Stara, ale jara – kampania tekstowa dla sklepów internetowych!

SEM

Aby sklep internetowy mógł osiągnąć wysoką sprzedaż, nieunikniona jest inwestycja w reklamę internetową. Kiedy mowa o promowaniu sklepu internetowego w Internecie, a dokładniej – w AdWords, wydaje się, że kampanie produktowe są bezkonkurencyjne. PLA, czyli Product Listing Ads to niezwykle popularny typ kampanii w branży e-commerce. Jest idealnie przystosowany do reklamowania sklepów internetowych. Wielu ekspertów twierdzi, że kampanie PLA generują większą liczbę konwersji i większy zwrot z inwestycji w reklamę niż inne typy kampanii. W związku z tym pojawiają się wątpliwości – czy w tej sytuacji korzystanie z reklam tekstowych nadal ma sens? Reklama produktowa, zawierająca m.in. zdjęcie produktu, postrzegana jest bowiem jako dużo bardziej atrakcyjna. Kliknięcie w nią przenosi użytkownika na stronę danego produktu, gdzie zyskuje on natychmiastową możliwość zakupu. Przy odpowiedniej konfiguracji i mądrym zarządzaniu kampania produktowa może wygenerować imponującą liczbę transakcji, a także wysoki zwrot z inwestycji w reklamę. Jednak nie jest to jedyny typ kampanii, który może być skutecznie wykorzystywany w promocji Twojego sklepu internetowego za pomocą AdWords. W tym przypadku na uwagę zasługuje też stara, dobra kampania tekstowa. Dlaczego? Powodów jest całe mnóstwo!

Co dwie kampanie, to nie jedna

Pierwszy, chyba jeden z bardziej oczywistych, to korzyść, jaką daje jednoczesne wykorzystanie kampanii produktowej i tekstowej w promocji sklepu internetowego, a mianowicie możliwość zajęcia sporej ilości miejsca w wynikach wyszukiwania. Reklamy z obu tych kampanii wyświetlają się bowiem niezależnie od siebie. Użytkownik, który będzie poszukiwał produktu znajdującego się w Twojej ofercie, może zatem zobaczyć zarówno Twoją reklamę tekstową, jak i produktową. To zdecydowanie zwiększa Twoje szanse w zaciętej walce o klienta.

Kontrola nad wyszukiwanymi hasłami

Kampanie tekstowe w AdWords funkcjonują na bazie wybranych przez reklamodawcę słów kluczowych. To reklamodawca decyduje, które hasła generują wyświetlania reklamy. Możliwości w tym zakresie są właściwie nieograniczone (choć oczywiście dobranie słów kluczowych bardziej adekwatnych dla danego sklepu internetowego jest bardziej skuteczne). W kampanii PLA kontrola nad wyszukiwanymi hasłami nie jest już tak duża.

Posługując się wykluczeniami w kampanii produktowej, można decydować, które hasła nie będą powodowały wyświetleń reklam. Kontrola haseł generujących wyświetlenia jest jednak ograniczona. Może się ona odbywać wyłącznie poprzez odpowiedni dobór informacji udostępnianych w pliku produktowym.

Pozwól klientom łapać okazje

Kampanie produktowe w całości opierają się na pliku produktowym generowanym z Twojego sklepu. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że im wyższa jakość pliku, tym wyższa jakość kampanii i większa szansa na jej skuteczność. Przejdźmy jednak do sedna… Informacje prezentowane w reklamach produktowych są pobierane z pliku produktowego i wprowadzone zmiany pojawiają się w nim z pewnym opóźnieniem. Gdy chcesz bardzo szybko uruchomić promocję w sieci wyszukiwania, nie zdołasz zrobić tego za pośrednictwem kampanii produktowej. Takie przedsięwzięcie wymaga bowiem pobrania tych informacji o promocji do pliku produktowego w Google Merchant Center, które dopiero stamtąd trafią do AdWords. Poinformowanie o promocji z wykorzystaniem kampanii tekstowej to kwestia kilku kliknięć, za pomocą których dodasz rozszerzenie promocji (wraz z istotnymi detalami takimi jak: okazja, wysokość i typ rabatu, okres obowiązywania, specjalne warunki). Jest to całkiem świeże rozszerzenie (dostępne w Polsce od jesieni 2017), które wygląda naprawdę efektownie, jest bardzo często wyświetlane i zbiera wiele pozytywnych opinii.

Siła rozszerzeń

No właśnie, rozszerzenia! Dostępne w kampaniach tekstowych i działające na ich korzyść. Dzięki rozszerzeniom reklamodawca zyskuje bowiem okazję udzielenia wielu dodatkowych informacji potencjalnym klientom, być może przechylających szalę zwycięstwa na jego stronę. Oprócz wspomnianego wyżej rozszerzenia promocji, mamy do dyspozycji m.in. rozszerzenia lokalizacji (idealne, jeśli chcesz przyciągnąć klientów także do Twojego sklepu stacjonarnego), połączeń i wiadomości (ułatwiające kontakt z Twoim sklepem), cen (dzięki którym możesz wyróżnić najlepsze kąski z Twojej oferty), linków (pozwalających kierować użytkowników na dodatkowe podstrony), informacji w witrynie (pokazujących np. co jeszcze klienci znajdą w Twoim sklepie), objaśnień (krótko prezentujących Twoją ofertę). A naprawdę dobry efekt można osiągnąć, stosując wszystkie z nich. Rozszerzenia znacznie zwiększają powierzchnię Twojej reklamy, a tym samym czynią ją bardziej widoczną. Odpowiednio manipulując rozszerzeniami masz także możliwość zwrócenia uwagi szukających na te aspekty Twojego biznesu, które Ty chcesz wyeksponować. To całkiem spore pole do działania.

