Reklamy tekstowe w Google Ads – jak pisać, żeby sprzedawały?

Julia Szczerbal

Kampanie reklamowe | 2018-11-26 | 7 min czytania

Reklamy tekstowe w Google Ads – jak pisać, żeby sprzedawały?

Tworzenie reklam tekstowych na potrzeby kampanii Google Ads na pierwszy rzut oka nie wydaje się skomplikowane. Dwa nagłówki, główny tekst reklamy, docelowy adres URL i gotowe. Napisanie jakiejkolwiek reklamy tekstowej nie powinno stanowić wyzwania. Wyzwaniem jest stworzenie dobrej reklamy. Takiej, która wyróżni się na tle pozostałych i przyciągnie uwagę użytkownika. Takiej, która zachęci do interakcji i odwiedzenia Twojej witryny. Takiej, która odpowie na aktualną potrzebę potencjalnego klienta i przyczyni się do realizacji konwersji. Zadanie trudne, ale jak najbardziej wykonalne – wystarczy pamiętać o kilku ważnych elementach.

Personalizacja

Treści reklam zawsze powinny być tworzone z wykorzystaniem wiedzy o ich odbiorcach. Należy brać pod uwagę te najbardziej podstawowe dane, jak płeć czy wiek, ale i te mniej oczywiste – potrzeby, wartości czy potencjalne korzyści. To one pozwalają na lepsze dostosowanie treści reklam.

Inny sposób komunikacji należy wykorzystać w reklamach kierowanych do młodych matek, inny w przypadku nastolatków kochających streetwear, a jeszcze inny w przypadku mężczyzn pasjonujących się sportem ekstremalnym. Niby oczywiste, jednak niektórzy reklamodawcy nadal o tym zapominają. A co warto zachować w pamięci? Przede wszystkim to, by zastosować odpowiedni styl przekazu – bliski odbiorcy i podkreślający istotne dla niego wartości. Jak mogłaby zatem wyglądać reklama butów sportowych kierowana do tych użytkowników? Dla nastolatka bardzo ważna jest akceptacja rówieśników i przynależność do grupy – bycie fajnym, ogólnie rzecz biorąc. Dlatego z większym prawdopodobieństwem kliknie w reklamę zawierająca informacje typu Luzackie buty – prawdziwy sztos niż w reklamę wygodnych butów sportowych, zapewniających prawidłowy rozwój stopy. Ten drugi komunikat najpewniej przekona młodą matkę, która bezpieczeństwo i prawidłowy rozwój swojego dziecka traktuje jak świętość. Nie przekona jej pewnie za to informacja o dużej wytrzymałości butów w ekstremalnych warunkach, przemawiająca z kolei do miłośnika takich aktywności. Pamiętaj więc o personalizacji i pokaż odbiorcom reklam, że ich znasz, aby zdobyć ich zainteresowanie!

Rozszerzenia reklam

Aby osiągnąć wysoką skuteczność reklam tekstowych, nie należy traktować rozszerzeń tylko jako dodatkowych opcji, które można wykorzystać, jeśli wystarczy czasu i chęci. Rozszerzenia kryją w sobie ogromny potencjał, a ich lekceważenie jest sporym błędem. Rozszerzenia nie tylko zwiększają widoczność reklam, ale wpływają też pozytywnie na wynik jakości. Pozwalają przekazać odbiorcom wiele dodatkowych treści, których nie zawarto w reklamie. Dają możliwość eksponowania informacji o aktualnych promocjach czy atrakcyjnych cenach wybranych produktów. Pozwalają bardziej szczegółowo przedstawić Twoją ofertę i wszelkie jej udogodnienia. Mogą kierować użytkowników do wybranych podstron w witrynie oraz ułatwić skontaktowanie się z tobą. Całkiem sporo możliwości, prawda?

OBRAZ-1-1.png

Przykładowa reklama tekstowa wykorzystująca rozszerzenie promocji, linków do podstron, informacji w witrynie oraz objaśnień.

A czym kierować się podczas tworzenia rozszerzeń reklam? Adekwatność i tu jest kluczem do sukcesu. Rozszerzenie muszą współgrać z tekstami reklam i zapytaniami użytkowników. Dobrą praktyką jest tworzenie rozszerzeń w kilku wariantach – dopasowanych do poszczególnych grup reklam. Słusznym działaniem jest też oczywiście wykorzystywanie wszystkich typów rozszerzeń odpowiednich dla danego biznesu.

CTA

Słynne call to action, którego nie może zabraknąć w reklamie. Wykorzystaj je, aby skłonić użytkownika do wykonania pożądanego przez ciebie działania i pośrednio poinformować, czego może się spodziewać po przejściu do Twojej witryny. Reklama krzycząca Zamów teraz! nie będzie atrakcyjna dla użytkownika, który dopiero zaczyna poszukiwać informacji. Z kolei użytkownik, który chce dokonać zakupu, a zamiast powyższego komunikatu zobaczy Przeczytaj naszą recenzję, raczej się nie skusi. Jaki z tego morał? Tylko adekwatne (ale też przekonujące) CTA skłoni odbiorców do interakcji z Twoją reklamą. Co więcej, zachęci do interakcji tych, na których najbardziej ci zależy.

Pokaż swoją przewagę

Walka o uwagę odbiorcy w wynikach wyszukiwania jest naprawdę zacięta, dlatego twoje reklamy muszą być bardziej przekonujące niż reklamy konkurentów. Aby tak było, prezentuj informacje o atutach twojej firmy i unikalnych elementach oferty. Jakie informacje warto podkreślić? Wszystkie, które będą atrakcyjne dla odbiorców i pozwolą ci się wyróżnić. Darmowa wysyłka, profesjonalne doradztwo, możliwość personalizacji produktów czy niestandardowo długi czas na wymianę towaru mogą posłużyć jako przykłady. Jednak to ty najlepiej wiesz, jakie asy masz w rękawie – wykorzystaj je na swoją korzyść.

OBRAZ-2-1.png

Przykładowa reklama tekstowa wyróżniająca atuty oferty reklamodawcy.

Liczby, liczby i jeszcze raz liczby

100% zadowolonych klientów. 40% rabatu. 2 godziny do zakończenia oferty specjalnej. Efekty widoczne już po 3 dniach. 45 tys. sprzedanych egzemplarzy. 4 sztuki w cenie dwóch. Można by tak wymieniać bez końca. Wykorzystywanie danych liczbowych w reklamach jest dość popularną praktyką. Nic dziwnego – to zabieg, który naprawdę działa. Reklamy wzbogacone o dane liczbowe niejednokrotnie okazują się bardziej skuteczne niż reklamy bez tego typu danych. Miej to na uwadze i zadziałaj na wyobraźnię odbiorców atrakcyjnymi statystykami dotyczącymi twojej oferty!

Wykorzystuj wszystkie możliwości

Po pierwsze – zadbaj o pełne zagospodarowanie dostępnej powierzchni reklamowej. Reklamy tekstowe pozwalają na użycie ograniczonej liczby znaków, wykorzystaj je więc w maksymalnym stopniu i nie trać okazji na stworzenie wyczerpujących treści!

Po drugie – zwiększ atrakcyjność i skuteczność reklam tekstowych dzięki dodatkowym funkcjom.

Funkcja IF pozwoli ci na wyświetlanie konkretnych treści reklam, gdy spełniony jest określony przez ciebie warunek dotyczący listy odbiorców lub typu urządzenia. Możesz na przykład wyświetlać informacje o nowej kolekcji użytkownikom z listy odbiorców A, a użytkownikom z listy odbiorców B prezentować informacje o wyprzedaży. Wstawianie słowa kluczowego umożliwia natomiast wyświetlanie reklam zawierających wyszukiwane przez użytkowników hasła. Widząc w twojej reklamie treść identyczną ze swoim zapytaniem, będą bardziej chętni do wejścia z nią w interakcję. Efektywne (a zarazem efektowne) może być też zastosowanie w reklamie odliczania. Informuj odbiorców o czasie pozostałym do końca promocji czy do nadchodzącego wydarzenia. Tykający zegar może zdziałać cuda!

OBRAZ-3-1.png

Przykładowa reklama tekstowa z funkcją odliczania.

Jak cię widzą…

… tak kupują. Albo i nie. Ortografia, interpunkcja i ogólna estetyka wyświetlanych reklam to kolejne elementy, o które należy się zatroszczyć. Trudno jest bowiem tworzyć profesjonalny wizerunek i budzić zaufanie, posługując się reklamami o wątpliwej poprawności. Reklamy dopracowane w każdym detalu zapewnią ci spokój w tej kwestii.

Nie przestawaj tworzyć

Jeśli prowadzisz kampanię tekstową, musisz pamiętać o konieczności stworzenia kilku wariantów reklam w każdej grupie. Zaleca się, aby tworzyć co najmniej 3 wersje reklam. Taka liczba pozwala na lepsze działanie mechanizmów optymalizacyjnych Google’a. A im więcej reklam, tym większa szansa, że trafisz w preferencje odbiorców i skłonisz ich do konwersji.

Nie poprzestawaj na reklamach stworzonych podczas początkowej konfiguracji kampanii. Analizuj ich skuteczność, na jej podstawie manipuluj poszczególnymi elementami i twórz kolejne wersje treści.

Reklamy tekstowe są z pozoru najprostszym formatem spośród wszystkich dostępnych w Google Ads. Tylko z pozoru, bo elementów, które trzeba mieć na uwadze, aby stworzyć atrakcyjne treści, jest naprawdę sporo. Najważniejsze, by nie wpaść w pułapkę reklam zbyt ogólnych i niewyróżniających się. Zrób użytek z wiedzy o swoich potencjalnych klientach, wykorzystuj wszystkie możliwości tego formatu reklam, a przede wszystkim – testuj!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!