Mobile Menu

Ważne zmiany w Google Zakupy!

Blog , 02 grudnia 2016

Debiut usługi Google Shopping w Polsce miał miejsce w 2013 r. W ciągu tych 3 lat wymogi Google dla kampanii produktowych nieustannie się zmieniały.  Kolejna rewolucja czeka nas już niedługo – za niespełna 3 miesiące Google zacznie wymagać podawania numerów GTIN od polskich sklepów internetowych, korzystających z tego narzędzia.

Czym właściwie są numery GTIN?

GTIN to unikatowy kod, który umożliwia szybką identyfikację produktów w całym łańcuchu sprzedaży. Większość produktów w Polsce posiada unikalny kod GTIN – kody GTIN stanowią część kodów kreskowych na opakowaniach (kody GS1). W e-commerce te dwa pojęcia są bardzo często używane zamiennie.

Co muszę zrobić?

Do 14 lutego 2016 r. każdy sprzedawca powinien dostosować swój plik produktowy do nowych wymagań, w przeciwnym wypadku produkty, które nie posiadają prawidłowych numerów GTIN, będą odrzucane. Jeżeli nie uzupełnisz numerów GTIN, Twoje reklamy produktowe przestaną być wyświetlane. GTIN należy dodać do każdego dostępnego w magazynie produktu – co ważne, numer jest przypisywany przez producenta, dlatego GTIN wprowadzony w sklepie powinien być identyczny z tym, który został ustalony przez producenta.

Istnieją wyjątki – nie musisz uzupełniać numerów GTIN, jeżeli sprzedajesz:

  • produkty sygnowane marką sklepu;
  • części zamienne;
  • części producenta oryginalnego sprzętu (OEM) lub zamienniki części producenta oryginalnego sprzętu;
  • produkty robione na zamówienie (w tym koszulki, dzieła sztuki i wyroby rękodzieła);
  • książki wydane przed zatwierdzeniem w roku 1970 numeru ISBN jako standardu ISO;
  • zabytki i antyki;
  • produkty dostępne w przedsprzedaży (korzystające z atrybutu condition [stan]).

(źródło: https://support.google.com/merchants/answer/160161)

Dlaczego Google wprowadza tę zmianę?

Numery GTIN pomagają algorytmom Google rozpoznać produkty i dzięki temu są one lepiej dopasowane do zapytań użytkowników. W efekcie reklamy są lepiej widoczne – według Google takie oferty mogą pozyskać do 40% więcej kliknięć. Dodatkowo lepiej dopasowana reklama wpływa na wzrost współczynnika konwersji.

Autor Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę. Odpowiedzialny jest za prowadzeniu wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Zobacz inne wpisy od tego świetnego autora →

zajrzyj za kulisy do naszych case study

sprawdź wszystkie case study

© 2016 traffictrends.pl