Reklama na Instagramie - pierwsze wrażenia i wyniki

Jacek Basiński

Social media | 2015-10-13 | 4 min czytania

Reklama na Instagramie - pierwsze wrażenia i wyniki

Oficjalnie od 30 września, a faktycznie od nieco ponad tygodnia mamy możliwość testowania nowego formatu reklamowego, jakim są posty sponsorowane na Instagramie. To, co udało nam się zaobserwować przez ten czas rysuje bardzo obiecujący obraz i zdecydowanie zachęca do promocji na tym portalu!

Tuż przed weekendem rozpoczęliśmy kampanie reklamowe dla Kosmetyków AA oraz Konesso.pl. Rozpoznawalność, oferowane produkty, a także ich grupa docelowa to zdecydowanie czynniki odróżniające te marki od siebie. Konieczne było więc stworzenie 2 różnych strategii i przetestowanie reklam Instagrama na odmiennych grupach odbiorców.  Niewątpliwie jest to zadanie relatywnie proste do każdego, kto ma doświadczenie w tworzeniu reklam na Facebooku. Jeszcze lepszą wiadomością jest fakt, że wszystkie zalety Facebook Ads są widoczne w reklamach na Instagramie, które można dzięki temu wyjątkowo celnie targetować.

Klient: Konesso

Na każdy z promowanych profili przygotowaliśmy 2 posty sponsorowane. W przypadku Konesso jeden skierowany był do większej grupy użytkowników posiadających w zainteresowaniach kawę i powiązane z nią kategorie, zaś drugi do mniejszej - lubiących kawę oraz piłkarską reprezentację Polski. Tak wyselekcjonowana grupa była celem naszej reklamy pomiędzy meczami naszej drużyny ze Szkocją i Irlandią.

collagesso-1024x512.jpg Reakcje oraz widok z poziomu użytkownika Instagrama

Wyniki reklamy okazały się być bardzo pozytywne - w ciągu nieco ponad 2 dni wygenerowała ona ponad 200 kliknięć na stronę sklepową klienta, a cena takiej akcji wyniosła średnio 0,31 zł. Post trafił do prawie 10 tysięcy użytkowników, a jego średnia częstotliwość oscylowała w granicach 2 wyświetleń na użytkownika. Poza spełnieniem swojej roli związanej z pozyskaniem ruchu, należy zdecydowanie podkreślić inny poziom zaangażowania użytkowników w porównaniu do tego, co znamy z Facebooka - w tak krótkim okresie i przy stosunkowo niedużym budżecie, post zebrał ponad 800 polubień!

konesso1-1024x123.jpg

Klient: Kosmetyki AA

W przypadku Kosmetyków AA zadaniem jest promocja flagowych produktów marki, czyli linii Long4Lashes. Postawiliśmy na test A/B, formując podobne grupy odbiorców i 2 różne kreacje reklamujące ten sam produkt. Wyniki nie dały odpowiedzi, która kreacja działa lepiej - obie zebrały przez te kilka dni bardzo zbliżone wyniki.

collagaa-1024x594.jpg Widok posta sponsorowanego z poziomu użytkownika Instagrama oraz zdobyte reakcje

Cel, czyli zdobycie przekierowań na stronę sklepową, został zrealizowany w postaci zdobycia 260 kliknięć. To więcej niż 1% użytkowników, którzy widzieli post sponsorowany - tych było niecałe 23 tysiące. Znów na osobne wspomnienie zasłużyło wzbudzone reklamą zaufanie - grubo ponad 750 polubień zdjęcia i 2 komentarze o zdecydowanie pozytywnym wydźwięku. Przykład McDonalds'a i jego reklam na Instagramie pokazywał, że istnieje duże ryzyko wystąpienia negatywnych reakcji użytkowników na reklamy, jednak właściwe targetowanie, jak widać, pozwala je niwelować.

aa1-1024x115.jpg Kilkudniowe działania na Instagramie dla Kosmetyków AA

Jakie są więc wnioski po 4-dniowej przygodzie z reklamami na Instagramie? Oto, co możemy powiedzieć już dziś:

  • jest to źródło dość pokaźnej liczby kliknięć
  • pozwala zbudować spore zasięgi w relatywnie krótkim czasie
  • cena za kliknięcie nie odbiega znacząco od tego, co spotykamy na Facebooku...
  • ...natomiast jednocześnie post sponsorowany zbiera znacznie więcej reakcji!
  • właściwe targetowanie pozwala na zdobycie wielu reakcji o pozytywnym wydźwięku
  • tym samym, nie można mówić o szczególnej niechęci użytkowników Instagrama do reklam
  • poboczną korzyścią jest wzrost zaangażowania na samym profilu, nie tylko wokół sponsorowanego posta

Kolejne tygodnie pozwolą nam wyciągnąć jeszcze więcej wniosków i bardziej dogłębnie zbadać możliwości oraz specyfikę promocji na Instagramie. Nasza nowa usługa budzi spore zainteresowanie, dlatego też wiemy już dziś, że będzie co i na kim testować!

Już dziś dołącz do sklepów i biznesów internetowych, które korzystają z reklam na Instagramie. Skontaktuj się z nami, a my z przyjemnością przygotujemy plan Twojej promocji na nowym rynku!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!