Blog Traffic Trends
google sem

Reklamowej wojny ciąg dalszy – nadchodzi reklama Google dopasowana po adresie mailowym!

Wojna na reklamowym rynku trwa w najlepsze już od dawna. Facebook bazują na kilku pomysłach Google’a, rywalizuje przy reklamie video i wprowadza własne rozwiązania. Google ulepsza znane metody i promuje coraz mocniej działania remarketingowe. Na to Facebook zapowiada wprowadzenie reklam na Instagram itd. Dziś za to spadła na nas dość mocna bomba od Google – trwają pracę nad wprowadzeniem rozwiązania umożliwiającego kierowanie reklamy na dane adresy e-mail!

Póki co rozwiązanie poznane jako Customer Match ma dotyczyć jedynie reklamy w Gmailu oraz w serwisie wideo, Youtube. Jak tłumaczy samo Google – rozwiązanie searchowe i w sieci reklamowej nadaj skupiać mają się na remarketingu. Wprowadzone rozwiązanie w dość oczywisty sposób konkurować ma z Custom Audiences znanym z Facebooka, czy z Tailored Audiences obecnym na Twitterze.

Customer Match pozwoli wykorzystywać własną bazę adresów mailowych by docierać dokładniej z reklamą poprzez GSP, znany już od jakiegoś czasu system reklamowy umożliwiający wysyłanie maili reklamowych do pocztowych klientów Google’a. Dodatkowo reklama pozwoli wykorzystywać skuteczniej TrueView Ads w serwisie Youtube. Zwłaszcza ta druga funkcjonalność wydaje się bardzo ciekawa. Z jednej strony możliwe jest osiągnięcie lepszych współczynników reklamy; z drugiej zaś rozbudowanie narzędzia reklamowego może przyciągnąć więcej chętnych do reklamy firm.

Wprowadzenie zmian zapowiedział w Nowym Jorku Sridhar Ramaswamy dodając, że nowe rozwiązanie dostępne będzie na kontach reklamowych w przeciągu kilku tygodni.

Czekamy!

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy