Reklamy tekstowe w Google Ads – jak pisać, żeby sprzedawały?

SEM

Tworzenie reklam tekstowych na potrzeby kampanii Google Ads na pierwszy rzut oka nie wydaje się skomplikowane. Dwa nagłówki, główny tekst reklamy, docelowy adres URL i gotowe. Napisanie jakiejkolwiek reklamy tekstowej nie powinno stanowić wyzwania. Wyzwaniem jest stworzenie dobrej reklamy. Takiej, która wyróżni się na tle pozostałych i przyciągnie uwagę użytkownika. Takiej, która zachęci do interakcji i odwiedzenia Twojej witryny. Takiej, która odpowie na aktualną potrzebę potencjalnego klienta i przyczyni się do realizacji konwersji. Zadanie trudne, ale jak najbardziej wykonalne – wystarczy pamiętać o kilku ważnych elementach.

Personalizacja

Treści reklam zawsze powinny być tworzone z wykorzystaniem wiedzy o ich odbiorcach. Należy brać pod uwagę te najbardziej podstawowe dane, jak płeć czy wiek, ale i te mniej oczywiste – potrzeby, wartości czy potencjalne korzyści. To one pozwalają na lepsze dostosowanie treści reklam.

Inny sposób komunikacji należy wykorzystać w reklamach kierowanych do młodych matek, inny w przypadku nastolatków kochających streetwear, a jeszcze inny w przypadku mężczyzn pasjonujących się sportem ekstremalnym. Niby oczywiste, jednak niektórzy reklamodawcy nadal o tym zapominają. A co warto zachować w pamięci? Przede wszystkim to, by zastosować odpowiedni styl przekazu – bliski odbiorcy i podkreślający istotne dla niego wartości. Jak mogłaby zatem wyglądać reklama butów sportowych kierowana do tych użytkowników? Dla nastolatka bardzo ważna jest akceptacja rówieśników i przynależność do grupy – bycie fajnym, ogólnie rzecz biorąc. Dlatego z większym prawdopodobieństwem kliknie w reklamę zawierająca informacje typu Luzackie buty – prawdziwy sztos niż w reklamę wygodnych butów sportowych, zapewniających prawidłowy rozwój stopy. Ten drugi komunikat najpewniej przekona młodą matkę, która bezpieczeństwo i prawidłowy rozwój swojego dziecka traktuje jak świętość. Nie przekona jej pewnie za to informacja o dużej wytrzymałości butów w ekstremalnych warunkach, przemawiająca z kolei do miłośnika takich aktywności. Pamiętaj więc o personalizacji i pokaż odbiorcom reklam, że ich znasz, aby zdobyć ich zainteresowanie!

Rozszerzenia reklam

Aby osiągnąć wysoką skuteczność reklam tekstowych, nie należy traktować rozszerzeń tylko jako dodatkowych opcji, które można wykorzystać, jeśli wystarczy czasu i chęci. Rozszerzenia kryją w sobie ogromny potencjał, a ich lekceważenie jest sporym błędem. Rozszerzenia nie tylko zwiększają widoczność reklam, ale wpływają też pozytywnie na wynik jakości. Pozwalają przekazać odbiorcom wiele dodatkowych treści, których nie zawarto w reklamie. Dają możliwość eksponowania informacji o aktualnych promocjach czy atrakcyjnych cenach wybranych produktów. Pozwalają bardziej szczegółowo przedstawić Twoją ofertę i wszelkie jej udogodnienia. Mogą kierować użytkowników do wybranych podstron w witrynie oraz ułatwić skontaktowanie się z tobą. Całkiem sporo możliwości, prawda?

Przykładowa reklama tekstowa wykorzystująca rozszerzenie promocji, linków do podstron, informacji w witrynie oraz objaśnień.

A czym kierować się podczas tworzenia rozszerzeń reklam? Adekwatność i tu jest kluczem do sukcesu. Rozszerzenie muszą współgrać z tekstami reklam i zapytaniami użytkowników. Dobrą praktyką jest tworzenie rozszerzeń w kilku wariantach – dopasowanych do poszczególnych grup reklam. Słusznym działaniem jest też oczywiście wykorzystywanie wszystkich typów rozszerzeń odpowiednich dla danego biznesu.

CTA

Słynne call to action, którego nie może zabraknąć w reklamie. Wykorzystaj je, aby skłonić użytkownika do wykonania pożądanego przez ciebie działania i pośrednio poinformować, czego może się spodziewać po przejściu do Twojej witryny. Reklama krzycząca Zamów teraz! nie będzie atrakcyjna dla użytkownika, który dopiero zaczyna poszukiwać informacji. Z kolei użytkownik, który chce dokonać zakupu, a zamiast powyższego komunikatu zobaczy Przeczytaj naszą recenzję, raczej się nie skusi. Jaki z tego morał? Tylko adekwatne (ale też przekonujące) CTA skłoni odbiorców do interakcji z Twoją reklamą. Co więcej, zachęci do interakcji tych, na których najbardziej ci zależy.

