Zarabiaj i Zaskakuj! Opis produktu 2.0, czyli skuteczny sposób na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym.

E-commerce Treść

opis produktu

Jak każdy człowiek posiada unikalne linie papilarne, jedyny w swoim rodzaju kod DNA i niepowtarzalny charakter, tak produkty w twoim sklepie powinny posiadać oryginalne opisy, które wyróżnią je na tle produktów oferowanych przez konkurencję. No dobrze, ale po co to robić? Przecież opisy proponowane przez producentów są szczegółowe, profesjonalne i nigdy nie przekłamują. Oczywiście! Jednak opisy producentów też nie sprzedają, a wielokrotne ich powielanie prowadzi do obniżenia pozycji witryny w rankingu Google. Zatem co robić? Odpowiedź brzmi: Opis Produktu 2.0!

Opis produktu, czym jest dokładnie?

Od strony czysto technicznej opis produktu to jeden z trzech czynników sprzedażowych, obok ceny produktu i jego zdjęć. Tyle teorii. W praktyce opis produktu pełni rolę sprzedawcy, który ma zachęcić Klienta do zakupu TWOJEGO produktu. Napisanie tekstu marketingowego dla jakiegokolwiek produktu to duże wyzwanie dla laika. Zatem na jakie cechy naszego opisu powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

  1. Informacje – prędkość z jaką obracają się ostrza w kosiarce nie decyduje o tym, czy ktoś ją kupi czy nie, jednak pamiętaj o rzetelnym opisie swoich produktów. Każdy z nas lubi wiedzieć, co kupuje. Klient musi mieć pewność, że produkt, który właśnie ogląda to kosiarka, a nie konsola do gier. Nie zapominaj o jednoznacznym komunikacie!
  2. Przejrzystość – Tworząc opis nie można zapomnieć o najmniejszym szczególe. Brzmi jak banał? Zawsze trzeba mieć na uwadze poprawne wyeksponowanie znaczników typu: “promocja”, “okazja”, czy “ostatnie sztuki”.
  3. USP – Unique Selling Proposition, czyli cecha specjalna produktu, który oferujesz. Każdy produkt ją ma. Najważniejsze to umieć ją wyeksponować i przekazać Klientowi, tak żeby zdecydował się na jego zakup. Musisz pamiętać o korzyściach, które zyska klient po zakupie twojego produktu.
  4. Storytelling – Słowo, które jest na ustach każdego marketera. Żeby sprzedawać musisz w ludziach wzbudzać emocje. Emocje sprzedają najlepiej. Jak je wywołać? Jest tylko jeden sposób: Opowiadanie historii. Zastanów się, do czego mogą przyczynić się Twoje produkty i opowiedz o tym, jak dzięki nim zmienić swoje życie. Strasznie górnolotnie, co? Jednak zawsze działa!

Teraz sprawdź, czy opisy Twoich produktów są napisane według powyższych wytycznych. Nie są? To masz odpowiedź, dlaczego w twoim sklepie mało kto kupuje. Natomiast, jeśli Twoje opisy produktów są zoptymalizowane według powyższych wskazówek to zobacz, co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie i pozyskać nowych Klientów.

Nieograniczone możliwości opisu

Nie bez powodu mówi się, że internet daje nieograniczone możliwości. Podobnie jest w przypadku opisów produktów. Powoli okazuje się, że nie jest najważniejszym to, co piszesz o swoim produkcie, ale to jak go prezentujesz i optymalizujesz!

Zdjęcia

To, że w Internecie kupujemy oczami nie jest żadnym odkryciem. Szata graficzna Twojej witryny, jak już pisaliśmy, musi być przejrzysta. Jednak to nie wszystko! Prezentacja produktu to klucz do większej sprzedaży. Tworząc sesję produktową dla swojego sklepu zaplanuj ją szczegółowo. Pokaż swój produkt wielowymiarowo. Zaprezentuj go w użyciu.

Wyeksponuj jego design. Nie kryj szczegółów.

opis produktu

To nie wszystko. Wdrażając zdjęcia swoich produktów nie zapomnij o odpowiednim opisaniu atrybutów alt i titile. Na sam koniec zadbaj o to, żeby obrazki miały odpowiednią rozdzielczość i wielkość.

Atrybuty Alt i Title

Video

Obecnie coraz częściej stosowana forma prezentacji produktu, która już niedługo stanie się standardem. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ z przekazu wideo jesteśmy w stanie zapamiętać, aż 80% informacji. To znacznie więcej niż w przypadku zwykłego tekstu, jeśli dodamy do tego możliwość budowania emocji i przyciągania uwagi na stałe, to zyskujemy potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Przykład? Wolicie obejrzeć videobloga o reklamach tekstowych, czy czytać potężny wpis blogowy?

https://www.youtube.com/watch?v=gxYrclhOx8I vs http://traffictrends.pl/jak-wykorzystac-reklamy-tekstowe-google-adwords-w-sklepie-internetowym/

Komentarze i opinie

Jeden z najważniejszych, a jednocześnie najczęściej pomijanych aspektów opisu produktów. Komentarze i opinie to wartościowe źródła informacji dla internautów odwiedzających sklep. Wysoka jakość produktów, sprawna realizacja zamówienia i profesjonalna usługa zawsze są w cenie. Pozytywne komentarze i opinie łatwiej wzbudzają w nas zaufanie. Zastanów się sam! Czy chętniej kupiłbyś produkt polecany przez setki internautów od sprzedawcy, który cieszy się dużym zaufaniem, czy produkt, o którym nie wiesz nic, sprzedawany przez kogoś, z kim nie możesz się w żaden sposób skontaktować? Prowadząc biznes w sieci budujesz wokół siebie społeczność, która może Tobie pomóc w odniesieniu sukcesu lub przyczynić się do porażki. Od ciebie zależy, którą opcję wybierzesz.

Pozytywne opinie i komentarze w sklepie

Opis Produktu 2.0

Jak się okazuje stworzenie opisu produktu to nie lada wyzwanie. Z jednej strony to proces kreatywny (sesja zdjęciowa, perswazyjne opisy, produkcja video etc.), a z drugiej techniczny (webdeveloping, webdesign etc.). Nasz autorski projekt Opisu Produktu 2.0 to połączenie i wykorzystanie  wszystkich wcześniej wspomnianych możliwości prezentacji produktu (i nie tylko). Opis jest skuteczny tylko wtedy, gdy nie zapominamy o żadnym z jego elementów. Nic nam po świetnym video, jeśli opis produktu nie jest wyczerpujący i dobrze skonstruowany. Same zdjęcia produktu mogą nie przekonać internautów – pozwól im na komentowanie Twoich produktów i usług. Sięgnij po opinie influencerów z twojej branży. Nie stroń od storytellingu, który wywoła emocje wśród Twoich Klientów i przybliży cię do nich. Możemy wymieniać tak bez końca.  

Tworzenie opisu jest procesem, który właściwie nigdy się nie kończy. Powinniśmy wracać do niego, co jakiś czas i go stale poprawiać. Szukać nowych pomysłów na przedstawienie produktu. Nie masz pomysłu, jak zaprezentować swoje produkty? A może wiesz doskonale, co chcesz przekazać, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami!


[mks_button size=”large” title=”Dowiedz się więcej: opisy produktów” style=”squared” url=”https://traffictrends.pl/opisy-produktow/” target=”_self” bg_color=”#4c345b” txt_color=”#fff;” icon=”” icon_type=”” nofollow=”0″]

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!