Blog Traffic Trends

Społeczność w turystyce – szkolenie Social Media dla Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej

Początek roku akademickiego nie tylko studentów zachęca do pogłębiania swojej wiedzy. Powakacyjny okres zawsze jest czasem największego popytu na szkolenia dla firm i instytucji, a to pole na którym Traffic Trends także oferuje swoje usługi. Jest to także kolejny obszar współpracy pomiędzy naszą agencją a Collegium Da Vinci, które w ramach swojej oferty organizuje również kursy z udziałem praktyków należących do kadry naukowej uczelni. Taka dokładnie była geneza spotkania z Wielkopolską Organizacją Turystyczną, dla której Jacek miał przyjemność poprowadzić zajęcia z zakresu Social Media. Rzut oka do sali CDV, w której miało to miejsce, pozwoli Wam lepiej zrozumieć, jak szykujemy szkolenia dla naszych klientów!

szkolenie Social Media

Przede wszystkim, stawiamy na personalizację kursu – rzadko istnieje bowiem możliwość przeprowadzenia szkolenia dla firmy globalnej czy obecnej w świadomości większości konsumentów, a tak często trenerzy opierają się na przykładach kampanii prowadzonych właśnie dla tego typu marek. Z pewnością może to stanowić właściwą inspirację czy motywację, jednak z praktycznego punktu widzenia nie przynosi szczególnych korzyści uczestnikom, nie poznającym case’ów z danej branży, sprawdzonych technik czy rozwiązań dostępnych dla ich przedsiębiorstw czy organizacji (z racji różnego budżetu, specyfiki odbiorcy i masy innych aspektów). W trakcie szkolenia skupiliśmy się więc na przykładach konkretnych akcji dla atrakcji turystycznych, miast czy regionów, nie zaś np. na tym, jak Orange czy Coca-Cola angażują członków swoich społeczności.

szkolenie Traffic Trends

Druga podstawa naszych szkoleń została już wymieniona – jest nią ich praktyczny charakter. W zależności od stopnia zaawansowania uczestników, przygotowujemy przeróżne formy pogłębienia wiedzy oraz zakresu umiejętności w kwestiach, które potem przydać się mogą w ich codziennej pracy nad kanałami mediów społecznościowych. Stąd też zawarcie takich elementów, jak wspólne przygotowanie nowej strategii komunikacji dla marki czy analiza dotychczasowych działań oraz praca nad zmianą formy copywritingu czy tworzenia prostych grafik do postów. Właśnie na tym skupiliśmy się w trakcie naszego kursu dla WOT i widzimy już pierwsze pozytywne zmiany na kanałach prowadzonych przez jego uczestników!

szkolenie

Żeby lepiej zrozumieć, dlaczego taka idea stanęła za naszym październikowym szkoleniem, warto powiedzieć dwa słowa o tym, czym jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Na sali spotkaliśmy się z przedstawicielami punktów informacji turystycznej z 10 miast Wielkopolski – efektem naszego kursu nie była więc analiza oraz nowa strategia działań dla jednej marki, a tak naprawdę co najmniej 10 niezależnych od siebie owoców nowo poznanych teorii i narzędzi. WOT jest bowiem stowarzyszeniem samorządów, organizacji, muzeów i firm, które wspólnie pracują na rzecz rozwijania turystyki w regionie oraz promocji jego turustycznych atrakcji. Dla agencji wywodzącej się z Poznania proponowanie nowych form treści oraz jej tematyki było stosunkowo łatwe, jednak celem było sprowokowanie uczestników do samodzielnej inicjatywy na tym polu i, sądząc po opiniach, można mieć przekonanie, że to zadanie zostało spełnione!

szkolenie Traffic Trends

Gorące podziękowania dla Collegium Da Vinci za powierzenie naszemu ekspertowi warstwy merytorycznej tego szkolenia, a także dla Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej za możliwość sprawdzenia się na nowym polu i (mamy nadzieję!) przekazania wiedzy, z której przyjemnością będzie zrobić użytek! 🙂

Kilka dodatkowych ujęć z naszego kursu:

szkolenie

szkolenie w Social Media

kurs Social Media

Jesteś zainteresowany przeprowadzeniem podobnego szkolenia dla swoich pracowników lub w swojej firmie?

Chciałbyś poszerzyć kompetencje z zakresu marketingu internetowego wewnątrz swojej organizacji?

Skontaktuj się z nami – z przyjemnością przygotujemy program kursu odpowiadający Twoim potrzebom!


Dowiedz się więcej: Social Media

Jacek Basiński

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy