Trendy w content marketingu 2019. Jak pisać blogi firmowe?

Content marketing | 4 min czytania

Trendy w content marketingu 2019. Jak pisać blogi firmowe?

Mija rok 2018, który pokazuje, że rola content marketingu w e-commerce stale wzrasta. Zaznacza on swoją rolę jako ważki element strategii biznesowej i jest cenną składową strategii marketingowych, które wpływają na kształt komunikacji sklepów internetowych. Ale content marketing stawia także na wysoką jakość i dystrybucję treści, np. poprzez ich publikowanie na blogach firmowych. Te ostatnie z powodzeniem realizują funkcję budowania ruchu i wpływania na świadomość marki. A agregowane tam treści stanowią odpowiedzi na potrzeby użytkowników. Artykuły zamieszczone we właściwym czasie, wyprzedzają dylematy użytkowników i rozwiewają je zawczasu. Są więc relatywnie szybkim i sprawnym sposobem na dotarcie do odbiorcy. Blog firmowy sklepu internetowego, w rozmaitych formach, tworzy wartościową relację i angażuje obie strony. A jak realizować tę formę komunikacji w 2019? Jakie są trendy w content marketingu na 2019 rok? I jak pisać blogi firmowe, aby sprostać tym założeniom? Oto nasze prognozy.

Blog firmowy 2019 – subiektywna wizja kreacji

screenshot17.jpg

Przykład pochodzi z bloga sklepu neonail.pl

Trendy w content marketingu 2019 w kontekście blogów firmowych określa jedno szerokie semantycznie słowo – kreacja. Za nim idą kolejne – strategia, dystrybucja i viral. Można by powiedzieć, że to nic nowego i czym w zasadzie blog firmowy 2019 różni się od każdego innego – tu można wpisać datę? Właściwie niczym, chyba że nadamy mu wartościowy kształt. A więc – kreacja, która opiera się na strategii stworzenia wartościowych artykułów, tytułów chwytliwych i cennych dla klientów. Takich, które nie będą frazesem, a rzetelną wartością dodaną. Dlatego jeśli odpowiadasz za blog firmowy, to stawiaj na poradniki, inspiracje i case studies. Te ostatnie, choć szczególnie ukochane przez branżę marketingową, pokazują sukcesy projektów. Podkreślają też wstępne cele oraz sposób realizacji, który ziścił założenia. Ale autentyczna historia, opowiedziana na bazie niepodważalnych danych, stanowi interesujący sposób prezentacji. Opowiada bowiem o faktycznie zrealizowanych krokach. Ma postać dowodu, dzięki czemu przemawia do użytkownika. Jest także ciekawa i powinna trafić do wielu odbiorców. Trendy w content marketingu 2019 to także dystrybucja i wpis, który musi stać się viralem. A o to należy zadbać.

Jak sprawić, by wpis blogowy był viralem?

screenshot25.jpg

Źródło: materiały prasowe PZPN, grafika Marta Kondrusik - kreacja piłkarzy przed Euro 2016

Dbając o blog w 2019 roku, trzeba mieć na uwadze jego jakość. Szokować, być oryginalnym i łamać schematy. Gdy to się uda, oczywiście w asyście narzędzi, które każdy specjalista od treści zna – tu mam na myśli Answear The Public, Feedly lub Blog Title Generator, warto pamiętać też o promocji postu. Jak więc uczynić go viralowym i dlaczego to ten rodzaj komunikatu będzie kluczowy? Odpowiem przekornie od końca. Bo Internet jest pełny treści – podaż treści stanowczo przewyższa popyt i stają się one nadprogramowe, nieciekawe i atakują użytkownika. Blogi firmowe „produkują” stale tożsame wpisy, które nie imponują nowatorskim podejściem, nie pokazują czegoś nowego. Dlatego w tym ujęciu – post na blogu, który cechują oryginalna forma, nowatorski temat (tak – są jeszcze takie w Internecie, o których nikt nie pisał) i prawdziwie rzetelny, wartościowy przekaz, należy promować. Należy się nim chwalić. Stworzenie postu, który skorelowany z emocjami, jak świąteczna reklama Allegro albo kreacja piłkarzy przed Euro 2016, stanie się tematem znanym, nie jest jednak proste. Jak to zrobić? Przekornie – na chwilę odejdź od SEO, a postaw na emocje. Mów jasno i nie oszukuj, aby użytkownik nie wyczuł fałszu. SEO miej w pamięci, bo generuje ruch, ale nie może być celem samym w sobie. A kiedy powstanie treść, nie bój się jej pokazywać. Komunikuj na Facebook’u, wysyłaj Newsletter, buduj społeczność na YouTube’ie. Optymalizuj pracę, np. wykorzystując aplikację Buffer App, która pozwala połączyć się z profilami z mediów społecznościowych oraz blogiem, i wysyłać publikacje w jednym czasie. Bądź odważny, ale kalkuluj – Google Analitycs to skarbnica wiedzy o Twoich klientach, która może być cenną inspiracją do tego, co im opowiadać.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157