Oficjalnie od 30 września, a faktycznie od nieco ponad tygodnia mamy możliwość testowania nowego formatu reklamowego, jakim są posty sponsorowane na Instagramie. To, co udało nam się zaobserwować przez ten czas rysuje bardzo obiecujący obraz i zdecydowanie zachęca do promocji na tym portalu!
Tuż przed weekendem rozpoczęliśmy kampanie reklamowe dla Kosmetyków AA oraz Konesso.pl. Rozpoznawalność, oferowane produkty, a także ich grupa docelowa to zdecydowanie czynniki odróżniające te marki od siebie. Konieczne było więc stworzenie 2 różnych strategii i przetestowanie reklam Instagrama na odmiennych grupach odbiorców. Niewątpliwie jest to zadanie relatywnie proste do każdego, kto ma doświadczenie w tworzeniu reklam na Facebooku. Jeszcze lepszą wiadomością jest fakt, że wszystkie zalety Facebook Ads są widoczne w reklamach na Instagramie, które można dzięki temu wyjątkowo celnie targetować.
Klient: Konesso
Na każdy z promowanych profili przygotowaliśmy 2 posty sponsorowane. W przypadku Konesso jeden skierowany był do większej grupy użytkowników posiadających w zainteresowaniach kawę i powiązane z nią kategorie, zaś drugi do mniejszej - lubiących kawę oraz piłkarską reprezentację Polski. Tak wyselekcjonowana grupa była celem naszej reklamy pomiędzy meczami naszej drużyny ze Szkocją i Irlandią.
Reakcje oraz widok z poziomu użytkownika Instagrama
Wyniki reklamy okazały się być bardzo pozytywne - w ciągu nieco ponad 2 dni wygenerowała ona ponad 200 kliknięć na stronę sklepową klienta, a cena takiej akcji wyniosła średnio 0,31 zł. Post trafił do prawie 10 tysięcy użytkowników, a jego średnia częstotliwość oscylowała w granicach 2 wyświetleń na użytkownika. Poza spełnieniem swojej roli związanej z pozyskaniem ruchu, należy zdecydowanie podkreślić inny poziom zaangażowania użytkowników w porównaniu do tego, co znamy z Facebooka - w tak krótkim okresie i przy stosunkowo niedużym budżecie, post zebrał ponad 800 polubień!
Klient: Kosmetyki AA
W przypadku Kosmetyków AA zadaniem jest promocja flagowych produktów marki, czyli linii Long4Lashes. Postawiliśmy na test A/B, formując podobne grupy odbiorców i 2 różne kreacje reklamujące ten sam produkt. Wyniki nie dały odpowiedzi, która kreacja działa lepiej - obie zebrały przez te kilka dni bardzo zbliżone wyniki.
Widok posta sponsorowanego z poziomu użytkownika Instagrama oraz zdobyte reakcje
Cel, czyli zdobycie przekierowań na stronę sklepową, został zrealizowany w postaci zdobycia 260 kliknięć. To więcej niż 1% użytkowników, którzy widzieli post sponsorowany - tych było niecałe 23 tysiące. Znów na osobne wspomnienie zasłużyło wzbudzone reklamą zaufanie - grubo ponad 750 polubień zdjęcia i 2 komentarze o zdecydowanie pozytywnym wydźwięku. Przykład McDonalds'a i jego reklam na Instagramie pokazywał, że istnieje duże ryzyko wystąpienia negatywnych reakcji użytkowników na reklamy, jednak właściwe targetowanie, jak widać, pozwala je niwelować.
Kilkudniowe działania na Instagramie dla Kosmetyków AA
Jakie są więc wnioski po 4-dniowej przygodzie z reklamami na Instagramie? Oto, co możemy powiedzieć już dziś:
- jest to źródło dość pokaźnej liczby kliknięć
- pozwala zbudować spore zasięgi w relatywnie krótkim czasie
- cena za kliknięcie nie odbiega znacząco od tego, co spotykamy na Facebooku...
- ...natomiast jednocześnie post sponsorowany zbiera znacznie więcej reakcji!
- właściwe targetowanie pozwala na zdobycie wielu reakcji o pozytywnym wydźwięku
- tym samym, nie można mówić o szczególnej niechęci użytkowników Instagrama do reklam
- poboczną korzyścią jest wzrost zaangażowania na samym profilu, nie tylko wokół sponsorowanego posta
Kolejne tygodnie pozwolą nam wyciągnąć jeszcze więcej wniosków i bardziej dogłębnie zbadać możliwości oraz specyfikę promocji na Instagramie. Nasza nowa usługa budzi spore zainteresowanie, dlatego też wiemy już dziś, że będzie co i na kim testować!
Już dziś dołącz do sklepów i biznesów internetowych, które korzystają z reklam na Instagramie. Skontaktuj się z nami, a my z przyjemnością przygotujemy plan Twojej promocji na nowym rynku!