Czego dusza zapragnie

Co jeszcze? Kampania produktowa, jak sama nazwa wskazuje, służy do wyświetlania reklam konkretnych produktów. A co, jeśli chcesz promować organizowane przez Twój sklep akcje marketingowe i treści eksperckie lub stworzyć reklamy brandowe? I w tym przypadku z odsieczą nadchodzi reklama tekstowa! Wystarczy dobry pomysł, szybka konfiguracja i voila – śmiga, aż miło.

Strony docelowe

Wykorzystując kampanię tekstową, możesz też kierować użytkowników na dowolnie wybrane przez siebie adresy URL. Możesz dzięki temu przetestować swoje nowe piękne landing page, wybrać właściwie każdą z podstron w Twojej witrynie, a nawet skierować użytkowników poza Twoją witrynę, jeśli masz ku temu powód. Jednym słowem – pełna dowolność. Kampanie produktowe wykazują się w tym aspekcie większym rygorem. Stroną docelową może być wyłącznie strona produktu, spełniająca wytyczne AdWords dla tego typu kampanii.

Zadbaj o wszystkich

Choć może wydawać się to niemożliwe, istnieją użytkownicy, którzy zwyczajnie nie korzystają z wyników wyszukiwania generowanych przez Google Zakupy. W przypadku użytkowników preferujących bardziej tradycyjne wyniki wyszukiwania, kampania tekstowa może być dla Ciebie jedyną okazją na dotarcie do nich, kiedy poszukują upragnionych produktów. Nie przegap jej!

Ścieżki zakupowe bywają kręte

Zasadność zastosowania obu z omawianych typów kampanii jest też oczywiście zależna od Twoich klientów, a ściślej rzecz biorąc – od miejsca, w jakim znajdują się obecnie na ścieżce zakupowej. Kampania PLA jest idealna w przypadku użytkowników znajdujących się bliżej końca procesu decyzyjnego, bardziej świadomych, poszukujących konkretnych marek czy modeli produktów. Dla użytkowników o mniej sprecyzowanym zamiarze zakupowym bardziej adekwatne mogą okazać się reklamy bardziej ogólne, np. promujące kategorie produktów. Ułatwią one zapoznanie się z dostępnym asortymentem.

Warianty reklam…

Kampania PLA umożliwia wyświetlanie atrakcyjnych reklam produktowych, jednak nie ma w niej miejsca na eksperymentowanie z różnymi wariantami reklamy. Struktura reklamy produktowej nie pozwala na urozmaicenie jej zawartości, a dla każdej grupy reklam stworzyć można tylko jeden wariant reklamy. Inaczej mają się sprawy w kampaniach tekstowych. Liczba reklam tekstowych przypadających na grupę reklam jest praktycznie nieograniczona, także możesz eksperymentować z treścią reklam czy docelowymi adresami URL bez opamiętania! Jednoczesne wyświetlanie wielu wariantów reklam wyłania te najskuteczniejsze.

i inne eksperymenty

Kontynuując temat eksperymentowania, warto zauważyć, że kampanie tekstowe pozwalają na większe swawole. Poza różnymi drobnymi możliwościami, jak wspomniane wyżej warianty reklam, mamy jeszcze okazałe Eksperymenty. Pozwalają one reklamodawcom powodzenie każdego genialnego pomysłu weryfikować tylko na części kampanii, ograniczając w ten sposób skutki ewentualnej porażki. Więcej eksperymentów, mniej ryzyka, spokojniejsza głowy i trafniejsze decyzje. Punkt dla kampanii tekstowych!

Wyszukiwania mobilne

Jeśli prowadzisz również sklep stacjonarny i wykorzystujesz reklamę tekstową, to poza rozszerzeniami lokalizacji, połączeń czy wiadomości (niedostępnymi w kampaniach produktowych) możesz manipulować słowami kluczowymi w taki sposób, aby zawierały one wyrażenia charakterystyczne dla wyszukiwań przeprowadzanych na urządzeniach mobilnych i zwiększające zaangażowanie szukających, jak np. “sklep rowerowy w okolicy”. Niemożliwe do zastosowania w PLA, łatwe i skuteczne w kampanii tekstowej.

Uwierz w kampanię tekstową

Garść zaprezentowanych wyżej uwag zwraca honor często niedocenianej w branży e-commerce kampanii tekstowej. Jednak na pewno istnieje jeszcze cała masa dobra, którym kampanie tekstowe mogą obsypać Twój sklep internetowy. Nie chcę przez to powiedzieć, że kampania tekstowa jest jedyną odpowiednią dla Twojego sklepu. Pragnę jedynie zwrócić uwagę na jej ogromny potencjał i zdecydowanie odradzić spisanie jej na straty. Połączenie kampanii produktowej i tekstowej w promocji Twojego sklepu internetowego może mieć wielką moc. Czerp więc z AdWords garściami i wykorzystaj obie te kampanie, aby móc docierać do swoich potencjalnych klientów na różne sposoby.

 

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Julia Szczerbal

Julia Szczerbal

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!