Rok mobile – czy to już?

SEM

Nadchodzi rok mobile

Zawsze na przełomie roku eksperckie portale odpytują branżę, o to czego możemy się spodziewać w najbliższych miesiącach. Jakie trendy będą kluczowe w marketingu internetowym. I od 3-4 lat, co roku pada odpowiedź, że w końcu nadejdzie rok mobile! Nadszedł już? Dopiero nadejdzie?

Już dawno jest za nami!

Czekanie na wielki boom ruchu mobilnego nie ma najmniejszego sensu. Rozwój mobile dzieje się na naszych oczach, a jeśli w przypadku wielu stron ruch z tych urządzeń to już ponad 20-30%, to nie mamy się nad czym dalej zastanawiać. Musimy działać! I działa w tym kierunku każdy marketingowy gigant rozwijając w pierwszej kolejności swoje mobilne formaty. Poniżej kilka dowodów, które mam nadzieję, że zmienią Wasze postrzeganie ruchu ze smartfonów, a także przygotują Was na kolejną rewolucję, która jest tuż za rogiem…

Social Media

Temat mediów społecznościowych omawiany jest od wielu lat pod kątem różnych zagadnień. Sami bardzo wyraźnie obserwujemy rozwój zainteresowania tym tematem wśród naszych klientów. W 2011 roku faktycznie niewiele osób zwracało uwagę na tę usługę. Teraz jest to standard! Bardzo duży procent ruchu pochodzący z mediów społecznościowych to ruch mobilny. Wiele portali obsługuje się przede wszystkim za pomocą smartfona i promocja marki np. na Instagramie bez posiadania zoptymalizowanej, sprawnej mobilnej strony jest pozbawione sensu. Musimy przygotowywać się na nadejście trendu zachodniego, według którego nawet 1/3 ruchu to ruch społecznościowy. By nie wywołać u Was zbyt dużego szoku pokażemy statystyki z końca 2013 roku:

mobile vs desktop

źródło: Wall Street Journal

AMP (Accelerated Mobile Pages)

Kolejnym znakiem pokazującym jak do mobile podchodzą reklamowi giganci jest wprowadzenie standardu AMP. Jest to swoista odznaka dla twórców, których strony internetowe otwierają się na urządzeniach mobilnych wyjątkowo szybko. W 2015 roku Google oficjalnie zróżnicował wyniki wyszukiwania obniżając rankingi mobilne stronom bez mobilnej wersji. Teraz idzie o kolejny krok do przodu. Jeśli posiadasz stronę mobilną, lecz jest ona niezoptymalizowana i otwiera się za długo – nie otrzymasz odznaki AMP.

Póki co, nie ma to żadnego przełożenia na pozycję w rankingu. Wprowadzenie odznak może wpłynąć na współczynnik klikalności i podświadome omijanie Twojej strony. Przede wszystkim jednak, docelowo ucierpieć mają np. strony agregujące treść. W dziale newsów Google’a, a także na coraz popularniejszej karuzeli z newsami, pojawiać się będą tylko strony AMP. Oznacza to, że Google w sposób bardzo wyraźny zadba o jakość tych stron i komfort użytkowników.

amp

Źródło: thesempost.com

Według badań Google, strony w standardzie AMP otwierają się 4 razy szybciej od normalnych stron, a także zużywają aż 10 razy mniej danych! Warto jednak pamiętać, że to nie Google stał się tu pionierem. Jest to dosadna odpowiedź na działania Facebooka, który od pewnego czasu specjalną odznaką wskazuje strony ładujące się szybko i przyjaźnie (Instant Articles).

instant amp

Źródło: theatlantic.com

Wyszukiwanie głosowe

smxPrawdziwą rewolucję zapowiedział jednak na początku marca podczas SMX West Behshad Behzadi, reprezentujący giganta z Mountain View. Zdradził on, że Google bardzo mocno pracuje nad „konwertującym wyszukiwaniem głosowym”, czyli nad umożliwieniem skutecznych zakupów internetowych poprzez wyszukiwanie głosowe.

