Najczęściej popełniane błędy w Allegro Ads
Jakość oferty a skuteczność kampanii Allegro Ads
Odpicuj swoją ofertę i kampanie Allegro Ads
Allegro może poszczycić się liczbą 18 milionów użytkowników każdego miesiąca. Użytkowników, którzy codziennie odbywają na platformie Allegro swoje podróże zakupowe. Użytkowników, którzy są coraz bardziej świadomi, swoje decyzje zakupowe opierają na wielu czynnikach i nie zadowalają się byle czym. Mowa oczywiście o szanownych Kupujących.
Oprócz rzeszy Kupujących na platformie Allegro rozrasta się również grono Sprzedających. Ich wiedza także jest coraz szersza - tak samo jak chęć zdobycia nowych klientów i poprawy sprzedaży. Wielu z nich sięga po narzędzia dostępne w ramach Allegro Ads i wielu z nich robi to z powodzeniem. Z tego powodu musisz szczególnie mocno zadbać o swoje kampanie reklamowe na Allegro.
W tym artykule przedstawiamy najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu kampanii Allegro Ads, abyś mógł zrobić wszystko, co w Twojej mocy, by ich uniknąć. Na początek jednak kilka słów o dostępnych w Allegro formatach reklamowych.
Kampania ofert sponsorowanych to klasyk wśród formatów reklamowych dostępnych w ramach Allegro Ads. Jest to najbardziej popularny typ kampanii. Jego wykorzystanie pozwala wyświetlać reklamy w odpowiedzi na zapytania użytkowników powiązane z tytułem oferowanego produktu. Twoja reklama może pojawić się na dwóch pierwszych i dwóch ostatnich pozycjach strony wyników wyszukiwania, w lewej kolumnie obok wyników wyszukiwania, a także na stronie oferty - te popularne miejsca pozwolą Ci dotrzeć do wielu odbiorców.
Oferty sponsorowane wyświetlone na dwóch pierwszych pozycjach strony z wynikami wyszukiwania Allegro.
Masz możliwość wyboru produktów promowanych w kampanii, możesz dowolnie ustalać dla nich stawki za kliknięcie, a także wybrać wymagane i wykluczające słowa kluczowe. Jeśli kampania zostanie odpowiednio skonfigurowana, to już po kilku dniach będziesz mógł cieszyć się pierwszymi wynikami. Odpowiednio prowadzona i optymalizowana może znacznie wpłynąć na poziom sprzedaży Twojego konta!
A czym jest kampania graficzna? Tego typu reklama wyświetla się ponad wszystkimi wynikami wyszukiwania Allegro - zarówno bezpłatnymi, jak i płatnymi. Możliwe jest dodanie do niej wybranych ofert i wybranie słów kluczowych, które będą generowały jej wyświetlania. Zawiera komunikat tekstowy oraz zdjęcia ofert. Ten format reklamy zwiększa sprzedaż w mniejszym stopniu niż kampania ofert sponsorowanych czy kampania Google Ads, jednak generuje bardzo dużą liczbę odsłon i kliknięć, co w znaczącym stopniu może wpływać na świadomość Twojej marki. I właśnie do tego celu kampania graficzna została stworzona!
Reklama graficzna wyświetlana nad wszystkimi płatnymi i bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.
Jeśli więc jesteś nowy na Allegro lub po prostu zależy Ci na tym, by Twój brand rozpoznawało jak najwięcej użytkowników - przetestuj tę kampanię!
W ramach Allegro Ads możliwe jest wyświetlanie reklam także… poza Allegro Ads. Jeśli nie posiadasz własnego sklepu reklamowego, a zależy Ci na tym, by pojawiać się w przestrzeni Google, z pomocą przychodzi kolejny typ kampanii, czyli Google Ads. Ten typ kampanii działa w pełni automatycznie, co oznacza, że możliwości konfiguracji i optymalizacji są znacznie ograniczone. Mimo to często pozwala skutecznie wspomagać sprzedaż generowaną przez pozostałe kampanie.
Reklama oferty Allegro wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google.
Skoro typy kampanii dostępne w Allegro Ads są już Ci doskonale znane, przejdźmy od omówienia najpopularniejszych błędów popełnianych przy ich konfiguracji i optymalizacji. Pułapek jest sporo - poniżej wskazujemy te najpopularniejsze, abyś mógł ich unikać w swoich działaniach.
Jednym z najczęściej pojawiających się błędów podczas prowadzenia kampanii Allegro Ads jest zastosowanie nieodpowiedniej struktury, czyli umieszczenie wszystkich produktów w jednej kampanii i grupie reklam. Choć stworzenie wyłącznie jednej kampanii bywa adekwatnym rozwiązaniem - na przykład wtedy, gdy mamy do dyspozycji bardzo niski budżet na działania reklamowe, to już umieszczenie wszystkich ofert w jednej grupie reklam, jest absolutnie niedopuszczalne. Dlaczego? Z jednego prostego powodu - tracimy wówczas możliwość adekwatnego dostosowania stawek do poszczególnych grup produktów. Prowadząc kampanię ofert sponsorowanych czy kampanię graficzną należy dążyć do podziału produktów na kampanie i grupy reklam, który umożliwi skuteczne zarządzanie budżetami i stawkami, o których więcej przeczytasz nieco niżej.
Gdy uporasz się już ze stworzeniem odpowiedniej struktury swoich kampanii, musisz zadbać o to, by do kampanii i grup reklam zostały przydzielone odpowiednie budżety. Jest to kwestia dość oczywista, jednak nierzadko zaniedbywana. By osiągać zadowalające wyniki działań, musisz ustawić odpowiednio wysokie budżety w najbardziej skutecznych kampaniach i grupach reklam oraz odpowiednio niższe w tych mniej skutecznych. Co więcej - musisz te ustawienia cyklicznie aktualizować, ponieważ skuteczność poszczególnych elementów kampanii może się zmieniać w czasie. Wpływ na nią ma bowiem wiele czynników - sezonowość, działania konkurencji, czy wszelkie zmiany które Ty wprowadzisz w swojej ofercie. Podobnie wygląda kwestia stawek CPC (koszt kliknięcia) czy CPM (koszt tysiąca wyświetleń) - monitoruj, analizuj i optymalizuj, aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto!
Allegro Ads daje nam możliwość konfiguracji wymaganych i wykluczających słów kluczowych. Nie wszyscy jednak korzystają z tej możliwości. Wymagane słowa kluczowe pozwalają doprecyzować i ograniczyć liczbę zapytań, na które wyświetli się Twoja reklama. Te drugie z kolei dają szansę na zablokowanie wyświetlania reklam w określonych przypadkach. Korzyścią z zastosowania obu z tych typów słów kluczowych jest możliwość ograniczenia zbędnych kosztów - szczególnie istotna w przypadku, gdy Twój budżet reklamowy jest ograniczony lub gdy ROAS notowany przez kampanie jest daleki od wymarzonego.
Jeszcze innym błędem popełnianym przez osoby prowadzące kampanie Allegro Ads jest brak analizy skuteczności poszczególnych miejsc emisji reklam. Informacje te możesz znaleźć w szczegółowych raportach Allegro Ads i wykorzystać, by poprawić wyniki kampanii.
Raport skuteczności miejsc emisji reklam w Allegro Ads.
Twoje reklamy mogą pojawiać się:
Nierzadko poszczególne miejsca docelowe różnią się między sobą skutecznością. Co zrobić w takiej sytuacji? Wykluczyć te najmniej skuteczne, aby Twoje reklamy były wyświetlane tylko tam, gdzie generują sprzedaż!
Nawiązując współpracę z nowym Klientem zazwyczaj doradzamy, bo rozpocząć działania reklamowe z użyciem wszystkich dostępnych na koncie produktów. Nie oznacza to jednak, że taki zestaw ofert będzie promowany przez cały czas! Właśnie brak analizy i zmian w tym zakresie jest kolejnym często popełnianym błędem w prowadzeniu kampanii Allegro Ads. My oczywiście go nie popełniamy i Tobie radzimy to samo! Cykliczna analiza skuteczności poszczególnych ofert jest nieodłącznym elementem naszych optymalizacji. Niejednokrotnie przekonujemy się, że część produktów generujących spore koszty nie przynosi zadowalającej sprzedaży. Wówczas pozbywamy się ich, aby budżet reklamowy mógł być odpowiednio rozdysponowany na promocję produktów, które są skuteczne.
Kampania graficzna to format, w którym mamy największą możliwość ingerencji w ostateczny wygląd reklamy. Możliwość, z której nie wszyscy korzystają w pełni. W reklamie graficznej możesz bowiem dodać własny tekst reklamowy i skierować użytkownika na wskazaną przez Ciebie podstronę! Elementy te możesz dowolnie modyfikować w zależności na przykład od osiąganych wyników czy aktualnie trwających na Twoim koncie promocji. Nie zmarnuj tej okazji - stwórz atrakcyjną treść i ustaw jak najlepszy docelowy URL, aby zmaksymalizować szansę na wzbudzenie zainteresowania, a może nawet zakup!
Konfiguracja reklamy graficznej w Allegro Ads.
Pamiętaj jednak o tym, że nie tylko błędy popełniane bezpośrednio w kampaniach reklamowych mogą obniżać ich jakość i skuteczność. Nawet najlepiej skonfigurowana i optymalizowana kampania nie będzie notowała zadowalających wyników, jeśli odpowiednio nie zadbasz o swoją ofertę. Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę coraz większą konkurencyjność na Allegro. Jeśli Ty nie nie dostarczysz klientom tego, czego potrzebują, to zrobi to ktoś inny.
Jakie aspekty oferty są często lekceważone lub zaniedbywane przez sprzedających?
Tytuł oferty jest jej najważniejszym elementem. Niestety wielu Sprzedających nadal o tym zapomina. Jeśli nie zawrzesz w tytule wszystkich niezbędnych informacji, użytkownik może w nią nie kliknąć i nie dokonać u Ciebie zakupu. Jeśli zawrzesz w nim informacje nieprawdziwe, użytkownik może stracić do Ciebie zaufanie. Jak więc postępować? Najlepszą praktyką jest dodawanie w tytule maksymalnie precyzyjnych i adekwatnych informacji, dbanie o poprawność ortograficzną i stylistyczną, a także dążenie do wykorzystania wszystkich dostępnych znaków. Dzięki temu zwiększysz szansę na wyświetlanie Twojej oferty w odpowiedzi na adekwatne zapytania użytkowników w płatnych i bezpłatnych wyników wyszukiwania. Warto też tworzyć kilka aukcji tego samego produktu, by przetestować różne warianty i móc dotrzeć do użytkowników, którzy prowadzą wyszukiwania na różne sposoby.
Kolejny spotykany błąd - zbyt krótki, nieadekwatny lub chaotyczny opis. Niektórzy Sprzedający zapominają, że opis powinien zachęcać, a nie zniechęcać do zakupu. W jaki sposób powinno się go tworzyć? Należy zadbać o to, by zawierał wszystkie istotne informacje (w tym zalety oferowanych produktów!), był odpowiednio uporządkowany i atrakcyjny dla czytającego go użytkownika. Warto go także urozmaicić zdjęciami, o których więcej nieco niżej.
Wydaje się, że to dość oczywiste, że należy zadbać o odpowiednią jakość zdjęć. Ponownie - nie jest to taka jasna sprawa dla wszystkich. Niektórzy Sprzedający korzystają ze zdjęć niskiej jakości jakości, niewyraźnych, na których trudno dostrzec detale produktu. Nie umieszczają też dodatkowych zdjęć w opisie produktów. Umiarkowanie w zakresie ich ilości jest oczywiście wskazane, jednak warto dodać fotografie, które dokładnie zaprezentują oferowany produkt w różnych perspektywach!
Wielu kupujących podczas podejmowania decyzji zakupowych na Allegro bierze pod uwagę koszty wysyłki. Jeśli kilku sprzedawców oferuje ten sam produkt w tej samej cenie, to z pewnością sympatię Kupującego zaskarbi sobie ten, który produkt prześle w najniższej cenie. Jeśli więc koszty wysyłki oferowanych przez CIebie produktów są zbyt wysokie, możesz odstraszyć potencjalnych klientów. A jak ich przyciągnąć? Biorąc udział w programie Allegro Smart! Program ten jest wysoce atrakcyjny dla Kupujących ponieważ gwarantuje im darmową wysyłkę przy zakupie produktów w cenie wyższej niż 40 zł. Program gwarantuje też darmowe zwroty. Uczestnictwo w programie może w znacznym stopniu zwiększać sprzedaż na koncie!
Nawet najlepszym sprzedającym zdarza się otrzymać od użytkownika negatywną opinię. Gdy sprzedaż kręci się na wysokim poziomie i uwijasz się w pocie czoła, by nadążyć z wysyłkami, może przydarzyć Ci się jakieś niedopatrzenie, które zostanie skrytykowane przez Kupującego. To żaden powód do wstydu. Powodem do wstydu jest za to brak reakcji na negatywny komentarz! To bardzo istotne, aby odnosić się do negatywnych komentarzy wystawionych przez Kupujących. Należy budować odpowiedzi w sposób merytoryczny i kulturalny. Pozostawienie negatywnych komentarzy bez odpowiedzi jest źle postrzegane i może zniechęcić potencjalnych klientów do zakupu.
Aby stanąć do wyścigu o klienta na Allegro, musisz się dobrze przygotować. Unikaj wymienionych wyżej błędów podczas tworzenia i optymalizacji kampanii. Zadbaj o swoją ofertę w odpowiedni sposób, tak by była ona konkurencyjna wobec innych i atrakcyjna dla użytkowników Allegro. Jeśli wszystko pójdzie dobrze z planem, będziesz mógł cieszyć się sprzedażą na zadowalającym poziomie!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157