Zostań gwiazdą YouTube’a, czyli jak budować markę przez filmy reklamowe!

SEM

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Prowadzisz skuteczne kampanie reklamowe, które generują sprzedaż na zadowalającym poziomie, ale marzy Ci się, by zdobyć serca jeszcze większej rzeszy klientów? Bez obaw, sposobów na zwiększenie zasięgu kampanii reklamowych i budowanie świadomości marki w Internecie jest sporo.

Możemy wybrać znane wszystkim od dawna i udoskonalane na przestrzeni czasu Google Ads. Z wykorzystaniem tego systemu reklamowego możliwości dotarcia do nowych odbiorców są imponujące – Twoje reklamy mogą dotrzeć do 90% użytkowników Internetu na całym świecie za pośrednictwem 2 milionów witryn, filmów i aplikacji. Warte uwagi opcje w tym zakresie oferuje także Facebook. Przewyższa on pozostałe systemy reklamowe pod względem precyzji metod kierowania. Dzięki niej reklamy mogą docierać do idealnie dopasowanych grup odbiorców. Powyższe dwa rozwiązania cieszą się największą popularnością, reklamodawcy sięgają jednak także po te mniej popularne i nie szczędzą wysiłków, by dotrzeć do nowych odbiorców za pośrednictwem LinkedIna, Instagrama, Twittera czy Snapchata. Systemów reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do nowych odbiorców jest więc sporo, tak samo jak dostępnych w nich formatów reklam. Co więc wybrać?

Reklama reklamie nierówna

W obliczu dostępu do wielu możliwości reklamowych w Internecie samo dotarcie do nowych odbiorców nie jest aktualnie szczególnie trudnym zadaniem. Trudniejszy jest raczej dobór skutecznych reklam – zarówno ich treści, jak i formatu. Stworzenie przekazu reklamowego, który przedstawi odbiorcom Twoją markę, zaciekawi ich i zachęci do interakcji to coś, czego potrzebujesz. I możesz to mieć, wykorzystując reklamy wideo na YouTubie, które według mnie są najciekawszym i najbardziej odpowiednim do tego celu rozwiązaniem spośród wszystkich dostępnych.

Reklamy wideo pozwalają przekazać odbiorcom więcej treści. Dają szansę na prezentację Twojej marki czy produktu, podzielenie się wiedzą i pasją, a tym samym na postawienie Cię w roli eksperta. Wszystko to z wykorzystaniem atrakcyjnego formatu wideo, pełnego obrazów, akcji i emocji. Filmy video są bowiem typem reklam, który nieustannie z dużym powodzeniem przyciąga uwagę odbiorców. Zdobycie zainteresowania użytkowników jest już połową sukcesu. Za tę drugą połowę odpowiada profesjonalny content na Twoim kanale YouTube lub w Twojej witrynie. Treści, które są atrakcyjne i przydatne dla użytkowników, spowodują, że będą oni wracać, oglądać więcej i związywać się z Twoją marką.

O co tyle hałasu z tym YouTubem?

YouTube zapełnia się nowymi filmami szybciej, niż Ty czytasz ten artykuł. Jest drugą najczęściej używaną wyszukiwarką internetową (plasuje się tuż za wyszukiwarką Google). Korzysta z niego ponad 70% dorosłych użytkowników Internetu. Reklamodawcy chcący dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów muszą go więc uwzględniać w swoich działaniach reklamowych. Przyciąga on bowiem użytkowników głodnych informacji, o sprecyzowanych zainteresowaniach i intencjach, gotowych na interakcję z wieloma treściami. I to właśnie Ty możesz im je dostarczyć!

Co oglądają użytkownicy YouTuba?

Filmy najbardziej popularne w danym momencie są odzwierciedleniem zainteresowań i potrzeb użytkowników YouTuba. Ale co decyduje o popularności tych, a nie innych filmów? Co powoduje, że ludzie oglądają to, co oglądają?

Badanie przeprowadzone przez Google w 2017 roku pozwoliło wyróżnić następujące powody:

  • możliwość dotarcia do materiałów prezentujących wydarzenia i ludzi z przeszłości,
  • chęć zdobycia nowych informacji i umiejętności
  • możliwość dotarcia do materiałów niedostępnych nigdzie indziej.

Skupmy się na treściach typu how-to, które idealnie wpisują się w temat promocji marki. Ten rodzaj filmów jest idealny dla reklamodawców chcących zbudować wizerunek eksperta. Docieranie do użytkowników w odpowiednim momencie – kiedy szukają odpowiedzi na palące pytania lub poszerzają swoje zainteresowania i pasje z pomocą filmów wideo, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Tworząc reklamy bliskie ich zainteresowaniom i odpowiadające ich potrzebom, masz okazję wcielić się w rolę inspirującego przewodnika. Z tej pozycji droga do ich serc i portfeli jest już dużo łatwiejsza. Całkowite zignorowanie tego kanału reklamowego to ogromny błąd i utrata wartościowych potencjalnych klientów. Nie możesz sobie na niego pozwolić.

Jak wykorzystać poszczególne formaty reklam video?

