Blog Traffic Trends
opis produktu

Zarabiaj i Zaskakuj! Opis produktu 2.0, czyli skuteczny sposób na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym.

Jak każdy człowiek posiada unikalne linie papilarne, jedyny w swoim rodzaju kod DNA i niepowtarzalny charakter, tak produkty w twoim sklepie powinny posiadać oryginalne opisy, które wyróżnią je na tle produktów oferowanych przez konkurencję. No dobrze, ale po co to robić? Przecież opisy proponowane przez producentów są szczegółowe, profesjonalne i nigdy nie przekłamują. Oczywiście! Jednak opisy producentów też nie sprzedają, a wielokrotne ich powielanie prowadzi do obniżenia pozycji witryny w rankingu Google. Zatem co robić? Odpowiedź brzmi: Opis Produktu 2.0!

Opis produktu, czym jest dokładnie?

Od strony czysto technicznej opis produktu to jeden z trzech czynników sprzedażowych, obok ceny produktu i jego zdjęć. Tyle teorii. W praktyce opis produktu pełni rolę sprzedawcy, który ma zachęcić Klienta do zakupu TWOJEGO produktu. Napisanie tekstu marketingowego dla jakiegokolwiek produktu to duże wyzwanie dla laika. Zatem na jakie cechy naszego opisu powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

  1. Informacje – prędkość z jaką obracają się ostrza w kosiarce nie decyduje o tym, czy ktoś ją kupi czy nie, jednak pamiętaj o rzetelnym opisie swoich produktów. Każdy z nas lubi wiedzieć, co kupuje. Klient musi mieć pewność, że produkt, który właśnie ogląda to kosiarka, a nie konsola do gier. Nie zapominaj o jednoznacznym komunikacie!
  2. Przejrzystość – Tworząc opis nie można zapomnieć o najmniejszym szczególe. Brzmi jak banał? Zawsze trzeba mieć na uwadze poprawne wyeksponowanie znaczników typu: “promocja”, “okazja”, czy “ostatnie sztuki”.
  3. USP – Unique Selling Proposition, czyli cecha specjalna produktu, który oferujesz. Każdy produkt ją ma. Najważniejsze to umieć ją wyeksponować i przekazać Klientowi, tak żeby zdecydował się na jego zakup. Musisz pamiętać o korzyściach, które zyska klient po zakupie twojego produktu.
  4. Storytelling – Słowo, które jest na ustach każdego marketera. Żeby sprzedawać musisz w ludziach wzbudzać emocje. Emocje sprzedają najlepiej. Jak je wywołać? Jest tylko jeden sposób: Opowiadanie historii. Zastanów się, do czego mogą przyczynić się Twoje produkty i opowiedz o tym, jak dzięki nim zmienić swoje życie. Strasznie górnolotnie, co? Jednak zawsze działa!

Teraz sprawdź, czy opisy Twoich produktów są napisane według powyższych wytycznych. Nie są? To masz odpowiedź, dlaczego w twoim sklepie mało kto kupuje. Natomiast, jeśli Twoje opisy produktów są zoptymalizowane według powyższych wskazówek to zobacz, co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie i pozyskać nowych Klientów.

Nieograniczone możliwości opisu

Nie bez powodu mówi się, że internet daje nieograniczone możliwości. Podobnie jest w przypadku opisów produktów. Powoli okazuje się, że nie jest najważniejszym to, co piszesz o swoim produkcie, ale to jak go prezentujesz i optymalizujesz!

Zdjęcia

To, że w Internecie kupujemy oczami nie jest żadnym odkryciem. Szata graficzna Twojej witryny, jak już pisaliśmy, musi być przejrzysta. Jednak to nie wszystko! Prezentacja produktu to klucz do większej sprzedaży. Tworząc sesję produktową dla swojego sklepu zaplanuj ją szczegółowo. Pokaż swój produkt wielowymiarowo. Zaprezentuj go w użyciu.

Wyeksponuj jego design. Nie kryj szczegółów.

opis produktu

To nie wszystko. Wdrażając zdjęcia swoich produktów nie zapomnij o odpowiednim opisaniu atrybutów alt i titile. Na sam koniec zadbaj o to, żeby obrazki miały odpowiednią rozdzielczość i wielkość.

Atrybuty Alt i Title

Video

Obecnie coraz częściej stosowana forma prezentacji produktu, która już niedługo stanie się standardem. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ z przekazu wideo jesteśmy w stanie zapamiętać, aż 80% informacji. To znacznie więcej niż w przypadku zwykłego tekstu, jeśli dodamy do tego możliwość budowania emocji i przyciągania uwagi na stałe, to zyskujemy potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Przykład? Wolicie obejrzeć videobloga o reklamach tekstowych, czy czytać potężny wpis blogowy?

https://www.youtube.com/watch?v=gxYrclhOx8I vs https://traffictrends.pl/blog/jak-wykorzystac-reklamy-tekstowe-google-adwords-w-sklepie-internetowym/

Komentarze i opinie

Jeden z najważniejszych, a jednocześnie najczęściej pomijanych aspektów opisu produktów. Komentarze i opinie to wartościowe źródła informacji dla internautów odwiedzających sklep. Wysoka jakość produktów, sprawna realizacja zamówienia i profesjonalna usługa zawsze są w cenie. Pozytywne komentarze i opinie łatwiej wzbudzają w nas zaufanie. Zastanów się sam! Czy chętniej kupiłbyś produkt polecany przez setki internautów od sprzedawcy, który cieszy się dużym zaufaniem, czy produkt, o którym nie wiesz nic, sprzedawany przez kogoś, z kim nie możesz się w żaden sposób skontaktować? Prowadząc biznes w sieci budujesz wokół siebie społeczność, która może Tobie pomóc w odniesieniu sukcesu lub przyczynić się do porażki. Od ciebie zależy, którą opcję wybierzesz.

Pozytywne opinie i komentarze w sklepie

Opis Produktu 2.0

Jak się okazuje stworzenie opisu produktu to nie lada wyzwanie. Z jednej strony to proces kreatywny (sesja zdjęciowa, perswazyjne opisy, produkcja video etc.), a z drugiej techniczny (webdeveloping, webdesign etc.). Nasz autorski projekt Opisu Produktu 2.0 to połączenie i wykorzystanie  wszystkich wcześniej wspomnianych możliwości prezentacji produktu (i nie tylko). Opis jest skuteczny tylko wtedy, gdy nie zapominamy o żadnym z jego elementów. Nic nam po świetnym video, jeśli opis produktu nie jest wyczerpujący i dobrze skonstruowany. Same zdjęcia produktu mogą nie przekonać internautów – pozwól im na komentowanie Twoich produktów i usług. Sięgnij po opinie influencerów z twojej branży. Nie stroń od storytellingu, który wywoła emocje wśród Twoich Klientów i przybliży cię do nich. Możemy wymieniać tak bez końca.  

Tworzenie opisu jest procesem, który właściwie nigdy się nie kończy. Powinniśmy wracać do niego, co jakiś czas i go stale poprawiać. Szukać nowych pomysłów na przedstawienie produktu. Nie masz pomysłu, jak zaprezentować swoje produkty? A może wiesz doskonale, co chcesz przekazać, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami!


Dowiedz się więcej: opisy produktów

Dodaj komentarz

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

ZROBIMY COŚ RAZEM?

Napisz do nas, a przedstawimy szczegóły współpracy