Blog Traffic Trends
wieża eiffle

Relacja z wizyty na E-Commerce Paris 2015.

Na samym wstępie tłumaczymy się z głównego zdjęcia do tego artykułu – kilka dni temu odwiedziliśmy Paryż. Nie piszemy tego jednak by się chwalić. Na zaproszenie stworzonego przez SpeedUp IQbator klastra eCommerce Connections (którego jesteśmy członkiem) odwiedziliśmy stolicę Francji, by po raz kolejny poszukać dla Was nowych rozwiązań i innowacji. W ciągu trzech niesamowicie intensywnych dni odwiedziliśmy między innymi paryskie Targi Ecommerce. Wnioski? Poniżej!

Wniosek pierwszy – idzie lepsze! Według Banku Światowego w 2013 roku Francję zamieszkiwało 66 milionów ludzi. Różnica zatem wynosi 73%. Za to różnica w potencjale, wielkości rynku, budżetach i mnogości rozwiązań jest wielokrotnie wyższa. Wizyta w Paryżu utwierdziła nas w tym, że rynek sprzedaży internetowej na świecie nadal jest wiele lat przed nami. Nie traktujemy tego jednak jako wadę, lecz jako szansę! Coroczne, bezpieczne prognozy rozwoju rynku są przebijane przez wynik osiągany w praktyce. Nie umyka to również uwadze zachodnich firm. Wiele osób, z którymi mieliśmy okazję się spotkać, wskazywało Polskę jako jeden z głównych kierunków rozwoju!

Wniosek drugi – innowacja! Dzięki świetnie zorganizowanej wyprawie mieliśmy okazję odwiedzić wiele inspirujących miejsc, które nie musiały być powiązane z naszą działalnością, by i tak zrobić na nas wrażenie. Miejsca takie jak Paris & Co, Cap Digital, czy NUMA to nieskończona studnia pomysłów i inspiracji. Nawet jeśli ktoś nie angażuje się w biznes start-upów, to i tak czuje pozytywną energię siadając przy stole, przy którym tworzono BlaBlaCar.

blabla

Wniosek trzeci – konsolidacja! Przechodząc już do tego, co nas interesowało najbardziej. Wyraźnie zauważalny jest trend, który pojawia się również w Polsce. Coraz więcej firm do dywersyfikacji źródeł ruchu chce podchodzić we współpracy z jednym partnerem. Najpotężniejsze firmy z sektora marketingu internetowego, to agencje, które zajmują się SEO, kampaniami PPC, Social Media i analityką. To potwierdziło nasz słuszny wybór, by od początku „modne” media społecznościowe łączyć z „technicznym” pozycjonowaniem pod jedną marką. Bardzo motywujące było spojrzenie na zatrudniającą 200 osób agencję, która generuje obrót kilkudziesięciu milionów Euro. Tym milej, iż na czele działu reklamy stoi… Polka!

Wniosek czwarty – analityka! Boom na usługi analityczne we Francji był odczuwalny kilka lat temu. U nas nadal nie niego czekamy. To pokazuje jednak, że dobrym kierunkiem jest dołączanie do wszelkich konferencji i webinarów Google Analytics. Nawet jeśli dziś ten temat wydaje się Wam obcy i „wrogi”, to na pewno niebawem docenicie potęgę statystyki.

Podsumowując tę bardzo krótką relację, dziękujemy klastrowi eCommerce Connections za zaproszenie i świetny business-tour! Wam, naszym klientom (obecnym i przyszłym) obiecujemy wyciągnąć z tego wyjazdu wiele ciekawych wniosków. Te, które nie zostały tu zdradzone, niedługo odczujecie w portfolio usług i jakości naszej pracy. Właśnie po to wyjazd minął w bardzo biznesowej atmosferze, a Wieżę Eiffla i Pola Elizejskie zobaczyliśmy „przy okazji”.

planmap

PS: Podczas trzydniowych E-Commerce Paris 2015 swoje miejsce na mapie wystawców znalazło 440 firm. Za 3 tygodnie w Warszawie podczas polskiej edycji zobaczymy 134 firmy. Nie piszę tego by krytykować świetną robotę Fundacji Polak 2.0 – chcę dobitnie pokazać różnicę w wielkości rynku.

Najlepsze przed nami!

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy