Godziny przygotowywania koncepcji graficznej i dokładna optymalizacja kampanii reklamowej w systemie Facebook Ads, a tu nagle po uruchomieniu reklamy koszt pozyskania fanów, bądź kliknięcia w link jest gigantycznie wysoki? Wniosek może być tylko jeden - nieodpowiednio dobrana grupa docelowa, czyli wybrane zostało niepoprawne targetowanie reklam. Jest kilka sposobów, które pozwolą Wam uniknąć błędów! Poznajcie 5 sprawdzonych metod doboru najbardziej dopasowanej grupy docelowej w kampanii reklamowej na Facebooku dla sklepu!
Warto pamiętać o istotnej składowej każdej kampanii reklamowej, o której często zapominają zarówno Ci, którzy rozpoczynają swoją przygodę z systemem reklamowym, jak i zjedzeni rutyną specjaliści. Zanim rozpoczniecie tworzenie reklam i targetowanie ich, poświęćcie czas na wykreowanie swoich odbiorców na bazie aspektów demograficznych oraz psychologicznych. Co się za tym kryje? Otóż po prostu macie zamienić się miejscami ze swoimi odbiorcami i wejść w ‘ich skórę’ - po prostu choć na chwilę stać się nimi. Poznajcie ich zainteresowania i styl życia. Skrupulatne zdefiniowanie odbiorców to bazowy krok istotny przy doborze treści, jak i tworzeniu kampanii reklamowych. Wyłącznie wtedy, kiedy mamy klarowny wizerunek potencjalnych klientów jesteśmy w stanie postawić na odpowiedni rodzaj reklam promujących obraz naszego sklepu, bądź marki.
Jeżeli mamy już określony obraz naszych odbiorców możemy rozpocząć przygotowania naszego targetu na bazie bardziej skrupulatnych metod komponowania grupy docelowej na Facebooku. Zaczynamy od Audience Insights, czyli statystyk grupy odbiorców. Znajdziecie tę opcję w Managerze Firmy, w zakładce Statystyki grupy odbiorców. Audience Insights to perfekcyjne miejsce na doprecyzowanie grupy odbiorców. Po dodaniu lokalizacji (np. Poznań), określeniu płci i wieku oraz podaniu podstawowego zainteresowania (np. kosmetologia) otrzymujemy pierwszy informacje, takie jak status związku, poziom wykształcenia i branże, w jakich pracują nasi odbiorcy. Tak przygotowaną grupę odbiorców możemy zapisać, a następnie od razu targetować Odbiorcy, a następnie rozwinąć zakładkę i kliknąć w “Użyj zapisanej grupy odbiorców”.
Testy porównawcze A/B to świeży dodatek przy kampaniach Facebook Ads. Umożliwiają przetestowanie materiału reklamowego, umiejscowienia, grupy odbiorców i strategii optymalizacji wyświetlania. Znajdziecie je przy wyborze celów: - Ruch (przekierowania do naszej witryny), - Instalacje aplikacji, - Pozyskiwania kontaktów (Lead Ads) - Konwersje.
Po wybraniu jednego z wyżej wymienionych celów, kolejnym krokiem jest wybór zmiennej, którą chcemy przetestować. Tym razem przyglądamy się grupie odbiorców.
Możemy przetestować maksymalnie trzy zestawy reklam, a zatem dowiedzieć się, która z trzech grup odbiorców będzie najlepszymi ‘widzami’ naszych działań reklamowych. Przy ustalaniu naszej zmiennej możemy skorzystać z zapisanych wcześniej grup odbiorców lub stworzyć nowe. Uprzedzamy - reklamy mogą nas bardzo zaskoczyć i wskazać grupę, której na starcie nie dawaliśmy wielkiej szansy. W tekstach możemy również porównywać zainteresowania, jednak minusem jest to, że Facebook nam nie pokaże wyników konkretnych zainteresowań, a całej grupy zbiorczo. Dlatego, jeżeli chcemy testować konkretne zainteresowania, lepiej robić to pojedynczo. Kolejnymi krokami jest ustalenie budżetu oraz czasu działań (Facebook zaleca, aby testy A/B trwały od 3 do 14 dni) oraz na końcu stworzenie koncepcji graficznej i wystartowanie testu.
