetowego

Traffic Day to najbardziej praktyczna konferencja, mówiąca o tym jak promować sklep internetowy w sieci. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe zadanie. Dlatego nasi specjaliści wychodzą do klienta z chęcią przekazania praktycznej wiedzy na temat marketingu dla sklepów internetowych.

Tworząc wydarzenie organizatorzy wymyślili dość trafne porównanie. Chcecie wiedzieć co ma wspólnego randka i promocja sklepu internetowego? Sprawdźcie nasz poniższy mini komiks, który obrazuje program Traffic Day 2016!

Każdy z nas kiedyś szykował się do randki, a wtedy w naszych głowach rodzi się milion pytań: jak się ubrać, jaki kupić upominek, o czym będziemy rozmawiać. Podobnie jest z otwarciem własnego sklepu internetowego, zadajemy sobie pytania jak promować sklep internetowy oraz jak reklamować taki sklep.

 

ZRÓB DOBRE PIERWSZE WRAŻENIE

Tak jak w relacjach damsko-męskich, pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz i ma ono kluczowe znaczenie! Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie promocji sklepu internetowego już na samym początku, ponieważ szykujemy się przed randką, a nie podczas jej trwania.

promocja sklepu internetowego

 

Wywiad środowiskowy

Aby zrobić dobre pierwsze wrażenie, warto poznać swoją wybrankę przed spotkaniem, żeby po pięciu minutach nie wyszła przypudrować noska i już do nas nie wróciła. Tak samo jest z klientami, którzy pierwszy raz mają styczność z Twoim sklepem internetowym. Poznaj swojego klienta m.in. poprzez Google Analytics oraz Google Search Console, a następnie przygotuj strategię promocji sklepu internetowego specjalnie dla niego.

Jeżeli jest to Twój pierwszy sklep, a w Google Analytics oraz Google Search Console nie ma danych, spróbuj na podstawie swojego asortymentu zbudować personę grupy docelowej. Fora, konkurencja czy najpopularniejsze zapytania w wyszukiwarce Google również mogą okazać się dobrymi wskazówkami.

analiza grupy docelowej

 

Czas przygotowań

Wiesz już z kim się spotykasz i co lubi, pora więc wziąć się do działania. Przygotowanie planu marketingowego dla sklepu internetowego jest podstawą do osiągnięcia sukcesu. Dlatego warto odpowiedzieć sobie na proste pytania: co chcemy osiągnąć, co możemy zaoferować oraz co nas odróżnia od konkurencji, ponieważ chcemy zbudować trwały związek, a nie chwilową przygodę. Ważna jest jest nie tylko pierwsza wizyta klienta na stronie, ale też by do nas powrócił. Więcej o tym, jak przygotować strategię marketingową dowiesz się z naszej bazy wiedzy: Tworzenie strategii marketingowej dla sklepu.

Zadbaj o swój wygląd

Umawiając się do drogiej restauracji z osobą, na której nam zależy, każdy z nas ubierze się odpowiednio, aby zrobić dobre wrażenie, które zostanie na długo w pamięci wybranej osoby. Tak samo powinniśmy zadbać o wygląd oraz promocję sklepu internetowego, żeby zapewnić klientowi pozytywne odczucia. Poświęć chwilę, aby zdjęcia były dobrej jakości oraz miały uzupełnione atrybuty ALT. Treści niech zawierają porady oraz odpowiedzi na często zadawane pytania ze strony klientów. Warto również zadbać o wygląd opisów, niech będą wyjustowane i podzielone na akapity.

Spotkanie w cztery oczy

Kiedy dochodzi do pierwszej randki, jesteśmy pełni oczekiwań i mamy nadzieję na sukces. W przypadku sklepów internetowych jest to sprzedaż usługi bądź produktu. Niestety nie zawsze pierwsze kontakty damsko-męskie kończą się powodzeniem, jednak nic straconego. Będąc bogatszymi o nowe doświadczenia, wyciągnijmy wnioski i zadajmy sobie pytanie: jak możemy lepiej promować sklep internetowy? I tu rodzi się kolejny dylemat: jak wyciągnąć te wnioski i na co zwrócić uwagę?

Promocja sklepu internetowego w social mediach

Podczas randek bardzo często można zauważyć dwa błędy:

  • ciągle mówimy o sobie,
  • głównie milczymy i jesteśmy nieobecni.

Przy tych dwóch postawach trudno oczekiwać, że dojdzie do następnych spotkań (transakcji zakupowych). Jest to częsty błąd w promocji sklepów internetowych, np. na Facebooku.

Marketing sklepów internetowych prowadzony w kanałach social media musi być ciekawy dla odbiorcy i konsekwentny w swoich działaniach. Oprócz postów produktowych i usługowych, warto zachęcić klienta do interakcji, np. poprzez konkursy.

Zawsze opowiadamy to samo

W relacjach międzyludzkich niekiedy zależy nam, aby uwydatnić pewne nasze atuty. Wtedy ciągle powtarzamy te same anegdoty, wplatając je w różne sytuacje. W pozycjonowaniu nazywamy to duplikatem treści.

W marketingu sklepów internetowych algorytmy Google warto utożsamić z osobą, z którą spędzamy randkę. W momencie kiedy będziemy powielać ciągle te same zdania (duplikat treści), sztucznie będziemy używać słów kluczowych (spam fraz pozycjonowanych), będziemy mniej atrakcyjni. Owszem warto używać priorytetowych haseł, ale w sposób naturalny, a ten sam aspekt (produkt), możemy opisać na wiele sposobów. Wszystko to sprawi, że nasza znajomość z algorytmami Google może być owocna. Dodatkowo, klienci otrzymują wyczerpujące informacje, dzięki czemu mogą dokonać zakupu u Ciebie, a nie u konkurencji.

jak reklamować sklep internetowy

 

A JAK ZNAJDZIESZ TO DBAJ!

Początkowe etapy promocji sklepu internetowego, tak jak pierwsza randka, są czasochłonne i wymagają wiele pracy. Pierwsze sukcesy dobrze przygotowanej promocji cieszą, a w przypadku niepowodzeń? Nie zrażaj się: próbuj, analizuj i poprawiaj promocję swojego sklepu internetowego.

Dosprzedaż jest łatwiejsza i tańsza niż sprzedaż – prawda oczywista! Dlatego, kiedy znajdziesz już swojego klienta, dbaj o niego, by nie uciekł – by kupował ponownie i by był Twoją reklamą. Poznasz tu sprawdzone metody programów lojalnościowych, ponownego angażowania bazy klientów dzięki social media czy e-mail marketingowi. Odkryjesz także, że warto nagradzać zdobytych już klientów. W relacjach damsko-męskich też trzeba dbać o swoją druga połowę. To ciągła praca, jeśli odpuścimy w relacji damsko-męskiej i relacji sklep-klient możemy stracić bardzo dużo.  Żeby utrzymać swojego partnera i klienta trzeba o niego odpowiednio zadbać! Konferencja Traffic Day pokaże jak zadbać o swojego klienta!

promocja sklepu internetowego

 

Każdy z nas dąży do happy endu, czyli do zamkniętej sprzedaży swoich produktów.

Daj się pokochać swojemu klientowi i przyjdź na Traffic Day 2016!

 

Szczegóły konferencji

Traffic Day 2016

 

Paweł, Piotr i Jacek serdecznie zapraszają!

 

ekipa traffic trends

 

Dodaj komentarz

Stanisław Ruta

Stanisław Ruta

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!