Wersja mobilna strony internetowej – miły dodatek czy konieczność?

SEO

Wielu posiadaczy stron internetowych, będących częścią ich biznesu, w przeciągu ostatnich 3 lat z dużym prawdopodobieństwem stanęło przed decyzją, czy uruchomić wersję mobilną strony internetowej lub przerobić dotychczasowy szablon pod standard RWD? Część osób ciągle odkłada tę decyzję na później, a część właścicieli stron internetowych bezrefleksyjnie poddała się ofercie na nową stronę internetową dla urządzeń mobilnych i nawet nie sprawdzili efektu na smartfonie. Jeśli należysz do jednej z tych grup, mamy dla Ciebie garść wskazówek!

Sposób przeglądania stron internetowych na smartfonie umownie można podzielić na dwie grupy: pierwsza to strony, które z łatwością przegląda się za pomocą kciuka, a druga to strony, które są nieczytelne i kliknięcie w jakikolwiek link wymaga palca cienkiego jak główka szpilki. Porównajmy sobie dwie przykładowe witryny:

Pierwszy przykład to serwis z wiadomościami lokalnymi, który niewątpliwie jest przystosowany do przeglądania na ekranach smartfonów, a druga strona należy do organizatora transportu publicznego i jej głównym celem jest możliwość zakupu biletu okresowego – jednak widać, że ta strona na smartfonie jest zdecydowanie mało czytelna. Zatem można by wysunąć oczekiwanie, że strona powinna zostać przebudowana, tak aby być przyjazną dla użytkowników smartfonów.

Postawmy sobie jednak proste pytanie, czy oczekiwanie na wersję mobilną strony internetowej to postulat nielicznej grupy osób, czy jednak potencjalnych użytkowników smartfonów jest bardzo wielu?

Ruch mobilny w liczbach

Według badania “POLSKA.JEST.MOBI 2018” (KANTAR TNS) czas spędzany w internecie poprzez urządzenia mobilne w 2017 roku stanowił 40% ogółu urządzeń, natomiast udział komputerów wynosił 54%. Dla porównania w 2016 roku było to odpowiednio 36% oraz 56%, a więc doskonale widać jak rośnie znaczenie urządzeń mobilnych i maleje rola urządzeń typu desktop.

O dużym znaczeniu smartfonów można także przekonać się w badaniu “Polscy internauci w kwietniu 2018” (Gemius/PBI), którego pomiar wykazał następujące liczby użytkowników: komputery: 24,1 mln, smartfony: 21,6 mln oraz tablety: 3,5 mln.

Dla rozszerzenia swojej wiedzy, warto także poznać jak wygląda rozkład wiekowy posiadaczy smartfonów. – Bez większego zaskoczenia najwięcej użytkowników jest wśród osób młodych, a im starsza grupa wiekowa, tym procentowy udział jest mniejszy:

Mobile rządzi – twarde danych naszych klientów

Powyżej przekonaliśmy się, że w Polsce mamy bardzo wielu użytkowników smartfonów, a zatem pora dowiedzieć się, jak to przekłada się na udział ruchu na stronach internetowych. – W tym celu wybraliśmy kilka przykładów sklepów internetowych, które są naszymi klientami i poniżej przedstawimy niezwykle interesujące dane!

sklep nr 1: motoryzacja

Najpierw spójrzmy na pomarańczowy wykres, który pokazuje ruch mobilny od początku 2014 roku do maja 2018:

Następnie zestawienie początku rok 2018 z analogicznym okresem w roku 2014:

oraz dokładniejsze dane do powyższego wykresu:

Wnioski:

  1. Liczba sesji z urządzeń mobilnych pomiędzy 2014 a 2018 rokiem wzrosła o ponad 1000%!
  2. Udział ruchu mobile na początku 2014 roku wynosił 3,54%, a na początku 2018 roku wynosił już 28,13%.

sklep nr 2: markowa odzież

Kolejny raz najpierw spójrzmy na pomarańczowy wykres, który pokazuje ruch mobilny od początku 2014 roku do maja 2018:

Następnie zestawienie początku rok 2018 z analogicznym okresem w roku 2014:

oraz dokładniejsze dane do powyższego wykresu:

Wnioski:

  1. Ruch z urządzeń mobilnych w 2018 roku jest większy niż desktop – 52,61% należało do mobile, a dla desktop 45,91%.
  2. Udział ruchu desktop na początku 2014 roku wynosił 87,08%, a na początku 2018 roku spadł do 45,91%.

sklep nr 3: branża modowa

Tutaj będzie jeszcze ciekawiej, spójrzmy na pomarańczowy wykres, który pokazuje ruch mobilny od początku 2014 roku do maja 2018:

Następnie zestawienie początku rok 2018 z analogicznym okresem w roku 2014:

oraz dokładniejsze dane do powyższego wykresu:

Wnioski:

  1. Ruch z urządzeń mobilnych w 2018 roku jest większy niż desktop – jest to odpowiednio 54,94% i 42,33%l
  2. Liczba sesji pomiędzy 2014 a 2018 rokiem wzrosła o blisko 3000%.

sklep nr 4: hobby dla młodzieży i dorosłych

Tym razem pomarańczowy wykres pokazuje ruch mobilny od początku 2015 roku do maja 2018:

Następnie zestawienie początku rok 2018 z analogicznym okresem w roku 2015:

oraz dokładniejsze dane do powyższego wykresu:

Wnioski:

  1. Wzrost znaczenia ruchu z mobile z 13,87% w 2015 roku do 37,47% w 2018 roku.
  2. Udział ruchu z desktop spadł z 80,43% w 2015 roku do 58,58% w 2018 roku.

Podsumowując przedstawione dane, nie ma wątpliwości, że ruch mobile w 2018 roku odgrywa kluczową rolę dla wielu witryn i musimy zadbać o tę grupę odbiorców.

Bądź mobile-friendly!

Pamiętajmy, że 21 kwietnia 2015 roku Google ogłosiło bardzo ważne zmiany w algorytmie, czyli tzw. ‘Mobilegeddon’:

Witryny, które są mobile-friendly, będą faworyzowane w wynikach wyszukiwania Google dla urządzeń mobilnych.

Co oznacza w skrócie pojęcie “mobile-friendly”? – Widok Twojej strony internetowej na smartfonie musi być czytelny i wygodny w nawigacji. A do tego weź pod uwagę zestaw najważniejszych wytycznych:

  • brak blokady plików graficznych, CSS i JS w robots.txt,
  • odpowiedni rozmiar czcionki,
  • elementy dotykowe nie mogą być zbyt blisko siebie,
  • unikaj reklam pełnoekranowych,
  • zadbaj o krótki czas wczytywania witryny.

Ruch mobile musi sprzedawać

Z perspektywy sklepu internetowego koniecznie przeanalizuj, czy potencjalny klient korzystający ze smartfona, może łatwo dokonać zakupu. Na początek spójrzmy na przykład sklepu, który nie jest mobile-friendly, a więc od samego początku jego widok nie zachęca do dokonania zakupu:

Dlatego bardzo ważne jest, aby ułatwić życie naszym klientom! Należy zaprojektować sklep, tak aby ułatwić wykonywanie najczęstszych czynności poprzez smartfon: (1) (2) od możliwości wyszukania produktu i wyboru interesującego nas modelu, (3) a skończywszy na czytelnej karcie produktu i prostej ścieżce realizacji koszyka:

Koniecznie zadbaj o kartę produktu wyświetlaną na ekranu smartfonu – odgrywa ona kluczową rolę i jej najważniejsze elementy to:

  • cena,
  • nazwa produktu,
  • czytelna grafika,
  • łatwo dostępny przycisk dodania produktu do koszyka (‘call to action’).

Bądź mobile już dziś!

Właścicielu strony internetowej, na koniec mamy dla Ciebie kilka wskazówek:

  • Skorzystaj z narzędzia testującego Google, które zweryfikuje, czy Twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych: https://search.google.com/test/mobile-friendly
  • Sprawdź na smartfonie, jak wygląda wygoda korzystania ze strony internetowej. Jeśli jest to sklep internetowy, koniecznie sprawdź jak wygląda karta produktu!
  • Wejdź do Google Analytics i sprawdź jak udział ma ruch mobile, porównaj z ruchem desktop, a także sprawdź współczynnik konwersji.

Dodaj komentarz

Jedna odpowiedź do “Wersja mobilna strony internetowej – miły dodatek czy konieczność?”

  1. Od czapy trochę skusiłem się na Meizu m6s, znaczy coś tam czytałem o nim wcześniej ale w sumie trochę w ciemno wziąłem. I bardzo ok. Dobra cena i niezłe patetnty na aparacie. Takie funkcje, że rozpoznaje ci przy selfie cerę i kształt twarzy i w czasie rzeczywistym upiększa modela. Dobra rzecz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Daniel Malecki

Daniel Malecki

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!