Reklama na Instagramie – gotowi do startu!

Social Media

socialads

30 września 2015 Instagram ma szansę stać się zupełnie nowym narzędziem w rękach marketingowców i z portalu służącego praktycznie wyłącznie aspektom wizerunkowym przeobrazić się w znaczące źródło ruchu o wysokiej jakości. Wszystko to za sprawą zapowiedzianego na ten dzień startu Instagram Ads. Oto, co wiemy już dziś na temat możliwości i formatów reklamowych!

Co będziemy mogli reklamować?

Na ten moment zapowiedziane są 3 obiekty reklamy, kryjące się pod znanymi z Facebooka celami kampanii:

  • Kliknięcia linku 
  • Wyświetlenia video
  • Instalacje aplikacji

Jako agencja w lwiej części bazująca na klientach z rynku e-commerce, interesują nas głównie 2 pierwsze punkty i zapewne one będą tymi najczęściej wybieranymi opcjami promocji. Co ciekawe, wszystko wskazuje na to, że na tę chwilę zaangażowanie budować będziemy wokół osobnego posta, stworzonego jedynie na potrzeby reklamy, nie zaś wokół tych, które już dodamy wcześniej i możemy oglądać z poziomu naszego profilu. Skąd ta wiedza? Sugerują to 2 konkretne inspiracje z polskiego rynku – pilotażowe kampanie McDonalds i Adidas Polska, które od początku miesiąca zauważyć można w naszych Instagramowych feedach.

Jak wyglądać będą reklamy?

Warto więc przyjrzeć się formatom, które marki wykorzystały do otwarcia nowego rozdziału w swojej Instagramowej aktywności:

 

reklama mcdonalds
Letnie reklamy McDonalds

 

kampania mcdonalds
Oficjalny początek jesieni wg McDonalds 😉

 

mcdonalds aplikacja
Tak wygląda efekt kliknięcia w przycisk WIĘCEJ INFORMACJI.

 

reklama Adidas
Jedna z kreacji Adidasa

 

aplikacja adidas
Jak widać, nie wszystko od strony programistycznej poszło tu zgodnie z planem, niemniej wystarczy szybkie zmniejszenie skali, by mieć to „o co chodziło”.

 

 

Branża dyskutuje o tym, jak różne komentarze wzbudziły reklamy – raczej negatywny oddźwięk widoczny jest pod postami sponsorowanymi McDonaldsa, czego nie widać szczególnie wyraźnie pod zdjęciami i filmami Adidasa. Wynika to zapewne z innego charakteru obu marek i zdecydowanie różnego poziomu ich „uniwersalności” – modne jest hejtowanie fast fooda, podczas gdy nowy-stary model Adidas Superstar jest jednym z największych obuwniczych hitów tego sezonu. Trzeba jednak zadać sobie pytanie o możliwości targetowania reklam oraz tego, czy też takie, a nie inne reakcje nie są wynikiem właściwego podejścia w tym aspekcie i jego braku z drugiej strony. Do 30 września (jeśli kiedykolwiek!) tej zagadki zapewne nie będziemy w stanie rozwikłać, choć mniej więcej wiemy już, jak będzie wyglądało ustalanie grupy odbiorców dla Instagram Ads.

Gdzie będziemy tworzyć reklamy?

To było wiadome już od jakiegoś czasu – wiedzieli o tym także czytelnicy naszego bloga z ostatniego tekstu Piotra Urbaniaka na temat Social Ads. Integracja Facebooka i Instagrama była kluczowa dla projektu reklam na tym drugim portalu, gdyż, jak oficjalnie wypowiadało się jego szefostwo, stworzenie własnego systemu zajęłoby jeszcze wiele lat i z pewnością przyniosłoby owoc w postaci dużo mniej obfitego w funkcje narzędzia. Technicznie pojawi się nam nowa opcja w Facebookowym Menedżerze Reklam i Power Editorze – na samym Instagramie próżno będzie nam szukać jakiegokolwiek systemu promocji.

 

socialadss
Reklama na Instagramie to nowy cel reklam Facebooka obliczonych na zdobycie kliknięć dla witryn zewnętrznych.

 

Nie będzie to więc osobny format reklamowy, a po prostu nowa opcja, która pojawi się w miejscach wyświetlania reklamy obok Aktualności, Prawej kolumny i urządzeń mobilnych na stronach oraz w aplikacji. Ta sama reklama może być wyświetlana w powyższych miejscach na Facebooku oraz na Instagramie lub tylko na jednym z portali. Wniosek jest prosty – konto na Facebooku jest niezbędne, by korzystać z Instagram Ads. Konieczna jest także znajomość zasad Facebook Ads, gdyż obowiązują one także w przypadku promocji na Instagramie.

Jakie będą zasady tworzenia reklam na Instagramie?

By przypomnieć te najważniejsze, z którymi spotykamy się na co dzień:

  • tekst może obejmować maksymalnie 20% powierzchni promowanej grafiki
  • obrazy nie mogą dotyczyć polityki, seksualności, mieć agresywnego lub drastycznego charakteru i zawierać przyciski typu PLAY itp., a także kody QR
  • zakazane jest promowanie produktów dla dorosłych, a także alkoholu oraz dozwolonego hazardu użytkownikom poniżej 18 lat
  • zakazane jest promowanie wyrobów tytoniowych, broni, pornografii, leków, przedstawianie efektu przed/po w odniesieniu do ciała.

Ciekawą kwestią będzie zapewne polityka wykorzystania w grafikach samego logotypu Instagrama i ikon jego powiadomień – stosowanie Facebookowych automatycznie dyskwalifikuje reklamę w obrębie portalu. Lista obostrzeń jest oczywiście zdecydowanie dłuższa i chętnych kieruję do tu: pełne zasady reklam na Facebooku będą zapewne bezpośrednio stosowane także w przypadku tych Instagramowych.

Jakie będą techniczne wymagania reklamy?

Instagram to portal w szczególny sposób bazujący na estetyce i jej zachowanie powinno być priorytetem w codziennej komunikacji, a tym bardziej w reklamach. Od pewnego czasu obserwujemy zerwanie ze znakiem rozpoznawczym serwisu, czyli kwadratowymi zdjęciami i filmami – dziś możemy dodać je także w układzie prostokątnym. Wymiary maksymalne określa jednak nadal format 1:1, a sugerowany rozmiar obrazu został ustalony jako 1080 x 1080 pikseli. W wytycznych widnieje także informacja o „Ograniczonej obsłudze formatu poziomego”, dlatego też lepiej uszykować na 30 września kwadratowe grafiki i filmiki.

 

instads

 

Pod obrazkami i filmami znajdziemy te same przyciski CTA (wezwania do akcji), które znamy z reklam Facebookowych:

  • Obejrzyj więcej
  • Zarezerwuj teraz
  • Skontaktuj się z nami
  • Pobierz
  • Dowiedz się więcej
  • Kup teraz
  • Zarejestruj się

Wspólnym ograniczeniem dla zdjęć i filmów jest opis – musi się on zamknąć w 300 znakach. Poza tym te drugie posiadają większy zbiór zasad – film może trwać maksymalnie 30 sekund, „ważyć” 30 MB i być zapisanym w formacie .mp4. 

 

instads1

 

Znamy formaty, jednak kluczowym pytaniem jest – co i jak na nich umieścić? Szczególnie ważne będzie tu uchwycenie charakteru Instagrama i wpasowanie się z promocyjnym przekazem pomiędzy zdjęcia znajomych naszego odbiorcy. Postawienie na dopieszczone wizualnie obrazy, właściwe użycie hasztagów i unikanie typowego dla grafik reklamowych charakteru to porady, które można w ciemno wystosować do każdego, kto planuje akcję promocyjną na Instagramie. Więcej będzie wyjaśniało się jak tylko system będzie dostępny, pojawią się pierwsze reklamy i możliwość analizowania ich wyników.

Jak rozpocząć promocję Twojego biznesu na Instagramie?

Przepis jest bardzo prosty – powierzyć tę misję Traffic Trends! Jeszcze przed faktycznym startem usługi jesteśmy gotowi i szykujemy pierwsze kampanie dla naszych klientów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to kamień milowy w ich obecności oraz komunikacji na Instagramie – z jednej strony będzie on zapewniał wysokiej wartości ruch ich stronom, filmom i aplikacjom, a także pomoże rozwinąć same kanały poprzez zwiększenie liczby obserwujących i zaangażowanych.

 

Dołącz do ich grona już dziś! Oferujemy pełne prowadzenie profilu na Instagramie w zakresie tworzenia treści i moderacji, a także promowanie marki za pomocą reklam na tym portalu.

Twój biznes nie posiada także fan page’a na Facebooku? Żaden problem! To również nasza działka – z przyjemnością połączymy wszystkie te usługi w korzystny dla Ciebie pakiet.

Przygotuj swój biznes na start Instagram Ads, wykorzystaj potencjał zupełnie nowego rynku i pokaż swoją markę nowej grupie odbiorców!


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: prowadzenie instagrama” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/prowadzenie-profilu-instagram/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Jacek Basiński

Jacek Basiński

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!