Argumentów przemawiających za tym by wdrożyć wersje mobilne jest wiele. Coraz większy ruch z urządzeń mobilnych (15-20% całego ruchu), wzrosty konwersji, dbanie o wizerunek marki... Dziś dochodzi nam kolejny, bardzo istotny. Brak wersji mobilnej może mieć negatywny wpływ na Twoje pozycje w wyszukiwarce Google!
Oznaczenia w wyszukiwarce stron mobilnych
W dniu wczorajszym Google po raz kolejny potwierdził informację, że niebawem w wyniki wyszukiwania zostaną wprowadzone ikonki informujące o tym, która strona posiada przyjazną wersję dedykowaną urządzeniom mobilnym. W branży jednak panuje przeświadczenie, że czynnik ten może mieć również znaczącą rolę przy ustalaniu rankingów pozycji w wynikach wyszukiwania.
Potwierdzenie tych teorii nie jest takie trudne. Już kilka tygodni temu Google testowało ikonki pokazujące, które strony są przyjazne dla urządzeń mobilnych. Wczoraj zaś można było trafić na wersję negatywną, czyli ikonkę ostrzegającą o braku wersji mobilnej. Jaka wersja ostatecznie pojawi się w wynikach wyszukiwania, jeszcze nie wiadomo.
Dodatkowo od kilku miesięcy coraz więcej przekazów od Google'a dotyczy wersji mobilnych. W maju opublikowano porady dla webmasterów dotyczące optymalizacji wersji mobilnych. W minionym miesiącu zaś dodano śledzenie błędów dla wersji mobilnych w Google Webmaster Tools.
Tym samym zachęcamy wszystkich do pracy nad swoimi wersjami mobilnymi. Nie wiemy jakie konsekwencje mogą Was spotkać gdy takich wersji mieć nie będziecie, lecz na pewno warto w to narzędzie się wyposażyć. Najmniejszy spadek ruchu i sprzedaży może okazać się bardziej kosztowny od wdrożenia RWD na swoich stronach.