Gdy tylko opadł kurz po Black Week kończącym listopadowe kampanie sprzedażowe, Allegro uruchomiło testy nowego formatu reklamowego - produktowych wideo! Optymistycznie zareagowaliśmy na zaproszenie dołączenia do testów i od końca listopada, wraz z kilkoma naszymi Klientami, testujemy reklamy.
Najpierw krótko o tym, czym jest reklama wideo na Allegro. Format jest jednowymiarowymi, więc obecnie jego przedstawienie jest proste. Jest to reklama produktu w formie minimum 6-sekundowego klipu, który wyświetla się np. na liście wyników wyszukiwania czy na widoku kategorii. Obok wideo zawsze pojawia się link do oferty, której wideo dotyczy. Reklama, ze względu na swoje miejsce wyświetlania i dodanie aukcji, ma charakter sprzedażowy.
Oczywiście każdy reklamodawca mógł przygotować większą liczbę materiałów wideo i każdym spotem promować inną aukcje.
Przykładowa reklama wideo wygląda tak:
Reklama ma super potencjał ze względu na swoje umiejscowienie. Nie będzie to format stricte zasięgowy zrzucony na stronę główną. Przez to jednak konieczne było bardzo ostrożne podejście do okresu testowego, co widać po skali pierwszych trzydziestu dni. Wiele kampanii zanotowało wyświetlenia na bardzo niskim poziomie, co nie wynika jednak z małego potencjału kampanii, lecz z wciśniętego przez Allegro hamulca.
Jakie zanotowaliśmy przykładowe zasięgi?
drogeria internetowa - 1784 wyświetleń
karmy dla zwierząt - 2209 wyświetleń
kosmetyki - 4414 wyświetleń
specjalistyczne produkty do makijażu - 22 wyświetlenia
Oczywiście wszystkie kampanie były nieograniczone budżetowo. Średnia liczba wyświetleń wyniosła 2160 dla kampanii. Bardzo mało!
Jak widzieliście na screenie - reklama wideo zajmuje sporą przestrzeń, znacznie większą od zdjęcia oferty na listingu. Zastanawialiśmy się jednak na ile zrozumiałe będzie dla odbiorców reklamy powiązanie spotu z Ofertą pojawiającą się po prawej stronie i jaki procent odbiorców reklamy będzie w nie klikać.
W niektórych przypadkach CTR był bardzo kiepski (dla przykładu sklep z galanterią skórzaną zanotował jedynie 0,18%). Z drugiej strony produkty do sprzątania klikały się rewelacyjnie z wynikiem na poziomie 2,92%! Średnie CTR wyniosło 1,17%. Porównując to do innych formatów warto zaznaczyć, że w tym samym okresie zanotowaliśmy:
2,3% CTR dla Ofert Sponsorowanych
0,5% CTR dla Reklam Graficznych Szablonowych
0,4% CTR dla Reklam Graficznych Banerowych
I tu dochodzimy do największego zaskoczenia, bo pomimo bardzo małej skali działania średni ROAS kampanii wideo wyniósł aż 1650%! Tylko 25% kont poddanych testowi nie wygenerowało żadnej transakcji, a rekordziści:
drogeria internetowa sprzedała 60 sztuk produktów przy rentowności 3497%
sklep z akcesoriami samochodowymi sprzedał 6 produktów ze zwrotem na poziomie 2650%
sklep z produktami do sprzątania zanotował ROAS 2885% i sprzedał 3 produkty
sklep sportowy sprzedał 5 produktów, a ROAS wyniósł 2170%
Test został przedłużony i skala ma powoli rosnąć, więc z ciekawością wypatrujcie kolejnych reklam! Na teraz (a artykuł powstaje 28.12.2023 roku) jednak wypada trzymać kciuki by zachować rentowność na zbliżonym poziomie, bo w większości przypadków reklama wideo jest lepsza od form graficznych szablonowych, banerowych czy na stronie głównej! Lepsza, czyli chętniej klikana i z wyższym poziomem rentowności.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157