30 czerwca 2020 został opublikowany coroczny raport Gemius “E-commerce w Polsce 2020” , który przedstawia kilka najważniejszych faktów dotyczących tego odłamu polskiej gospodarki:
Liczby mówią same za siebie - coraz więcej polskich internautów kupuje online, a odpowiedzią na ich potrzeby są wyrastające jak grzyby po deszczu sklepy internetowe.
Spójrzmy prawdzie w oczy - właściciele nowych sklepów online nie mają lekko. O ile nie jesteś jedynym dystrybutorem w Polsce lub nie sprzedajesz bardzo niszowych produktów, Twoja strona może zniknąć w gąszczu sklepów, które są po prostu starsze i bardziej znane, a przez to bardziej wiarygodne.
Samo założenie strony, jej uporządkowanie, a następnie optymalizacja pod kątem pozycjonowania, jest czasochłonna i kosztowna. Na efekty, w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i współczynnika konwersji na akceptowalnym poziomie, trzeba poczekać. Czasem zdarza się, że “przebicie się” przez największe, znane marki w branży, wydaje się niemożliwe.
Powyższe problemy powodują, że idealną pomocą w przypadku nowych sklepów internetowych wydają się być kampanie reklamowe w Google Ads. Głównie dzięki kampaniom tekstowym i produktowym nowy sklep internetowy ma szansę zaistnieć nawet na pierwszej stronie wyników Google.
Czasem jednak następuje rozczarowanie - sama kampania w sieci wyszukiwania nie wystarcza. Reklamy się wyświetlają, wynik optymalizacji na koncie Google Ads wynosi 100%, a mimo to CTR (klikalność w reklamę) jest niski, nie wspominając o liczbie konwersji. Co może być powodem?
Kolejna brutalna prawda - jeśli Twój sklep internetowy ma bardziej znaną konkurencję, Twoje szanse na zdobycie klienta znacznie spadają, jeśli nie zadbasz o rozpoznawalność swojej marki. Jak to zrobić? Z pomocą po raz kolejny przychodzą kampanie Google Ads.
W takiej sytuacji możesz wybierać z szerokiego wachlarza typów kampanii, dopasowanych do Twoich potrzeb. Do wyboru masz trzy główne rodzaje, które pomogą Ci zbudować świadomość marki:
Jeśli kampanie w Google Ads to dla Ciebie za mało, możesz wykorzystać jeszcze system reklamowy Facebooka i uruchomić kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. W porównaniu do kampanii w sieci reklamowej Google, Facebook udostępnia inne metody kierowania i umożliwia bardziej dokładną selekcję użytkowników - odbiorców wybieramy nie na podstawie plików cookies, a według danych z profilu (np. posiadanie dzieci, zatrudnienie, zainteresowania). Dzięki temu reklamy zwiększające świadomość Twojej marki i promujące Twój nowy sklep będą wyświetlać się na Facebooku u osób, które faktycznie mogą być zainteresowane Twoimi produktami.
Pamiętaj - powyższe kampanie nie zapewnią Ci dużej liczby konwersji i wysokiego zwrotu z wydatków na reklamę. Ich głównym zadaniem jest zapoznanie użytkowników z Twoją marką, wyświetlanie nazwy Twojego sklepu i Twojego logo w różnych miejscach, dopasowanych do zainteresowań użytkownika. Dzięki tak zbudowanej bazie klientów będziesz miał podstawy do stworzenia jeszcze bardziej opłacalnych kampanii reklamowych, a następnie - do kompleksowej optymalizacji konwersji w Twoim sklepie.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157