Blog Traffic Trends

Ścieżki wielokanałowe w Google Analytics

Ścieżki wielokanałowe pozwolą Ci uzyskać szerszą perspektywę na to co dzieje się z Twoimi budżetami marketingowymi. Zacznijmy od początku.

Standardowo w Google Analytics i innych narzędziach do badania konwersji i źródła konwersji mamy do czynienia z atrybucją last click. Oznacza to, ze całość zasług za doprowadzenie klienta do zamówienia zostaje przyznane do ostatniego źródła wejścia klienta na Twoją stronę.

Posłużę się przykładem. Wyobraź sobie, że Twój klient odwiedził sklep wchodząc z reklamy Adwords, przejrzał kilka produktów i zakończył wizytę. Na następny dzień odwiedził sklep ponownie wchodząc z Facebooka. Następni opuścił sklep i wrócił klikając w link w mailu ze sklepu. Takich scenariuszy w Twoim sklepie mogą być setki. Większość kupujących dociera do sklepu za pośrednictwem więcej niż jednego źródła ruchu.

W takiej sytuacji przypisywanie zasług za konwersję tylko do ostatniego wejścia jest błędne. Wymagane jest sprawdzenie jaki wpływ na realizację sprzedaży miały inne źródła ruchu i kampanie.

Do tego służy raport ścieżek wielokanałowych.

Poniżej pokażę Ci jak sprawdzić łączne przychody z każdego źródła ruchu lub z każdej kampanii Adwords. Łączne przychody czyli sumę zakupów w których dane źródło było na końcu procesu sprzedaży oraz sumę przychodów w których dane źródło pomagało, było obecne w historii całej ścieżki zakupowej. Taka wartość najlepiej oddaje wyniki dla danego kanału lub kampanii i umożliwia precyzyjne porównanie.

Raport dla źródeł ruchu:

Ścieżki wielokanałowe Google Analytics

Raport dla kampanii Adwords:

Ścieżki wielokanałowe dla kampanii Adwords

Jak włączyć taki raport?

W celu sprawdzenia łącznej sprzedaży (końcowej i wspomaganej) dla źródeł ruchu wejdź w następujący raport:
Konwersje / Ścieżki wielokanałowe / Konwersje wspomagane
w menu Eksplorator wybierz pozycję Konwersje

konwersje wspomagane

W celu sprawdzenia łącznej sprzedaży (końcowej i wspomaganej) dla poszczególnych kampanii Adwords wejdź w następujący raport:
Konwersje / Ścieżki wielokanałowe / Konwersje wspomagane
w menu Typ wybierz Adwords
w menu Eksplorator wybierz pozycję Konwersje

konwersje wspomagane Google Analytics

W tabeli w każdym wierszu widzisz łączną liczbę konwersji oraz sumę sprzedaży: końcowej i wspomaganej czyli wszystko co dane źródło ruchu lub kampania wniosły do Twojego biznesu.

Dodaj komentarz

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy