RAPORT: Sprzedaż internetowa w kwietniowe niedziele bez handlu – jak wygląda ruch, konwersja i sprzedaż?

Piotr Urbaniak

E-commerce | 2018-04-23 | 3 min czytania

RAPORT: Sprzedaż internetowa w kwietniowe niedziele bez handlu – jak wygląda ruch, konwersja i sprzedaż?

Po raz drugi przyjrzeliśmy się sprzedaży internetowej w niedziele. Na bazie pierwszych, marcowych niedziel prognozy były pozytywne - wyższy ruch, wyższa sprzedaż, lepsza konwersja. Jakie wnioski można wyciągnąć po kwietniowych niedzielach?

Niestety żadna metodologia badania nie odda w pełni wyników. Z jednej strony ruch w e-commerce rośnie każdego roku, z drugiej w wielu branżach na ruch i sprzedaż wpływ ma np. pogoda. Postanowiliśmy zatem uzupełnić poprzedni raport, który znajdziecie tutaj, o nowe podejście - wtedy porównaliśmy niedziele następujące po sobie, a teraz kwietniowe niedziele połączyliśmy z niedzielami z ubiegłego roku, również z kwietnia.

Jako kwiecień 2017 rozumiemy okres od 27 marca do 23 kwietnia. W tym czasie mieliśmy Święta Wielkanocne oraz 3 niedziele handlowe. W kontrze zestawiliśmy okres od 26 marca 2018 roku do 22 kwietnia 2018 roku, w którym również mieliśmy Święta Wielkanocne oraz 3 niedziele z zamkniętymi sklepami. Jakie wnioski udało się wyciągnąć zestawiając ze sobą te dane?

Po pierwsze - mimo znacznego wzrostu ruchu w badanych sklepach udział niedzielnego ruchu wzrósł delikatnie. W 2017 roku stanowił on 14,57%, w tym 14,64%.

Po drugie - udział niedziel w wyniku sprzedażowym spadł! W 2017 roku konwersje niedzielne wygenerowały 12,48% przychodów, a w tym roku jedynie 11,84% przychodu.

udzia%C5%82nd.jpg

Wyniki raportu podsumowujące udział niedziel w ruchu i sprzedaży.

Po trzecie - konwersja niedzielna znacznie spadła! W ubiegłym roku była niższa od średniej konwersji o jedyne 2,84%. W 2018 roku przełożenie ruchu na sprzedaż w niedziele było gorsze od pozostałych dni tygodnia o 6,36%!

Tak jak wspomnieliśmy na początku - ogólne wyniki dwustu przebadanych sklepów są pozytywne. Wyraźny wzrost ruchu i 25% wzrost sprzedaży w porównywanych okresach, to dobra wiadomość dla właścicieli sklepów i całego e-commerce. Sama sprzedaż niedzielna również wzrosła o blisko 19%, jednak jest to wynik gorszy od sprzedaży w pozostałe dni tygodnia. Wpływ na to mogło mieć wiele czynników, które w dłuższej perspektywie czasu mogą stracić na znaczeniu - dlatego będziemy dalej przyglądać się sytuacji i analizować jak zamknięcie w niedziele sklepów wpłynęło na sprzedaż internetową.

ndkwietniowe.jpg

Wyniki raportu podsumowujące zmiany w ruchu, konwersji i sprzedaży dla porównywanych okresów. 

W badaniu udział wzięło 200 polskich sklepów internetowych reprezentujących różne branże, lecz skierowanych do Klienta końcowego (B2C). Z badania wykluczyliśmy sklepy, które nie funkcjonowały jeszcze w ubiegłym roku. 

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!