W zakładce “Grupy odbiorców’ znajdziecie wszystkie zapisane grupy odbiorców, ale także coś więcej - nowe możliwości ich stworzenia. Znajdziecie tam dwie opcje: - Grupa podobnych odbiorców; - Grupa niestandardowych odbiorców.
Grupa podobnych odbiorców Grupę podobnych odbiorców tworzymy wtedy, kiedy chcemy dotrzeć naszymi reklamami do osób, o podobnych zainteresowaniach, bądź strukturze demograficznej, jak nasi fani profilu. Jako źródło podajemy profil Facebooka, wybieramy lokalizację, a finalizujemy precyzowanie grupy określeniem rozmiaru grupy. Ma on zakres on od 1% do 10% osób aktywnych na portalu, przy czym 1% to osoby najlepiej dopasowane.
Grupa niestandardowych odbiorców Kto tworzy grupę niestandardowych odbiorców? Osoby, które już z naszym sklepem, bądź marką nawiązały kontakt. Tworzymy owe grupy na podstawie: - pliku z danymi klientów, - aktywności osób korzystających z aplikacji lub gry, - ruchu w witrynie internetowej (Piksel Facebooka), - aktywność offline, - zaangażowania na Facebooku.
Tym razem skupiamy się na ostatniej dostępnej opcji - czyli tworzymy listę osób, które wchodziły w interakcję z zawartością publikowaną przez nas na Facebooku, bądź Instagramie. Aby móc wybrać danych użytkowników, musieli oni: - obejrzeć nasz opublikowany film, - otworzyć lub przesłać formularz kontaktowy, - otworzyć kanwę lub wykonać działania na fanpage’u, - wykonać działanie na fan page’u, - wykonać działanie na profilu na Instagramie, - podjąć działanie wobec naszego wydarzenia na Facebooku.
Taką grupę możemy skonstruować w dowolnym przedziale czasowym - do 365 wstecz. Co więcej, możemy także łączyć te grupy – np. trafić do osób, które odwiedziły naszą stronę www (w tym wypadku niezbędnym elementem będzie zamontowanie w domenie Piksela Facebooka), ale nie wykazały się aktywnością na fanpage’u. Ta opcja to nie tylko możliwość skorzystania z remarketingu, ale także dotarcie do fanów naprawdę zainteresowanych tematyką, którą prezentujemy na profilu.
Czas na ostatni sposób targetowania, który dostępny jest na poziomie tworzenia reklamy i usytuowany jest pod danymi demograficznymi. Aby móc jeszcze dokładniej doprecyzować naszą grupę, możemy zawęzić zainteresowania. Po określeniu płci, wieku i miejsca zamieszkania naszych odbiorców przechodzimy do sekcji “Szczegółowe opcje targetowania”. Aby mieć pewność, że FB nie wyświetli naszej reklamy szerokiej grupie mamy możliwość określenia dodatkowych kryteriów, które nasz odbiorca musi spełniać. Obejmuje to: zainteresowania, dane demograficzne, jak i zachowania. Analogicznie możemy również wykluczyć osoby spełniające wybrany przez nas warunek.
Targetowanie na Facebooku to przede wszystkim testowanie i sprawdzanie nowych rozwiązań. Nie ma złotego przepisu na sukces i sprawdzonych sposób na tanią, a zarazem efektywną kampanię. To, co sprawdza się w branży obuwniczej, totalnie może nie mieć sensu w branży kosmetycznej. Jednak to, o czym pamiętać powinniście zawsze, bez względu na branżę czy rodzaj biznesu, to Wasza grupa docelowa, czyli osoby, do których Wasz przekaz kierujecie. Im trafniej dobrany, tym większa szansa na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157