Blog Traffic Trends
remarketing na facebooku wykorzystaj go

Wykorzystaj moc remarketingu na Facebooku – Dynamic Product Ads

Od dłuższego czasu obserwujemy, jak narzędzia remarketingowe w reklamie internetowej przechodzą do mainstreamu i stają się ważną bronią w rękach marketerów. Z pewnością każdy z Was korzystał już z remarketingu statycznego czy też dynamicznego na potrzeby swojego sklepu, ale najczęściej odbywało się to przez sieć reklamową Google. Teraz nie tylko Google oferuje takie możliwości – remarketing jest możliwy (i to w bardzo skutecznej formie!) na Facebooku.

Remarketing statyczny to narzędzie dostępne nie od dziś. Zasada jego działania opiera się na wgraniu odpowiedniego kodu na swoją stronę internetową (tzw. Pixela), który pozwala na śledzenie użytkowników Facebooka, którzy odwiedzili Twoją witrynę internetową. Co dzieje się, gdy zainstalujemy odpowiedni pixel? Otóż ogólny post reklamowy z ofertą sklepu zaczyna „śledzić” użytkowników na Facebooku, zachęcając do ponownego odwiedzenia strony sklepowej.

 

 

Od niedawna istnieje także możliwość włączenia reklamy dynamicznej, czyli Dynamic Product Ads, w skrócie DPA. Co to oznacza? Dynamicznie generowane reklamy produktowe, które wyświetlają odbiorcy tylko i wyłącznie te produkty, które były oglądane przez niego na stronie internetowej sklepu. O skuteczności samej idei remarketingu, czyli śledzenia użytkownika, w tym wypadku konkretnym produktem, każdy z Was się już przekonał. Teraz macie możliwość przetestowania tego na nowym, jeszcze nie tak zatłoczonym gruncie, jakim jest Facebook. Do wyboru są 2 opcje: przypominanie produktów tym, którzy obejrzeli je w sklepie, a także przypominanie produktów z „porzuconych koszyków” i zachęcanie do ich ostatecznego zakupu”. Odpowiednio spersonalizowany przekaz, odmienny dla tych dwóch typów odbiorców pozwala wyjść z wyjątkowo skutecznym przekazem reklamowym.

 

Dynamic Product Ads

 

Mniejszy tłok to największa zaleta tego modelu reklamy. Reklama zamieszczona na Facebooku wciąż budzi spore zainteresowanie, ponieważ nie jest jeszcze tak popularna jak reklamy zamieszczone w Google. Drugą zaletą jest koszt kliknięcia – dużo niższy, dzięki mniejszemu nasyceniu reklamami. Spowodowane jest to systemem reklamowym działającym na zasadzie aukcyjnej – mniej chętnych to niższa cena.

 

Testy, które przeprowadziliśmy dla kilku naszych klientów pokazały nam ciekawe przypadki, nie odpowiadające innym formatom reklamowym. Dla wszystkich przeprowadzonych kampanii współczynnik klikalności w reklamę (CTR) wyniósł średnio 27%, co oznacza, że więcej niż co czwarta osoba zdecydowała się na klikniecie w post reklamowy. Natomiast dla tych samych klientów współczynnik CTR wyniósł delikatnie ponad 1% przy stosowaniu reklam dynamicznych remarketingowych w Google. Na dodatek CPC, czyli koszt za kliknięcie, kształtuje się na poziomie od kilku do kilkunastu groszy, co powoduje, że koszt sprzedaży finalnie jest dużo niższy.

 

 

Niestety, istnieją też minusy. Przede wszystkim, skala. Nie jesteśmy w stanie reklamą DPA wygenerować tak dużej skali, jak w przypadku Google. Dlatego też mimo wyższego zwrotu z inwestycji nie doradziłbym nikomu porzucenia systemu Google’a.

 

Kolejną ważną rzeczą są kwestie techniczne. Dostępne na polskim rynku oprogramowania sklepowe w wielu przypadkach nie są przygotowane do automatycznego wygenerowania potrzebnego do integracji pliku. Jest to czynnik, który oczywiście nie blokuje włączenia tej formy reklamy, lecz zdecydowanie utrudnia oraz spowalnia cały proces.

 

W momencie, gdy integracja jest możliwa, należy podjąć trzy kroki, by włączyć DPA dla własnego sklepu:

  1. Przygotować odpowiedni feed produktowy.
  2. Umieścić na swojej stronie specjalne kody śledzące (pixele).
  3. Przygotować szablon reklamowy, w którym DPA będzie się pojawiało.

 

 

Zgodnie z naszymi przewidywaniami, którymi dzieliliśmy się z Wami już podczas zeszłorocznego Traffic Day, coraz większą rolę w systemie reklamowym odgrywa Facebook, który z jednej strony unowocześnia system reklamowy według własnych pomysłów, a z drugiej zapożycza najskuteczniejsze rozwiązania od konkurenta, jakim jest Google. W tym przypadku przejął dynamiczny remarketing, który w warunkach społecznościowych działa na zgoła innym poziomie.

 

Jeśli chciałbyś przetestować DPA i sprawdzić, jak wielu odwiedzających Twój sklep wróci, by zrobić w nim zakupy lub jak wiele „porzuconych koszyków” odzyska swoich właścicieli, skontaktuj się ze specjalistami Traffic Trends! Z przyjemnością przedstawimy Ci ofertę kampanii remarketingowej i zadbamy o wszelkie szczegóły jej przygotowania!

 

bok@traffictrends.pl

infolinia: 801 090 191

mobile: 616 693 427

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?


Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy