Siła grafiki sklepu, czyli jak pokazać produkt, aby zmaksymalizować jego sprzedaż.

E-commerce

Landing page to w dosłownym tłumaczeniu strona lądowania, strona, na którą potencjalny klient wpada jako pierwszą. Trzymając się porównania do sklepu w świecie rzeczywistym, jest to nasze przejście przez drzwi. Od tego co zobaczymy i poczujemy zależy cała dalsza interakcja ze sklepem. W ramach typowego sklepu możemy wyróżnić 4 główne typy stron lądowania. Jest to oczywiście strona główna, strona produktu, lista produktów i specjalnie przygotowana strona ofertowa. Tą ostatnią stosuje się często w przypadku większych i bardziej zorganizowanych kampanii. W tym wpisie chciałbym się skupić na osobach lądujących na kartach produktów z prostego powodu. Jest to najczęściej stosowany landing page w kampaniach e-commerce.

  1. Podejście psychologiczne

Wyobraźmy sobie proces. Klient widzi reklamę na Facebooku, która go zainteresowała i postanawia w nią kliknąć. Co się w tym momencie dzieje w głowie klienta. Po pierwsze myśli o przedmiocie z reklamy. Wzbudziliśmy jego zainteresowanie na tyle, że postanowił sprawdzić więcej informacji. Może wyobraził sobie jak używa danego produktu, może myśli o wyniku posiadania tego produktu. Załóżmy przez chwilę, że przedmiotem reklamy był ekspres do kawy. Widzicie te poranki ze świeżo przygotowaną kawą, czujecie zapach? Klik.

Otwiera się strona docelowa, czyli nasz landing page i widzimy:

 

lub to:

Oba screeny są poprawne pod względem budowy ale tylko jeden z nich w świadomy i trafiony sposób nawiązuje do uczuć i emocji związanych z danym zakupem. Mówię tu o zupełnie innym podejściu do budowy stron ofertowych. O podejściu opartym o psychologię.

  1. Podejście standardowe

Kto czytał poprzedni wpis o prawidłowej budowie sklepu ten zapoznał się już  z moją koncepcją pytań do szablonów. W przypadku landing page chciałbym pokazać ten sam mechanizm. Jakie pytania rodzą się w głowach osób wchodzących na kartę produktu? Na pewno: czy to jest najlepsza oferta w internecie, czy dostarczą mi to na jutro, jak mogę za to zapłacić, czy dają gwarancję, jakie są kolory, czy coś jeszcze muszę do tego kupić, czy mnie na to stać, czy mogę kupić na raty…

Te pytania można mnożyć, ponieważ każdy zakup jest inny. Czy Wasz landing page odpowiada na najbardziej oczywiste pytania?

Prawidłowo zbudowana karta produktu powinna zawierać następujące elementy:

  • Nazwę produktu
  • Symbol produktu, który precyzyjnie go identyfikuje
  • Cenę
  • Dostępność
  • Podstawowe parametry porównawcze
  • Zdjęcia produktu i filmy produktu
  • Informację o możliwości zwrotu
  • Informacje wspierające sprzedaż: raty, zamawianie telefoniczne, opinie
  • Listę akcesoriów lub wymaganych elementów dodatkowych
  • Pełen opis
  • Dane techniczne
  • Informację o gwarancji
  • Pytania z odpowiedziami do produktu

Wszystkie powyższe stanowią kompletną listę, która wyczerpuje potencjalne pytania blokujące klienta przed zakupem. Z taką zawartością informacyjną klient pozostawiony jest już tylko z wyborem pomiędzy parametrami ofert różnych sklepów takimi jak cena, dostępność i inne warunki handlowe.

  1. Podejście idealne

Jak otworzymy karty produktów na wybrany ekspres do kawy z wiodących sklepów internetowych rzuci nam się w oczy, że wszystkie są bardzo podobne. Większośc tych kart jest przygotowana bardzo dobrze i zawiera prawie komplet pozycji z mojej listy.

Tym sklepom pozostaje zatem konkurowanie ceną, promocjami lub włączenie elementu psychologicznego. Bardzo szybko da się zauważyć, że na popularne produkty ceny oscylują w nieznacznym przedziale. Niewiele się od siebie różnią. Jeśli mamy do wyboru taki sam ekspres za 1299 i 1289 lub 1300 zł to można założyć, że oferta handlowa jest taka sama.  Wybór odbędzie się na poziomie psychologicznym. Klient zada sobie pytania: czy to jest mój ulubiony sklep, czy już tu kupowałem, czy wysyłają moim ulubionym kurierem, czy zapłacę ulubioną formą płatności, czy dostanę jakieś punkty lojalnościowe, czy warto je zbierać…?

Wisienką na torcie może się okazać to co zaprezentowałem na samym początku. Jeśli jakiś sklep pokaże mi produkt w sposób pobudzający moje zmysły i emocje to ma dużą szansę stać się moim pierwszym wyborem. Ludzie kupują wzrokowo. Racjonalizujemy sobie wszystko co techniczne i liczbowe, ale kierują nami emocje. Najbardziej identyfikujemy się z miejscami, które są nam bliskie: z ulubionymi kolorami, ulubionymi miejscami, motywacjami, przekonaniami.

  1. Jak to zrobić w praktyce?

Trudno jest określić poradę uniwersalną dla wielu branż. Dla różnych asortymentów będą to zupełnie inne czynniki i metody. Lista pomysłów i sposobów na osiągnięcie tego celu:

  1. Ubierz swój sklep w swoją historię – wykorzystaj elementy graficzne wprowadzające w odpowiedni klimat, zastąp zdjęcia na białym tle zdjęciami pokazującymi produkt w użyciu
  2. Pokaż swoją opinię, zabierz głos, rekomenduj produkty
  3. Pokaż swój własny content i zaprezentuj produkt lub wynik jego użycia
  4. Zaprezentuj się jako członek danej społeczności, daj się polubić
  5. Bądź kreatywny

Przykłady:

  1. Podsumowanie

Duże sklepy mają duże opisy bo są duże?

Czy

Duże sklepy są duże bo mają duże opisy?

Co było pierwsze? Czy Ty możesz sobie pozwolić aby mieć gorzej zbudowaną kartę produktu, czyli Twój najpopularniejszy landing page, niż konkurenci? To jest praca u podstaw do wykonania w celu odniesienia sukcesu w branży e-commerce. Po pierwsze musisz dostosować swoją kartę produktu do obecnie panujących norm. Po drugie musisz pójść o krok dalej i wyróżnić się spośród wielu takich samych ofert. Powodzenia.

Dodaj komentarz

Jedna odpowiedź do “Siła grafiki sklepu, czyli jak pokazać produkt, aby zmaksymalizować jego sprzedaż.”

  1. Niektóre sklepy zyskują właśnie kreatywnością, wyeksponowaniem towaru, kontrastem kolorów i bogatym zachęcających opisem…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Paweł Jóźwik

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!