Blog Traffic Trends
mobile friendly

Wersja mobilna strony – aktualizacja!

Przed weekendem informowaliśmy Was o tym, że w najbliższej przyszłości posiadanie mobilnych wersji swoich stron internetowych może stać się znaczącym punktem również w procesie pozycjonowania („Wersja mobilna strony – czas na wdrożenie!„). Testy ikonek, które miałyby się pojawiać w wynikach wyszukiwania przy każdym adresie sugerowały, że niebawem czynnik mobilności może „przemieszać” trochę rankingi.

mobile-friendly

Jaka strona będzie mobile-friendly?

Dziś dostajemy całkiem świeże informacje od Google’a. Po pierwsze, ikonki zostaną zastąpione tekstem, tak jak widzicie na powyższym obrazku. Po drugie, wiemy już jakie dokładnie czynniki będą brane pod uwagę. By strona przeszła pozytywny test należy:

1) Unikać technologii nieprzyjaznej urządzeniom mobilnym (np. Flash).

2) Umieszczać treści tak, by można było je przeczytać bez przybliżania ekranu.

3) Rozmieścić elementy strony tak, by użytkownik nie musiał scrollować strony w poprzek.

4) Rozmieścić linki tak, by użytkownik bez problemu trafił w ten właściwy.

Skoro wiemy już wszystko, to czas zabrać się do pracy nad swoimi witrynami. Gdy nie jesteście pewni czy spełniają wymagania, skorzystajcie z testu jaki udostępnia Google.

mobile-friendly-test

 

Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2014/11/helping-users-find-mobile-friendly-pages.html

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy