Blog Traffic Trends

Relacja z CEE Agency Day 2017

Kolejna, piąta, edycja CEE Agency Day już za nami. W tym roku przedstawiciele czołowych agencji marketingowych z 10 krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej spotkali się w złotej Pradze. Mieliśmy przyjemność znaleźć się wśród specjalistów wyróżnionych tym zaproszeniem – Traffic Trends zameldowało się w stolicy Czech w dwuosobowym składzie. Prezentacji CEE Agency Day wysłuchali Paweł Jóźwik i SEM Manager Natalia Nowicka.

Pierwszy dzień konferencji, 26. czerwca, upłynął pod znakiem integracji ekip z regionu CEE. Zaproszeni goście z Polski, Czech, Węgier, Grecji, Ukrainy czy Estonii mieli okazję wymienić doświadczenia w Villa Richter. Spotkanie w Winnicach Świętego Wacława, było znakomitą okazją do odświeżenia kontaktów i nawiązania nowych znajomości.

cee-agency-day-2017-villa-richter

Po budującym spotkaniu na wzgórzu Zamkowym we wtorek, 27. czerwca, wszyscy byli gotowi na dzień pełen prezentacji i wywiadów ze specjalistami z całego regionu CEE i nie tylko. Wśród prelegentów znaleźli się zarówno przedstawiciele Google, jak i CEO topowych europejskich agencji marketingowych.

Konferencja była podzielona na dwie zasadnicze części. W pierwszej uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień, które przede wszystkim pokazały, że region Europy Środkowo-Wschodniej, często niedoceniany, to miejsce w którym znajdziemy prawdziwych specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego. Po prezentacji Helen Ambiana, Head of Google Partners EMEA w Google, przeszliśmy do wystąpień z bloku tematycznego Performance. Wśród prelegentów znaleźli się przede wszystkim CEO najlepszych agencji z Europy, ale nie zabrakło również przedstawicieli Google.

W ramach bloku Performance prelegenci podkreślali ogromny potencjał regionu CEE. Szczególną uwagę zwrócił na to Ludek Motycka, Head of CEE Marketing w Google. Pokazał jak bardzo zmienił się zarówno sposób wyszukiwania, jak i same zapytania. W prezentacji kolejny raz zostało podkreślone, że urządzenia mobilne są tym obszarem, o którym nie tylko nie można zapominać w działaniach digitalowych, ale nawet, w myśl zasady mobile first, stawiać je na pierwszym miejscu. Inni występujący na scenie CEE Agency Day, w tym m.in. Mark Howe, Managing Director EMEA Agencies z Google, szerzej przyjrzeli się relacjom agencji z klientami i wskazali na problemy z jakimi muszą mierzyć się agencje z naszego regionu. Co ciekawe klienci, którzy korzystają z usług agencji są dwukrotnie bardziej zadowoleni z wyników kampanii w porównaniu do samodzielnie prowadzonych działań.

CEE-agency-day-2017

Na wyróżnienie zasługuje wystąpienie CEO Finch oraz CEO UI42. Tony Hrnek i Pavol Adamčák w kilku słowach przybliżyli historie sukcesu swoich organizacji. Prelegenci zwrócili uwagę na słabe punkty, które mogą ograniczać rozwój agencji i przedstawili w jaki sposób poradzili sobie z nimi w Finch i UI42.

W tym wystąpieniu po raz kolejny została podkreślona kwestia automatyzacji pracy w performance marketingu. CEE Agency 2017 z jednej strony pokazał jak ważna jest siła doświadczenia wykwalifikowanego specjalisty, ale przede wszystkim zarysował wizję nowoczesnego marketingu, w którym wiele żmudnych i czasochłonnych procesów może być zrealizowanych bez angażowania zasobów ludzkich.

Udział w CEE Agency Day 2017 i wymiana doświadczeń pomiędzy partnerami Google Premium była z całą pewnością doskonałą okazją do spojrzenia na agencję z szerszej perspekty i świetną motywacją do dalszego rozwoju i ciężkiej pracy.

cee-agency-day-2017

Dodaj komentarz

Natalia Nowicka

Guru w dziale AdWords, team leaderka na co dzień dbająca o każdy aspekt działania kampanii SEM i sprawną pracę zespołu. Nie ma kwestii technicznej, z którą by sobie nie poradziła. W pracy bardzo praktyczna, prywatnie lubi się rozmarzyć - najchętniej nad dobrym reportażem lub snując plany dalekich zamorskich podróży. Do końca pozostaje jednak konsekwentna - kocha Islandię i muzykę Sigur Rós.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy