Blog Traffic Trends

Skuteczny Landing Page – jak to zrobić?

Wykonanie skutecznych stron docelowych kosztuje. Należy zrobić dobre strony i nie powielać znanych błędów. Zebraliśmy kilkanaście zasad i porad na temat budowania skutecznych landing i action pages.

Oto one:

  1. Upewnij się, że nagłówek – pierwsza treść, którą widzi użytkownik – jest bezpośrednio powiązany z treścią reklamy lub kontekstem strony odsyłającej. Jeśli szukam drzwi, a zobaczę okno to czym prędzej kliknę guzik „Powrót” i wybiorę inną stronę. Mierz swój wskaźnik odrzuceń.
  2. Wstaw na stronę duży, widoczny i prosty „Call to action” – wezwanie do akcji. Aby to zrobić musisz wiedzieć czego chcesz od użytkownika: mail, lead, zakup?
  3. Pisz w drugiej osobie. Ty, Wy..
  4. Pisz w sposób prosty i czytelny. Im bardziej dosadny tekst tym większe prawdopodobieństwo, że przekaz trafi do odbiorcy. Unikaj trudnych słów, specjalistycznego żargonu i „owijania w bawełnę”.
  5. Określ jednoznacznie co jest konwersją i ustaw całą stronę aby kierowała użytkownika prosto na ten cel.
  6. Wiedz, że ludzie czytają głównie nagłówki, pogrubienia i wyróżnienia. Tak stwórz treść jakbyś zakładał, że nikt nie przeczyta całości „od dechy do dechy”.
  7. Użyj tylko tyle słów ile jest niezbędne. Szanuj czas i energię czytelnika.
  8. Zmieść najważniejszy przekaz wartości w pierwszych 300px od góry.
  9. Trzymaj się utartych szablonów i standardów.
  10. Daj stronie „oddychać” – pusta przestrzeń jest potrzebna.
  11. Użyj elementów potwierdzenia społecznego: referencji, cytatów, zadowolonych klientów.
  12. Unikaj rozpraszania uwagi.
  13. Jeśli ruch pochodzi z wyszukiwarki – użyj słowa kluczowego użytego w wyszukiwaniu – w treści landing page.
  14. Mierz efektywność – konwersję.
  15. Badaj wersje i testuj efekty – zmieniaj kolory, guziki, zdjęcia, teksty, nagłówki. Mierz i badaj co działa najlepiej.
  16. Używaj gotowych i prostych narzędzi aby praca była efektywna i szybka.
  17. Inspiruj się pracą innych..

Jóźwik Paweł

Pasjonat i praktyk e-commerce.

Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy