Ratuj porzucone koszyki!

SEM

Stoisz w kolejce w nowo otwartym osiedlowym supermarkecie. W koszyku masz wszystko czego potrzebujesz, nawet wegańskie piwo i czekoladę z solą morską. Kolejka przesuwa się sprawnie, nie słyszysz irytującej zapętlonej muzyczki, wszystko się zgadza. Kolejny krok w stronę kasy, czujesz lekki dreszczyk podniecenia. Nagle przypominasz sobie, że nie masz swojego eko worka na zakupy – To nic! Weźmiesz przy kasie. Krok na przód, teraz twoja kolej. Ale co jest grane? Reklamówka kosztuje 2 złote? Kasjerka skanuje twoje łupy – z daleka wyglądała na bardziej uśmiechniętą. Chcesz płacić, wyciągasz kartę – PŁATNOŚĆ TYLKO GOTÓWKĄ! Czujesz jak krew gotuje ci się w żyłach. Porzucasz swoje zakupy, wraz z nienawistnym spojrzeniem w stronę kasjerki i przysięgasz nigdy więcej nie wrócić do tego sklepu!

Jak myślisz –  ile razy po dodaniu produktu do koszyka w twoim e-sklepie klienta zalewała krew? Nie zgaduj. Wystarczy, że sprawdzisz ścieżkę konwersji w Analyticsie. No i jak? Kiepsko to wygląda, co? Wiedziałeś, że w 2017 roku aż 76,9% klientów e-commerce porzucało koszyk? Być może nie za każdym razem kończyło się to stanem przedzawałowym, ale jedno jest pewne – straciłeś sporo pieniędzy. Jeżeli nie prowadzisz swojego internetowego biznesu dla samej idei – czytaj dalej, zaserwujemy ci porządną dawkę wiedzy i praktycznych rozwiązań.

Zacznijmy od podstaw

Na początek opanuj stres – do porzucania koszyków dochodzi w każdym sklepie internetowym. Jednak żebyś potrafił zminimalizować ten problem, musisz zrozumieć na czym on polega. I pamiętaj – nie obniżysz tego wskaźnika do zera. Gotowy?

Termin “porzucony koszyk” opisuje sytuację, w której klient sklepu e-commerce dodaje produkt do wirtualnego koszyka i na tym kończy się jego interakcja zakupowa – nie wypełnia formularza, nie dokonuje płatności, zamówienie nie zostaje złożone. Był zdeterminowany do zakupu, ale coś negatywnie wpłynęło na jego ostateczną decyzję. Naszym zadaniem jest zidentyfikować co.

Reklamówka za 2 złote?!

Worek foliowy w tradycyjnym sklepie służy nam do przetransportowania zakupów do samochodu, domu etc. Możemy go zatem przyrównać do usługi dostawy w sklepie internetowym. Jesteśmy przyzwyczajeni, że “foliówka” kosztuje ok kilku, do maksymalnie kilkudziesięciu groszy. Co czujemy, gdy po zbliżeniu się do kasy okazuje się, że jej koszt jest grubo powyżej średniej? Domyślasz się już, co jest pierwszą prawdopodobną przyczyną porzucania koszyków? Jeżeli klient nie będzie wyraźnie informowany o koszcie dostawy przez cały proces zakupowy, a dopiero w koszyku zaskoczysz go wygórowaną ceną, to bliskie pewności, że zakupu nie dokona.

HINT: Od momentu gdy klient trafi na Twoją stronę, informuj go o  wszystkich dodatkowych kosztach, które musi ponieść przy składaniu zamówienia. O ile to możliwe, postaraj się maksymalnie obniżyć koszty dostawy. Dodaj też w koszyku licznik darmowej dostawy – jaka brakująca kwota zamówienia pozostała do skorzystania z dostawy za darmo.

Stanie w kolejce nie jest spoko

Czekanie też nie. Google donosi, że akceptowalnym progiem ładowania się strony w e-commerce są 2 sekundy. O ile wyrwanie się z kleszczy kolejki w tradycyjnym sklepie może być kłopotliwe, to opuszczenie sklepu wirtualnego oznacza nie mniej, ni więcej niż przesunięcie kciuka na wyświetlaczu smartfona lub kursorem myszy na komputerze. Zaczynasz powoli rozumieć? W decyzji zakupowej liczy się każda sekunda. Jeżeli czas ładowania strony wzrośnie do 6 sekund, prawdopodobieństwo jej opuszczenia wyniesie 106%. Na poniższym wykresie widać, jak czas ładowania strony przekłada się procentowo na ilość porzuconych stron (bounce rate).

HINT: Monitoruj prędkość ładowania się strony. Analizuj na bieżąco strony wyjścia w Google Analytics. Poszukaj rzeczy (banerów, grafik), które mogą nadmiernie obciążać stronę, a do tego irytować użytkowników. Mobilizacją niech będzie dla Ciebie fakt, że sklep, którego witryna ładuje się szybciej, wyświetla się w Google wyżej w wynikach organicznych.

