Blog Traffic Trends
socialads

Reklama na Instagramie – gotowi do startu!

30 września 2015 Instagram ma szansę stać się zupełnie nowym narzędziem w rękach marketingowców i z portalu służącego praktycznie wyłącznie aspektom wizerunkowym przeobrazić się w znaczące źródło ruchu o wysokiej jakości. Wszystko to za sprawą zapowiedzianego na ten dzień startu Instagram Ads. Oto, co wiemy już dziś na temat możliwości i formatów reklamowych!

Co będziemy mogli reklamować?

Na ten moment zapowiedziane są 3 obiekty reklamy, kryjące się pod znanymi z Facebooka celami kampanii:

  • Kliknięcia linku 
  • Wyświetlenia video
  • Instalacje aplikacji

Jako agencja w lwiej części bazująca na klientach z rynku e-commerce, interesują nas głównie 2 pierwsze punkty i zapewne one będą tymi najczęściej wybieranymi opcjami promocji. Co ciekawe, wszystko wskazuje na to, że na tę chwilę zaangażowanie budować będziemy wokół osobnego posta, stworzonego jedynie na potrzeby reklamy, nie zaś wokół tych, które już dodamy wcześniej i możemy oglądać z poziomu naszego profilu. Skąd ta wiedza? Sugerują to 2 konkretne inspiracje z polskiego rynku – pilotażowe kampanie McDonalds i Adidas Polska, które od początku miesiąca zauważyć można w naszych Instagramowych feedach.

Jak wyglądać będą reklamy?

Warto więc przyjrzeć się formatom, które marki wykorzystały do otwarcia nowego rozdziału w swojej Instagramowej aktywności:

 

reklama mcdonalds
Letnie reklamy McDonalds

 

kampania mcdonalds
Oficjalny początek jesieni wg McDonalds 😉

 

mcdonalds aplikacja
Tak wygląda efekt kliknięcia w przycisk WIĘCEJ INFORMACJI.

 

reklama Adidas
Jedna z kreacji Adidasa

 

aplikacja adidas
Jak widać, nie wszystko od strony programistycznej poszło tu zgodnie z planem, niemniej wystarczy szybkie zmniejszenie skali, by mieć to „o co chodziło”.

 

 

Branża dyskutuje o tym, jak różne komentarze wzbudziły reklamy – raczej negatywny oddźwięk widoczny jest pod postami sponsorowanymi McDonaldsa, czego nie widać szczególnie wyraźnie pod zdjęciami i filmami Adidasa. Wynika to zapewne z innego charakteru obu marek i zdecydowanie różnego poziomu ich „uniwersalności” – modne jest hejtowanie fast fooda, podczas gdy nowy-stary model Adidas Superstar jest jednym z największych obuwniczych hitów tego sezonu. Trzeba jednak zadać sobie pytanie o możliwości targetowania reklam oraz tego, czy też takie, a nie inne reakcje nie są wynikiem właściwego podejścia w tym aspekcie i jego braku z drugiej strony. Do 30 września (jeśli kiedykolwiek!) tej zagadki zapewne nie będziemy w stanie rozwikłać, choć mniej więcej wiemy już, jak będzie wyglądało ustalanie grupy odbiorców dla Instagram Ads.

Gdzie będziemy tworzyć reklamy?

To było wiadome już od jakiegoś czasu – wiedzieli o tym także czytelnicy naszego bloga z ostatniego tekstu Piotra Urbaniaka na temat Social Ads. Integracja Facebooka i Instagrama była kluczowa dla projektu reklam na tym drugim portalu, gdyż, jak oficjalnie wypowiadało się jego szefostwo, stworzenie własnego systemu zajęłoby jeszcze wiele lat i z pewnością przyniosłoby owoc w postaci dużo mniej obfitego w funkcje narzędzia. Technicznie pojawi się nam nowa opcja w Facebookowym Menedżerze Reklam i Power Editorze – na samym Instagramie próżno będzie nam szukać jakiegokolwiek systemu promocji.

 

socialadss
Reklama na Instagramie to nowy cel reklam Facebooka obliczonych na zdobycie kliknięć dla witryn zewnętrznych.

 

Nie będzie to więc osobny format reklamowy, a po prostu nowa opcja, która pojawi się w miejscach wyświetlania reklamy obok Aktualności, Prawej kolumny i urządzeń mobilnych na stronach oraz w aplikacji. Ta sama reklama może być wyświetlana w powyższych miejscach na Facebooku oraz na Instagramie lub tylko na jednym z portali. Wniosek jest prosty – konto na Facebooku jest niezbędne, by korzystać z Instagram Ads. Konieczna jest także znajomość zasad Facebook Ads, gdyż obowiązują one także w przypadku promocji na Instagramie.

