Ścieżki wielokanałowe w Google Analytics

Paweł Jóźwik

E-commerce | 2017-01-20 | 2 min czytania

Ścieżki wielokanałowe w Google Analytics

Ścieżki wielokanałowe pozwolą Ci uzyskać szerszą perspektywę na to co dzieje się z Twoimi budżetami marketingowymi. Zacznijmy od początku.

Standardowo w Google Analytics i innych narzędziach do badania konwersji i źródła konwersji mamy do czynienia z atrybucją last click. Oznacza to, ze całość zasług za doprowadzenie klienta do zamówienia zostaje przyznane do ostatniego źródła wejścia klienta na Twoją stronę.

Posłużę się przykładem. Wyobraź sobie, że Twój klient odwiedził sklep wchodząc z reklamy Adwords, przejrzał kilka produktów i zakończył wizytę. Na następny dzień odwiedził sklep ponownie wchodząc z Facebooka. Następni opuścił sklep i wrócił klikając w link w mailu ze sklepu. Takich scenariuszy w Twoim sklepie mogą być setki. Większość kupujących dociera do sklepu za pośrednictwem więcej niż jednego źródła ruchu.

W takiej sytuacji przypisywanie zasług za konwersję tylko do ostatniego wejścia jest błędne. Wymagane jest sprawdzenie jaki wpływ na realizację sprzedaży miały inne źródła ruchu i kampanie.

Do tego służy raport ścieżek wielokanałowych.

Poniżej pokażę Ci jak sprawdzić łączne przychody z każdego źródła ruchu lub z każdej kampanii Adwords. Łączne przychody czyli sumę zakupów w których dane źródło było na końcu procesu sprzedaży oraz sumę przychodów w których dane źródło pomagało, było obecne w historii całej ścieżki zakupowej. Taka wartość najlepiej oddaje wyniki dla danego kanału lub kampanii i umożliwia precyzyjne porównanie.

Raport dla źródeł ruchu:

konw1.png

Raport dla kampanii Adwords:

konw2.png

Jak włączyć taki raport?

W celu sprawdzenia łącznej sprzedaży (końcowej i wspomaganej) dla źródeł ruchu wejdź w następujący raport: Konwersje / Ścieżki wielokanałowe / Konwersje wspomagane w menu Eksplorator wybierz pozycję Konwersje

konf1.png

W celu sprawdzenia łącznej sprzedaży (końcowej i wspomaganej) dla poszczególnych kampanii Adwords wejdź w następujący raport: Konwersje / Ścieżki wielokanałowe / Konwersje wspomagane w menu Typ wybierz Adwords w menu Eksplorator wybierz pozycję Konwersje

konf2.png

W tabeli w każdym wierszu widzisz łączną liczbę konwersji oraz sumę sprzedaży: końcowej i wspomaganej czyli wszystko co dane źródło ruchu lub kampania wniosły do Twojego biznesu.

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce. Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!