“Proszę podać kod pocztowy”

Kłamać nie wolno. Mimo to za każdym razem, gdy kasjerka w markecie pyta mnie o kod pocztowy, podaję wymyślony. “Do czego tej pani  moje dane osobowe? Chcę tylko kupić taśmę budowlaną!” Podobny niepokój wzbudzasz w swoim kliencie, gdy zmuszasz go, do zakładania konta w swoim sklepie. Baymard Institute w ubiegłorocznych badaniach wykazał, że był to drugi najpopularniejszy powód, dla którego klienci nie finalizowali zamówienia. Wymyślanie i zapamiętanie kolejnego loginu i hasła, może podnieść “próg bólu” tak wysoko, że klient podda się i kupi u konkurencji.

HINT: Daj klientowi wybór między zakupem bez rejestracji, a utworzeniem nowego konta lub zakupem po zalogowaniu. Uprość proces składania zamówienia do trzech kliknięć. Gdy koniecznie chcesz, aby użytkownik założył konto, pokaż jakie będzie miał z tego profity (dostęp do unikatowych promocji, możliwość śledzenia statusu zamówienia etc.)

Koszyk w wersji “one way ticket”

Kolejną z przyczyn porzucania koszyka jest fakt, że po dodaniu do niego produktu klient może iść tylko “do przodu”, w stronę finalizacji zamówienia. Droga powrotna do sklepu i wybranie kolejnych towarów jest niemożliwe bez kliknięcia przycisku “wstecz”, czyli porzucenia koszyka właśnie. Problem ten może wynikać z nieprawidłowej budowy sklepu na poziomie ścieżki zakupowej lub chęci doprowadzenia użytkownika jak najszybciej do końca transakcji. Intencja dobra, rozwiązanie słabe, bo jak już wiemy – klient lubi i chce miec prawo wyboru.

HINT: Proponujemy dwa rozwiązania. Pierwsze: umieść na poziomie koszyka przyciski “do kasy” i “kontynuuj zakupy”.

Klienta powracającego do sklepu przekieruj na produkt, który oglądał jako ostatni lub na listę produktów, które mogą go zainteresować. Opcja druga: pozostaw klienta na stronie z zamawianym produktem i poinformuj o dodaniu towaru do koszyka komunikatem w formie popup-u. Nie zapominaj o takich udogodnieniach, jak zmiana ilości produktów lub usuwanie towarów z koszyka.

Wydawanie pieniędzy motywuje

Ale tylko wtedy, gdy robimy to w bezpieczny, wygodny i szybki sposób. Z badania opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 62% osób robiących zakupy online wybiera szybkie przelewy przez serwis płatności. Na drugim miejscu znajduje się płatność przy odbiorze, na trzecim zaś płatność za pobraniem u kuriera. Dołóżmy do tego fakt, że 1/3  badanych składała zamówienie mobilnie na telefonie lub tablecie. Dzięki temu rozumiemy, że klienci robią zakupy coraz szybciej i tak samo ma wyglądać dokonywanie płatności. Kolejną sprawą jest bezpieczeństwo. Actualinsights podaje, że niemal 61% zamawiających zrezygnowało z zakupu ponieważ nie widziało przy transakcji logo płatności.

HINT: Korzystaj ze znanych i bezpiecznych platform do przelewów online. Dodaj do swojej oferty najpopularniejsze wśród potencjalnych klientów formy płatności, jak na przykład płatność za pomocą aplikacji bankowej. Zaufanie przełoży się na zysk.

Zabezpiecz się!

Strona internetowa bez certyfikatu SSL, przez Google oznaczana jest od niedawna jako niebezpieczna. Nie udostępniono jeszcze statystyk na temat tego, ilu klientów tracimy próbując sprzedawać na takiej właśnie platformie – Google Chrome stosuje tę praktykę dopiero od października 2017 roku (więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj). Ale pomyśl, ile razy Ty kupiłeś na stronie niezabezpieczonej certyfikatem SSL? Staramy się chronić nasze dane osobowe, szczególnie dane dotyczące płatności. Nie trać zatem zaufania klienta już na starcie, zwłaszcza że SSL to wydatek rzędu 100 – 200 złotych.

HINT: Po prostu kup ten certyfikat dla swojej domeny, serio 🙂

Jak ratować porzucone koszyki

Jeżeli przeczytałeś artykuł uważnie i z pewną dozą samokrytycyzmu, to wiesz co masz zrobić.

Wystarczy, że zastosujesz się do chociażby kilku z powyższych hintów i zaczniesz uważnie kontrolować ścieżkę zakupową. Uwierz nam – są klienci zdolni zapłacić więcej tylko dlatego, że uznali zakupy w danym sklepie za wygodne, przyjemne i dające im pewne korzyści oraz bezpieczeństwo. Jeśli mimo tego, że bardzo wierzymy w Twój sukces, nie wiesz jak się zabrać za optymalizację ścieżki zakupowej i dokonanie jakichkolwiek zmian – skontaktuj się z nami! Zrobimy dla Ciebie profesjonalny audyt, który kosztuje tyle co nic, a da Tobie super pogląd na to, w co włożyć ręce w pierwszej kolejności.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Weronika Nejfeld

Weronika Nejfeld

Specjalista ds. Adwords

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!