Jakie będą zasady tworzenia reklam na Instagramie?

By przypomnieć te najważniejsze, z którymi spotykamy się na co dzień:

  • tekst może obejmować maksymalnie 20% powierzchni promowanej grafiki
  • obrazy nie mogą dotyczyć polityki, seksualności, mieć agresywnego lub drastycznego charakteru i zawierać przyciski typu PLAY itp., a także kody QR
  • zakazane jest promowanie produktów dla dorosłych, a także alkoholu oraz dozwolonego hazardu użytkownikom poniżej 18 lat
  • zakazane jest promowanie wyrobów tytoniowych, broni, pornografii, leków, przedstawianie efektu przed/po w odniesieniu do ciała.

Ciekawą kwestią będzie zapewne polityka wykorzystania w grafikach samego logotypu Instagrama i ikon jego powiadomień – stosowanie Facebookowych automatycznie dyskwalifikuje reklamę w obrębie portalu. Lista obostrzeń jest oczywiście zdecydowanie dłuższa i chętnych kieruję do tu: pełne zasady reklam na Facebooku będą zapewne bezpośrednio stosowane także w przypadku tych Instagramowych.

Jakie będą techniczne wymagania reklamy?

Instagram to portal w szczególny sposób bazujący na estetyce i jej zachowanie powinno być priorytetem w codziennej komunikacji, a tym bardziej w reklamach. Od pewnego czasu obserwujemy zerwanie ze znakiem rozpoznawczym serwisu, czyli kwadratowymi zdjęciami i filmami – dziś możemy dodać je także w układzie prostokątnym. Wymiary maksymalne określa jednak nadal format 1:1, a sugerowany rozmiar obrazu został ustalony jako 1080 x 1080 pikseli. W wytycznych widnieje także informacja o „Ograniczonej obsłudze formatu poziomego”, dlatego też lepiej uszykować na 30 września kwadratowe grafiki i filmiki.

 

instads

 

Pod obrazkami i filmami znajdziemy te same przyciski CTA (wezwania do akcji), które znamy z reklam Facebookowych:

  • Obejrzyj więcej
  • Zarezerwuj teraz
  • Skontaktuj się z nami
  • Pobierz
  • Dowiedz się więcej
  • Kup teraz
  • Zarejestruj się

Wspólnym ograniczeniem dla zdjęć i filmów jest opis – musi się on zamknąć w 300 znakach. Poza tym te drugie posiadają większy zbiór zasad – film może trwać maksymalnie 30 sekund, „ważyć” 30 MB i być zapisanym w formacie .mp4. 

 

instads1

 

Znamy formaty, jednak kluczowym pytaniem jest – co i jak na nich umieścić? Szczególnie ważne będzie tu uchwycenie charakteru Instagrama i wpasowanie się z promocyjnym przekazem pomiędzy zdjęcia znajomych naszego odbiorcy. Postawienie na dopieszczone wizualnie obrazy, właściwe użycie hasztagów i unikanie typowego dla grafik reklamowych charakteru to porady, które można w ciemno wystosować do każdego, kto planuje akcję promocyjną na Instagramie. Więcej będzie wyjaśniało się jak tylko system będzie dostępny, pojawią się pierwsze reklamy i możliwość analizowania ich wyników.

Jak rozpocząć promocję Twojego biznesu na Instagramie?

Przepis jest bardzo prosty – powierzyć tę misję Traffic Trends! Jeszcze przed faktycznym startem usługi jesteśmy gotowi i szykujemy pierwsze kampanie dla naszych klientów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to kamień milowy w ich obecności oraz komunikacji na Instagramie – z jednej strony będzie on zapewniał wysokiej wartości ruch ich stronom, filmom i aplikacjom, a także pomoże rozwinąć same kanały poprzez zwiększenie liczby obserwujących i zaangażowanych.

 

Dołącz do ich grona już dziś! Oferujemy pełne prowadzenie profilu na Instagramie w zakresie tworzenia treści i moderacji, a także promowanie marki za pomocą reklam na tym portalu.

Twój biznes nie posiada także fan page’a na Facebooku? Żaden problem! To również nasza działka – z przyjemnością połączymy wszystkie te usługi w korzystny dla Ciebie pakiet.

Przygotuj swój biznes na start Instagram Ads, wykorzystaj potencjał zupełnie nowego rynku i pokaż swoją markę nowej grupie odbiorców!


Dowiedz się więcej: prowadzenie instagrama

Jacek Basiński

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy