Wykonanie skutecznych stron docelowych kosztuje. Należy zrobić dobre strony i nie powielać znanych błędów. Zebraliśmy kilkanaście zasad i porad na temat budowania skutecznych landing i action pages.
Oto one:
- Upewnij się, że nagłówek - pierwsza treść, którą widzi użytkownik - jest bezpośrednio powiązany z treścią reklamy lub kontekstem strony odsyłającej. Jeśli szukam drzwi, a zobaczę okno to czym prędzej kliknę guzik "Powrót" i wybiorę inną stronę. Mierz swój wskaźnik odrzuceń.
- Wstaw na stronę duży, widoczny i prosty "Call to action" - wezwanie do akcji. Aby to zrobić musisz wiedzieć czego chcesz od użytkownika: mail, lead, zakup?
- Pisz w drugiej osobie. Ty, Wy..
- Pisz w sposób prosty i czytelny. Im bardziej dosadny tekst tym większe prawdopodobieństwo, że przekaz trafi do odbiorcy. Unikaj trudnych słów, specjalistycznego żargonu i "owijania w bawełnę".
- Określ jednoznacznie co jest konwersją i ustaw całą stronę aby kierowała użytkownika prosto na ten cel.
- Wiedz, że ludzie czytają głównie nagłówki, pogrubienia i wyróżnienia. Tak stwórz treść jakbyś zakładał, że nikt nie przeczyta całości "od dechy do dechy".
- Użyj tylko tyle słów ile jest niezbędne. Szanuj czas i energię czytelnika.
- Zmieść najważniejszy przekaz wartości w pierwszych 300px od góry.
- Trzymaj się utartych szablonów i standardów.
- Daj stronie "oddychać" - pusta przestrzeń jest potrzebna.
- Użyj elementów potwierdzenia społecznego: referencji, cytatów, zadowolonych klientów.
- Unikaj rozpraszania uwagi.
- Jeśli ruch pochodzi z wyszukiwarki - użyj słowa kluczowego użytego w wyszukiwaniu - w treści landing page.
- Mierz efektywność - konwersję.
- Badaj wersje i testuj efekty - zmieniaj kolory, guziki, zdjęcia, teksty, nagłówki. Mierz i badaj co działa najlepiej.
- Używaj gotowych i prostych narzędzi aby praca była efektywna i szybka.
- Inspiruj się pracą innych..