W ostatni weekend zaczęły dochodzić do nas informacje o zintensyfikowanych działaniach Google w nakładaniu kar za nienaturalne linki kierujące, po czym szybko stało się jasne, kto jest dokładnym tego celem. W poniedziałek polska pracowniczka Google z Search Quality Team poinformowała o działaniach wymierzonych w jeden z polskich systemów wymiany linków (SWL):
https://twitter.com/karo_krus/status/536813343689166848
Co ciekawe – SWL, o którym napisała Karolina Kruszyńska, szybko sam przyznał się, że to on stał się celem działań Google. Chodzi oczywiście o ProLink.
ProLink odchodzi do przeszłości
Dla osób zorientowanych w branży SEO, ruch Google względem ProLinka był tylko kwestią czasu. Dla nas ta informacja jest tym bardziej satysfakcjonująca, ponieważ kategorycznie odradzaliśmy naszym nowym klientom korzystanie z takiego sposobu pozycjonowania swoich sklepów internetowych. Od jakiegoś już czasu stało się jasne, że tanie usługi SEO i wysokie pozycje na konkurencyjne frazy zdobywane w kilka dni to przeszłość, a na poważnie trzeba traktować wytyczne Google.
Kliknij, by sprawdzić wskazówki Google
Oczywiście, nie każda strona internetowa, z którą mieliśmy okazję współpracować, postępowała zgodnie z naszymi zaleceniami i teraz wiemy, jak wygląda komunikat o karze w panelu Google Webmaster Tools.
Dlatego też, jeśli widzisz taką wiadomość jak powyżej lub podobną, zacznij jak najszybciej naprawiać swój profil linkowania! Warto także zastanowić się, czy to nie jest najwyższa pora, aby powierzyć budowę i opiekę nad profilem linkowania swojego sklepu internetowego profesjonalnej firmie.