Cała praca nad wyszukiwaniem głosowym i szukanie monetyzacji w tym trendzie oparta jest o niesamowite wzrosty tego zjawiska. Żaden trend w wyszukiwarce nie rozwijał się tak dynamicznie jak wyszukiwanie głosowe i można śmiało założyć, że na przestrzeni kilku lat, ten model korzystania z wyszukiwarki okaże się standardem. Nie powinniśmy spokojnie na to czekać! Wyszukiwanie głosowe bardzo mocno zmienia przede wszystkim zapytania, jakie użytkownicy kierują do Google’a. Jak wynika z obserwacji właściciela największej wyszukiwarki na świecie, ludzie za pomocą głosu nie pytają o „restauracja Poznań”, ani o „buty sportowe Nike”. Pytają o to, „gdzie zjem owoce morza w Poznaniu” i „gdzie kupię najnowsze modele butów sportowych Nike”. Jak widzicie, różnica fraz jest diametralna!

Już przy wyszukiwaniu klasycznym niespełna połowa fraz była tak kreatywnie wymyślana, że nie powtarzała się w zapytaniach przez następne 6 miesięcy – to budowało potęgę długiego ogona i argumentowało sens tworzenia contentu na stronie. Teraz, przy modelu wyszukiwania głosem, ten procent znacznie może wzrosnąć!

assistantI to, co najważniejsze – Google dzięki technologii cookies planuje wiedzieć, co masz na myśli! Brzmi absurdalnie, prawda? To teraz bardzo obrazowe wyjaśnienie od Google’a – jeśli poprosisz: „pokaż mi zdjęcie Johnny’ego”, ten pokaże Ci zdjęcie Johnny’ego Deppa. Jeśli jednak będziesz wcześniej na stronie Giantsów (drużyna baseballowa z San Francisco), to wtedy Google pokaże Ci zdjęcie Johnny’ego Cueto, miotacza Giantsów.

Za dużo informacji?

Podsumowując. Google dzięki temu, że prawie bezbłędnie rozpozna Twój głos, a także dzięki temu, że wie, czym interesowałeś się przed chwilą, odpowie na Twoje pytania bardzo skutecznie udzielając Ci odpowiedzi jeszcze lepszej, niż dotychczas. Jeśli powiesz co chcesz kupić, Google Ci to znajdzie. Jeśli powiesz, co chcesz zjeść, Google podsunie Ci najbliższą restaurację z tym właśnie daniem w menu.

Co to oznacza dla nas, marketerów i dla Was, właścicieli sklepów? Oznacza to tyle, że przy bardzo skomplikowanych i niepowtarzalnych zapytaniach głosowych to treść Waszych stron i ich optymalizacja będzie decydowała o tym, kto wygrywa. Jeśli w sposób bardzo komfortowy będę mógł powiedzieć wyszukiwarce, jak ma wyglądać kurtka, którą chce kupić, to wygra walkę o transakcję ten, który opisze kurtkę tak szczegółowo, że spełni ona moje oczekiwania.

Jeśli dla Ciebie idealnym opisem produktu jest „Kurtka zimowa, czarna” – zacznij już teraz pracować nad nową treścią!

Podsumowanie

Chyba już widzicie, że czekanie na rok mobile nie ma sensu. Wszelkie zmiany, niezależnie, czy wprowadza je Google czy Facebook, mają ułatwić nam życie mobilne. Każdy rozwój technologii bazuje na mobilnym ruchu. Każdy problem, który te firmy chcą rozwiązać, wywodzi się z pewnych dyskomfortów mobilnych. To minie. Te problemy zostaną rozwiązane bardzo szybko i skutecznie. Teraz Wasze zadanie, by odnaleźć się w tej nowej, mobilnej rzeczywistości!

Co powinniście zrobić? Trzy proste rzeczy:

  • rozwijać swoje społeczności
  • ulepszać mobilne wersje swoich sklepów
  • pracować nad SEO i contentem

Tylko tyle i aż tyle. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!