Po pierwsze – pokaż się światu! W tym celu wykorzystaj Bumper Ads, czyli 6-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Dadzą ci one okazję na zdobycie uwagi odbiorców. Czasu jest niewiele, musisz się więc postarać, by wzbudzić ciekawość. Dlatego dokładnie zaplanuj, które informacje chcesz przekazać i zrób to w dobitny, zapadający w pamięć sposób. 

Gdy już zrobisz dobre pierwsze wrażenie na swoich odbiorcach, daj im się poznać bliżej. Jak? Dzięki Trueview Ads, czyli dłuższym reklamom wyświetlanym nie tylko podczas odtwarzania flimu (In-Stream), ale też w wynikach wyszukiwania YouTube (Discovery). Trueview Ads pozwalają przekazać bardziej obszerny i szczegółowy komunikat. Z punktu widzenia budowania świadomości marki szczególnie interesujące wydają się reklamy Trueview Discovery. Wyświetlane w wynikach wyszukiwania czy propozycjach filmów mogą stać się bardzo atrakcyjnym zaproszeniem użytkowników do zapoznania się z wiedzą i doświadczeniem dostępnym na Twoim kanale. 

Pamiętaj, aby nie przegapić żadnej okazji. Wykorzystaj reklamy Out-Stream, czyli wideo wyświetlane użytkownikom urządzeń mobilnych poza YouTubem. Zapewnij maksymalny zasięg swoim działaniom reklamowym!

Jakie treści tworzyć?

Jeśli chcesz być postrzegany jako ekspert, musisz tworzyć treści wysokiej jakości, spójne z wizerunkiem Twojej marki, a przede wszystkim przydatne odbiorcom. Dziel się swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją, wykorzystując poniższe wskazówki.

Adekwatność

Bardzo istotne jest dokładne określenie grupy odbiorców reklam – nie tylko na podstawie danych demograficznych, ale też zainteresowań, zachowań i intencji. Tylko użytkownicy, którym zostaną zaprezentowane reklamy precyzyjnie odpowiadające ich potrzebom, zainteresują się Twoją marką. Pokaż Twoim odbiorcom, że ich znasz, a oni nagrodzą Cię swoim zaangażowaniem!

Struktura reklam

Pomijanie reklam Trueview przez użytkowników bywa dużą bolączką reklamodawców. Jednak wcale nie musi tak być! Wystarczy zamieścić odpowiednie informacje w odpowiednim miejscu, a dokładniej – na początku filmu. Właśnie tam powinieneś przedstawić swoją markę i zamieścić najważniejsze, a jednocześnie najbardziej intrygujące komunikaty, które skłonią użytkowników do obejrzenia całej reklamy.

Call to action

Stosowanie wezwania do działania jest rekomendowane dla każdego formatu reklamy, nie może więc zabraknąć go w reklamie wideo. Zastosuj jasny i dosadny komunikat, który będzie atrakcyjnym zwieńczeniem całej reklamy.

Spójność graficzna

Jej zachowanie jest szczególnie ważne w kampaniach budujących świadomość marki. Zastosuj w reklamie kolory i motywy wykorzystywane w Twoim sklepie, aby ułatwić użytkownikom rozpoznanie Twojej marki. 

Długość reklam

Less is more to wyrażenie, które idealnie oddaje dobre praktyki tworzenia reklam wideo. Dłuższe reklamy nie zapewnią Ci większego zaangażowania użytkowników, a raczej mniejszy odsetek ich obejrzeń. Zadbaj o to, by Twoje reklamy były zwięzłe i w jasny sposób prezentowały Twoja markę.

Jeśli to Twoja pierwsza przygoda z reklamami wideo na YouTubie, możesz skorzystać z poradnika zawierającego praktyczne techniczne wskazówki.

Jak mierzyć świadomość marki?

Reklama na YouTubie może wymagać od niektórych reklamodawców zmian w sposobie myślenia o efektywności kampanii. W tym przypadku kliknięcia i bezpośrednie konwersje raczej nie będą gwoździem programu. Nie te czynniki świadczą bowiem o skuteczności reklamy wideo. Istotny jest poziom oglądalności oraz interakcje użytkowników z Twoimi filmami i Twoim kanałem w ogóle. Innymi bardziej ogólnymi wskaźnikami pozwalającymi oceniać skuteczność działań budujących świadomość marki są zmiany w zakresie liczby wyświetleń reklam, liczby nowych użytkowników Twojej witryny czy liczby wyszukiwań dotyczących Twojego brandu. W pomiarze tych wszystkich aspektów pomoże Ci YouTube Analytics oraz Google Analytics, czyli kopalnie informacji, z których garściami można czerpać dane na temat zaangażowania użytkowników, o które tak intensywnie walczysz.

Wykorzystaj potencjał YouTuba zanim zrobi to Twoja konkurencja!

Trudno przejść obojętnie obok ogromnej liczby użytkowników YouTuba, którzy każdego dnia szukają informacji, porad i inspiracji. Poszukują oni tego, co Tobie jest doskonale znane. Twórz więc pole do interakcji, wykorzystując reklamy wideo. Daj się poznać nowym odbiorcom i zadbaj o swój ekspercki wizerunek.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Julia Szczerbal

Julia Szczerbal

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!