Pokaż swoją przewagę

Walka o uwagę odbiorcy w wynikach wyszukiwania jest naprawdę zacięta, dlatego twoje reklamy muszą być bardziej przekonujące niż reklamy konkurentów. Aby tak było, prezentuj informacje o atutach twojej firmy i unikalnych elementach oferty. Jakie informacje warto podkreślić? Wszystkie, które będą atrakcyjne dla odbiorców i pozwolą ci się wyróżnić. Darmowa wysyłka, profesjonalne doradztwo, możliwość personalizacji produktów czy niestandardowo długi czas na wymianę towaru mogą posłużyć jako przykłady. Jednak to ty najlepiej wiesz, jakie asy masz w rękawie – wykorzystaj je na swoją korzyść.

Przykładowa reklama tekstowa wyróżniająca atuty oferty reklamodawcy.

Liczby, liczby i jeszcze raz liczby

100% zadowolonych klientów. 40% rabatu. 2 godziny do zakończenia oferty specjalnej. Efekty widoczne już po 3 dniach. 45 tys. sprzedanych egzemplarzy. 4 sztuki w cenie dwóch. Można by tak wymieniać bez końca. Wykorzystywanie danych liczbowych w reklamach jest dość popularną praktyką. Nic dziwnego – to zabieg, który naprawdę działa. Reklamy wzbogacone o dane liczbowe niejednokrotnie okazują się bardziej skuteczne niż reklamy bez tego typu danych. Miej to na uwadze i zadziałaj na wyobraźnię odbiorców atrakcyjnymi statystykami dotyczącymi twojej oferty!

Wykorzystuj wszystkie możliwości

Po pierwsze – zadbaj o pełne zagospodarowanie dostępnej powierzchni reklamowej. Reklamy tekstowe pozwalają na użycie ograniczonej liczby znaków, wykorzystaj je więc w maksymalnym stopniu i nie trać okazji na stworzenie wyczerpujących treści!

Po drugie – zwiększ atrakcyjność i skuteczność reklam tekstowych dzięki dodatkowym funkcjom.

Funkcja IF pozwoli ci na wyświetlanie konkretnych treści reklam, gdy spełniony jest określony przez ciebie warunek dotyczący listy odbiorców lub typu urządzenia. Możesz na przykład wyświetlać informacje o nowej kolekcji użytkownikom z listy odbiorców A, a użytkownikom z listy odbiorców B prezentować informacje o wyprzedaży.
Wstawianie słowa kluczowego umożliwia natomiast wyświetlanie reklam zawierających wyszukiwane przez użytkowników hasła. Widząc w twojej reklamie treść identyczną ze swoim zapytaniem, będą bardziej chętni do wejścia z nią w interakcję.
Efektywne (a zarazem efektowne) może być też zastosowanie w reklamie odliczania. Informuj odbiorców o czasie pozostałym do końca promocji czy do nadchodzącego wydarzenia. Tykający zegar może zdziałać cuda!

Przykładowa reklama tekstowa z funkcją odliczania.

Jak cię widzą…

… tak kupują. Albo i nie. Ortografia, interpunkcja i ogólna estetyka wyświetlanych reklam to kolejne elementy, o które należy się zatroszczyć. Trudno jest bowiem tworzyć profesjonalny wizerunek i budzić zaufanie, posługując się reklamami o wątpliwej poprawności. Reklamy dopracowane w każdym detalu zapewnią ci spokój w tej kwestii.

Nie przestawaj tworzyć

Jeśli prowadzisz kampanię tekstową, musisz pamiętać o konieczności stworzenia kilku wariantów reklam w każdej grupie. Zaleca się, aby tworzyć co najmniej 3 wersje reklam. Taka liczba pozwala na lepsze działanie mechanizmów optymalizacyjnych Google’a. A im więcej reklam, tym większa szansa, że trafisz w preferencje odbiorców i skłonisz ich do konwersji.

Nie poprzestawaj na reklamach stworzonych podczas początkowej konfiguracji kampanii. Analizuj ich skuteczność, na jej podstawie manipuluj poszczególnymi elementami i twórz kolejne wersje treści.

Reklamy tekstowe są z pozoru najprostszym formatem spośród wszystkich dostępnych w Google Ads. Tylko z pozoru, bo elementów, które trzeba mieć na uwadze, aby stworzyć atrakcyjne treści, jest naprawdę sporo. Najważniejsze, by nie wpaść w pułapkę reklam zbyt ogólnych i niewyróżniających się. Zrób użytek z wiedzy o swoich potencjalnych klientach, wykorzystuj wszystkie możliwości tego formatu reklam, a przede wszystkim – testuj!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Julia Szczerbal

Julia Szczerbal

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!