Skąd brać pomysły na wpisy blogowe?

Maciej Kudliński

Content marketing | 2018-11-30 | 4 min czytania

Skąd brać pomysły na wpisy blogowe?

Pewnie każdy ma takie dni, w których ma ochotę (lub musi) coś napisać na blog firmowy, ale...nie wie jak się za to zabrać. Deadline artykułu się zbliża, pojawia się lekki stres, a pomysłu na content jak nie było, tak nie ma. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przedstawię dzisiaj kilka źródeł, z których można czerpać pomysły na treść.

1. O czym piszą inni na blogach firmowych?

Sprawdź, co jest teraz na czasie, o czym pisze konkurencja, w jaki sposób tworzą tematy - to podstawowa zasada pisania artykułów. Nie mówię jednak o powielaniu dokładnie tych samych pomysłów za każdym razem, ale o dużym źródle inspiracji, jakim jest sieć.

Do tego przydadzą się programy i narzędzia, które monitorują internet i na podstawie wpisanych przez Ciebie słów kluczowych, prezentują Ci artykuły związane z nimi.

Przykłady:

Buzzsumo Feedly Socialanimal

Można również skorzystać z gotowych generatorów tematów, które podpowiadają w jaki sposób ludzie tworzą zapytania w wyszukiwarkach. Do tego świetnie nadaje się answerthepublic.com.

sk%C4%85dbra%C4%87pomys%C5%82y1.jpg

Widok z Feedly po wpisaniu hasła “architektura”.

2. Sprawdź statystyki i zachowania użytkowników

Jeśli Twój blog istnieje od dłuższego czasu, to warto przejrzeć statystyki z m.in. Google Analytics. Dowiesz się które artykuły były najwięcej razy czytane, jak długo użytkownicy przebywali na danym tekście czy jakie były ich zachowania. To wszystko może się przydać przy tworzeniu kolejnych treści: jeśli zauważysz, że teksty o danej tematyce mają najwięcej wejść lub komentarzy, to warto podążać tym tropem. Może kolejna część tych artykułów?

3. Przejrzyj swój asortyment i poprzednie wpisy

To bardzo prosty sposób. Po prostu spójrz na produkty lub usługi, które oferujesz i zastanów się, o czym chcieliby się dowiedzieć Twoi klienci. Warto też wczuć się w rolę odbiorcy. Najlepiej zapisuj sobie luźne pomysły na kartce. Jeśli prowadzisz sklep z butami, to może warto porównać poszczególne modele? Może zaproponuj stylizacje z konkretnymi markami? A może podpowiesz czytelnikowi, w jaki sposób je czyścić? Pamiętaj. Nie ograniczaj się. Nie musisz pisać typowo produktowo, możesz zaproponować temat, który tylko lekko będzie nawiązywał do Twojego asortymentu. Na blogu firmowym sklepu z zabawkami, nie musisz pisać tylko o tym “Jakie są najlepsze zabawki dla dziecka?”. Można poruszyć przecież tematy wychowawcze, rozwojowe, szkolne, w których lekko można nawiązać właśnie do zabawek.

sk%C4%85dbra%C4%87pomys%C5%82y2.jpg

Propozycje tematów od kupbuty.com

4. Święta i inne okazje

Podstawową zasadą przy tworzeniu artykułów na blog firmowy, jest wykorzystanie tego co aktualnie dzieje się w świecie. Zbliżają się walentynki? Napisz o tym i zaprezentuj Twój pomysł na spędzenie tego święta. Za kilka tygodni Boże Narodzenie? Przygotuj tekst, w którym zaproponujesz prezenty, wykorzystując asortyment ze sklepu. Ludzie często szukają inspiracji i porad w okresach świątecznych, więc musisz wykorzystać ten czas również na Twoim blogu. Może to się wiązać dodatkowymi wejściami na stronę.

5. Wykorzystaj Google

“Wujek” sam potrafi podsunąć pomysł na artykuł. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać konkretną frazę i zobaczymy wtedy listę sugerowanych zapytań. Wykorzystanie tematów proponowanych przez wyszukiwarkę to sposób na zwiększenie ruchu organicznego, gdyż to, co widzimy, to realne zapytania innych użytkowników. Spraw, by trafili właśnie na Twoją stronę! Dobrym pomysłem jest skorzystanie także z Google Trends, który przedstawi Ci popularność danej frazy na przestrzeni czasu, czyli określi i wskaże jej sezonowość.

sk%C4%85dbra%C4%87pomys%C5%82y3.jpg

Maciej Kudliński

Fan dobrej i skutecznej treści. W Traffic Trends zajmuje się tworzeniem strategii contentowych dla sklepów internetowych. Prywatnie pasjonat piłki nożnej. Kibic Liverpoolu i Realu Madryt.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!