Skuteczny Landing Page - jak to zrobić?

Paweł Jóźwik

E-commerce | 2011-10-26 | 2 min czytania

Skuteczny Landing Page - jak to zrobić?

Wykonanie skutecznych stron docelowych kosztuje. Należy zrobić dobre strony i nie powielać znanych błędów. Zebraliśmy kilkanaście zasad i porad na temat budowania skutecznych landing i action pages.

Oto one:

  1. Upewnij się, że nagłówek - pierwsza treść, którą widzi użytkownik - jest bezpośrednio powiązany z treścią reklamy lub kontekstem strony odsyłającej. Jeśli szukam drzwi, a zobaczę okno to czym prędzej kliknę guzik "Powrót" i wybiorę inną stronę. Mierz swój wskaźnik odrzuceń.
  2. Wstaw na stronę duży, widoczny i prosty "Call to action" - wezwanie do akcji. Aby to zrobić musisz wiedzieć czego chcesz od użytkownika: mail, lead, zakup?
  3. Pisz w drugiej osobie. Ty, Wy..
  4. Pisz w sposób prosty i czytelny. Im bardziej dosadny tekst tym większe prawdopodobieństwo, że przekaz trafi do odbiorcy. Unikaj trudnych słów, specjalistycznego żargonu i "owijania w bawełnę".
  5. Określ jednoznacznie co jest konwersją i ustaw całą stronę aby kierowała użytkownika prosto na ten cel.
  6. Wiedz, że ludzie czytają głównie nagłówki, pogrubienia i wyróżnienia. Tak stwórz treść jakbyś zakładał, że nikt nie przeczyta całości "od dechy do dechy".
  7. Użyj tylko tyle słów ile jest niezbędne. Szanuj czas i energię czytelnika.
  8. Zmieść najważniejszy przekaz wartości w pierwszych 300px od góry.
  9. Trzymaj się utartych szablonów i standardów.
  10. Daj stronie "oddychać" - pusta przestrzeń jest potrzebna.
  11. Użyj elementów potwierdzenia społecznego: referencji, cytatów, zadowolonych klientów.
  12. Unikaj rozpraszania uwagi.
  13. Jeśli ruch pochodzi z wyszukiwarki - użyj słowa kluczowego użytego w wyszukiwaniu - w treści landing page.
  14. Mierz efektywność - konwersję.
  15. Badaj wersje i testuj efekty - zmieniaj kolory, guziki, zdjęcia, teksty, nagłówki. Mierz i badaj co działa najlepiej.
  16. Używaj gotowych i prostych narzędzi aby praca była efektywna i szybka.
  17. Inspiruj się pracą innych..

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce. Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!