Rewolucja w Google Ads – nowa kampania Performance Max!

Kampanie reklamowe | 7 min czytania

Rewolucja w Google Ads – nowa kampania Performance Max!

Performance Max to najnowszy typ kampanii Google Ads, który już wkrótce ma zastąpić Smart Shopping. Jak każda inteligentna nowość od Google, budzi to w branży mieszane uczucia entuzjazmu i grozy. Sprawdziliśmy na kontach naszych Klientów, jakie wyniki można dzięki niej uzyskać. Efekty nas zaskoczyły: wzrost przychodów prawie o 70% lub nawet dwukrotnie wyższy ROAS niż dotychczas!

Kampania Performance Max – jak to działa?

Performance Max to rodzaj kampanii, który pojawił się w Google Ads stosunkowo niedawno i który łączy cechy wszystkich innych dostępnych dotąd typów.

Reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania:

reklama w sieci wyszukiwania

w sieci reklamowej obejmującej miliony stron internetowych:

reklama w sieci reklamowej

oraz YouTube:

reklama YouTube

Znajdziemy je także na Gmailu:

reklama Gmail

mapach Google czy też kartach Discover:

karty Discover

Szeroki zasięg to jednak nie wszystko – Performance Max może łączyć funkcje reklamy tekstowej sklepu internetowego, kampanii produktowej, kampanii w sieci reklamowej, Discovery, a nawet lokalnej. Ta uniwersalność pozwala realizować różne cele reklamowe, dopasowane do Twojego typu działalności. Dzięki temu kampania wspiera działania reklamowe na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Nowe rozwiązanie Google Ads można wykorzystać jako źródło leadów, jeśli w Google Ads skupiasz się na promowaniu usług. Jeśli promujesz sklep internetowy, ten rodzaj kampanii umożliwia połączenie funkcji inteligentnej kampanii produktowej z działaniami zasięgowymi w sieci reklamowej. To także forma promocji dla sklepu stacjonarnego, dzięki temu, że reklamy wyświetlają się w mapach Google.

Więcej o reklamie sklepów przeczytasz tutaj: Marketing sklepu internetowego - bułka z masłem czy raczej skrupulatnie przygotowana i przemyślana strategia?

Takie działanie Performance Max sprawia, że będzie ona skutecznym uzupełnieniem konta z już rozbudowaną strukturą kampanii, a nierzadko ratunkiem przy niskim budżecie przeznaczonym na Google Ads.

Jak kampania Performance Max działa w praktyce?

Wyróżnia ją wysoki stopień automatyzacji. Za kierowanie reklam w dużej mierze odpowiadają uczące się algorytmy, a ustalanie stawek oparte jest na inteligentnych strategiach. Do wyboru mamy maksymalizację liczby konwersji lub maksymalizację wartości, w których możemy dodatkowo ustawić docelową wartość CPA lub ROAS.

Czy inteligentna kampania obejmująca tak wiele kanałów może przynieść dobre rezultaty? Sprawdziliśmy to!

Skuteczność kampanii Performance Max – przykładowe wyniki

Większość nowych inteligentnych rozwiązań wprowadzanych przez Google spotyka się początkowo ze sceptycznym nastawieniem specjalistów w branży. Nie inaczej było z nami – przyzwyczajeni do znanych już nam typów kampanii, spoglądaliśmy dość podejrzliwie na nową propozycję Google.

Z czasem przetestowaliśmy ją u kilkunastu klientów prowadzących sklepy o zróżnicowanym asortymencie i przeznaczających różne budżety na Google Ads. Teraz wiemy, że będziemy korzystać z niej nie tylko z konieczności – liczby mówią same za siebie!

Klient 1 – wyniki kampanii Performance Max

U pierwszego Klienta po dwóch miesiącach od uruchomienia kampanii Performance Max przychody konta wzrosły o 70%.

przychody konta

Odnotowaliśmy wzrost ROAS o 49%.

wzrost ROAS

Sama kampania Performance Max osiągnęła ROAS 3 573%,

roas performance max

podczas gdy w kampaniach produktowych wyniósł on 885% (wzrost o 20%).

roas w kampaniach produktowych

Klient 2 – wyniki kampanii Performance Max

U drugiego Klienta po dwóch miesiącach od uruchomienia kampanii Performance Max przychody konta wzrosły o 28%.

performance max wzrost przychodow

Odnotowaliśmy wzrost ROAS o 9%.

wzrost roas

Sama kampania Performance Max osiągnęła ROAS 1 964%,

roas performance max

podczas gdy w kampaniach produktowych wyniósł on 1 127%.

wzrost roas w kampaniach produktowych

Klient 3 – wyniki kampanii Performance Max

Po miesiącu od uruchomienia kampanii Performance Max przychody konta wzrosły o 22%.

wzrost roaz peformance max po miesiacu

Odnotowaliśmy wzrost ROAS o 108%.

wzrost roas

Sama kampania Performance Max osiągnęła ROAS 2 740%,

roas performance max

podczas gdy w kampaniach produktowych wyniósł on 510% (wzrost o 39%).

roas w kampaniach produktowych

Czy kampania Performance Max zastąpi Smart Shopping?

Tak – to oficjalna informacja, którą znajdziemy w panelu Google Ads. Kampanie Smart Shopping w drugiej połowie roku 2022 zostaną automatycznie przekształcone w Performance Max.

Czy trzeba więc czekać do czerwca, by zacząć korzystać z nowego rozwiązania? Wręcz przeciwnie – warto zrobić to już teraz. Dzięki temu zyskamy dodatkowy czas na naukę algorytmów. Automatyczne kampanie do prawidłowego działania potrzebują danych o konwersjach. Im wcześniej zaczniemy korzystać z Performance Max, tym szybciej uda się je zebrać. Tym samym w momencie obowiązkowego przejścia z kampanii Smart Shopping na Performance Max będziemy o krok przed tymi, których zaskoczą nagłe zmiany. Dodatkowo, jak pokazują wyniki naszych Klientów, ten typ kampanii może pozytywnie zaskoczyć nas wzrostem przychodów i ROAS.

Czego potrzebujesz, by uruchomić Performance Max?

Dzięki różnorodności form i miejsc wyświetlania reklam, w nowym typie kampanii możemy wykorzystać rozmaite zasoby: tekstowe, graficzne, a nawet wideo. Im więcej multimediów wykorzystamy, tym bardziej zwiększymy szanse na skuteczność Performance Max.

Do jej uruchomienia niezbędne będą nagłówki i teksty reklam, obrazy oraz logo firmy. Warto dodać również wideo. Jeśli go nie posiadasz – Google może utworzyć je automatycznie, na podstawie przesłanych obrazów. Dodatkową funkcją jest możliwość przesłania sygnałów dotyczących odbiorców – list remarketingowych czy też listy klientów.

Jako że format Performance Max ma zastąpić inteligentną kampanię produktową, istnieje możliwość dodania pliku produktowego, na podstawie którego będą wyświetlane reklamy produktowe. Nie jest to jednak element konieczny – jeśli nie prowadzisz sklepu internetowego, kampania będzie działać wyłącznie dodanymi z tekstami, obrazami i wideo.

Optymalizacja kampanii Performance Max

W nowych rozwiązaniach proponowanych przez Google coraz ważniejszą rolę pełnią algorytmy. To one decydują o kierowaniu i ustalaniu stawek. Z jednej strony to ogromna zaleta nowego rodzaju kampani – pozwala ona wykorzystać potencjał automatyzacji i uczenia maszynowego. Z drugiej – sprawia, że skierowanie tego potencjału w odpowiednią stronę jest trudniejszym i bardziej odpowiedzialnym zadaniem, które warto oddać w ręce specjalistów pracujących z algorytmami Google na co dzień.

Więcej danych

Optymalizacja kampanii Performance Max ma na celu przede wszystkim dostarczenie algorytmom danych do nauki. Dzięki temu mogą one zwiększać skuteczność kierowania i ustalania stawek. Jak zwiększyć ilość wartościowych danych? Tworząc kolejne mikrokonwersje, aktualizując listy klientów czy też dodając nowe listy remarketingowe.

Wymiana zasobów

Poza dostarczeniem danych optymalizacja opiera się w dużej mierze na cyklicznej wymianie zasobów reklamowych – tekstów, grafik oraz wideo. Ma ona na celu wybór tych najskuteczniejszych. Opcje kampanii pozwalają również wybierać, które strony docelowe chcemy zachować, a które wykluczyć. Podobnie jak w kampaniach Smart Shopping ważną rolę odgrywa analiza skuteczności produktów. Ma to na celu eliminowanie tych, które generują zbyt wysoki koszt w stosunku do przychodów. Jednym z kluczowych elementów jest również testowanie sygnałów dotyczących odbiorców. W ramach kampaniii możemy dodawać nowe listy odbiorców, a także wymieniać je w istniejących już zasobach. Nowy typ kampanii umożliwia także ustawienie harmonogramu reklam.

Strategia ustalania stawek

Jednym z najważniejszych ustawień wpływających na każdy typ kampanii jest strategia ustalania stawek. Performance Max oferuje dość ograniczoną pulę strategii do wyboru, a ich zmiana może mieć ogromny wpływ na działanie kampanii i jej wyniki. Wybór właściwej strategii ustalania stawek musi uwzględniać balans między zasięgiem i kosztem a poziomem sprzedaży i przychodów. Poprowadzenie kampanii automatycznej tak, zmaksymalizować wyniki, wymaga doświadczenia oraz zrozumienia, w jaki sposób dane wartości determinują siebie nawzajem.

Podsumowanie

Najnowszy typ kampanii Google Ads wyróżnia przede wszystkim automatyzacja oraz szeroki zasięg. Dzięki temu może ona być skutecznym uzupełnieniem dla znanych nam już typów kampanii. Nasze testy przeprowadzone na wybranych kontach Klientów pokazują, że zmiany mogą przynieść wiele dobrego – nawet 70% wzrostu przychodów czy też wzrost ROAS o ponad 100%. Dzięki temu zastąpienie kampanii Smart Shopping nowym formatem może przynieść korzyści dla całego konta.

Chcesz wykorzystać Performance Max w swoim sklepie?

Napisz do nas!