Bezpłatna konsultacja

Zostań gwiazdą YouTubea, czyli jak budować markę przez filmy reklamowe!

Kategoria: Google Ads

Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Prowadzisz skuteczne kampanie reklamowe, które generują sprzedaż na zadowalającym poziomie, ale marzy Ci się, by zdobyć serca jeszcze większej rzeszy klientów? Bez obaw, sposobów na zwiększenie zasięgu kampanii reklamowych i budowanie świadomości marki w Internecie jest sporo.

Możemy wybrać znane wszystkim od dawna i udoskonalane na przestrzeni czasu Google Ads. Z wykorzystaniem tego systemu reklamowego możliwości dotarcia do nowych odbiorców są imponujące - Twoje reklamy mogą dotrzeć do 90% użytkowników Internetu na całym świecie za pośrednictwem 2 milionów witryn, filmów i aplikacji. Warte uwagi opcje w tym zakresie oferuje także Facebook. Przewyższa on pozostałe systemy reklamowe pod względem precyzji metod kierowania. Dzięki niej reklamy mogą docierać do idealnie dopasowanych grup odbiorców. Powyższe dwa rozwiązania cieszą się największą popularnością, reklamodawcy sięgają jednak także po te mniej popularne i nie szczędzą wysiłków, by dotrzeć do nowych odbiorców za pośrednictwem LinkedIna, Instagrama, Twittera czy Snapchata. Systemów reklamowych, dzięki którym możemy dotrzeć do nowych odbiorców jest więc sporo, tak samo jak dostępnych w nich formatów reklam. Co więc wybrać?

Reklama reklamie nierówna

W obliczu dostępu do wielu możliwości reklamowych w Internecie samo dotarcie do nowych odbiorców nie jest aktualnie szczególnie trudnym zadaniem. Trudniejszy jest raczej dobór skutecznych reklam - zarówno ich treści, jak i formatu. Stworzenie przekazu reklamowego, który przedstawi odbiorcom Twoją markę, zaciekawi ich i zachęci do interakcji to coś, czego potrzebujesz. I możesz to mieć, wykorzystując reklamy wideo na YouTubie, które według mnie są najciekawszym i najbardziej odpowiednim do tego celu rozwiązaniem spośród wszystkich dostępnych.

Reklamy wideo pozwalają przekazać odbiorcom więcej treści. Dają szansę na prezentację Twojej marki czy produktu, podzielenie się wiedzą i pasją, a tym samym na postawienie Cię w roli eksperta. Wszystko to z wykorzystaniem atrakcyjnego formatu wideo, pełnego obrazów, akcji i emocji. Filmy video są bowiem typem reklam, który nieustannie z dużym powodzeniem przyciąga uwagę odbiorców. Zdobycie zainteresowania użytkowników jest już połową sukcesu. Za tę drugą połowę odpowiada profesjonalny content na Twoim kanale YouTube lub w Twojej witrynie. Treści, które są atrakcyjne i przydatne dla użytkowników, spowodują, że będą oni wracać, oglądać więcej i związywać się z Twoją marką.

Depositphotos_48051923_l-2015.jpg

O co tyle hałasu z tym YouTubem?

YouTube zapełnia się nowymi filmami szybciej, niż Ty czytasz ten artykuł. Jest drugą najczęściej używaną wyszukiwarką internetową (plasuje się tuż za wyszukiwarką Google). Korzysta z niego ponad 70% dorosłych użytkowników Internetu. Reklamodawcy chcący dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów muszą go więc uwzględniać w swoich działaniach reklamowych. Przyciąga on bowiem użytkowników głodnych informacji, o sprecyzowanych zainteresowaniach i intencjach, gotowych na interakcję z wieloma treściami. I to właśnie Ty możesz im je dostarczyć!

Co oglądają użytkownicy YouTuba?

Filmy najbardziej popularne w danym momencie są odzwierciedleniem zainteresowań i potrzeb użytkowników YouTuba. Ale co decyduje o popularności tych, a nie innych filmów? Co powoduje, że ludzie oglądają to, co oglądają?

Badanie przeprowadzone przez Google w 2017 roku pozwoliło wyróżnić następujące powody:

  • możliwość dotarcia do materiałów prezentujących wydarzenia i ludzi z przeszłości,
  • chęć zdobycia nowych informacji i umiejętności
  • możliwość dotarcia do materiałów niedostępnych nigdzie indziej.

Skupmy się na treściach typu how-to, które idealnie wpisują się w temat promocji marki. Ten rodzaj filmów jest idealny dla reklamodawców chcących zbudować wizerunek eksperta. Docieranie do użytkowników w odpowiednim momencie - kiedy szukają odpowiedzi na palące pytania lub poszerzają swoje zainteresowania i pasje z pomocą filmów wideo, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Tworząc reklamy bliskie ich zainteresowaniom i odpowiadające ich potrzebom, masz okazję wcielić się w rolę inspirującego przewodnika. Z tej pozycji droga do ich serc i portfeli jest już dużo łatwiejsza. Całkowite zignorowanie tego kanału reklamowego to ogromny błąd i utrata wartościowych potencjalnych klientów. Nie możesz sobie na niego pozwolić.

Jak wykorzystać poszczególne formaty reklam video?

Po pierwsze - pokaż się światu! W tym celu wykorzystaj Bumper Ads, czyli 6-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Dadzą ci one okazję na zdobycie uwagi odbiorców. Czasu jest niewiele, musisz się więc postarać, by wzbudzić ciekawość. Dlatego dokładnie zaplanuj, które informacje chcesz przekazać i zrób to w dobitny, zapadający w pamięć sposób. 

Gdy już zrobisz dobre pierwsze wrażenie na swoich odbiorcach, daj im się poznać bliżej. Jak? Dzięki Trueview Ads, czyli dłuższym reklamom wyświetlanym nie tylko podczas odtwarzania flimu (In-Stream), ale też w wynikach wyszukiwania YouTube (Discovery). Trueview Ads pozwalają przekazać bardziej obszerny i szczegółowy komunikat. Z punktu widzenia budowania świadomości marki szczególnie interesujące wydają się reklamy Trueview Discovery. Wyświetlane w wynikach wyszukiwania czy propozycjach filmów mogą stać się bardzo atrakcyjnym zaproszeniem użytkowników do zapoznania się z wiedzą i doświadczeniem dostępnym na Twoim kanale. 

Pamiętaj, aby nie przegapić żadnej okazji. Wykorzystaj reklamy Out-Stream, czyli wideo wyświetlane użytkownikom urządzeń mobilnych poza YouTubem. Zapewnij maksymalny zasięg swoim działaniom reklamowym!

Depositphotos_176442038_l-2015.jpg

Jakie treści tworzyć?

Jeśli chcesz być postrzegany jako ekspert, musisz tworzyć treści wysokiej jakości, spójne z wizerunkiem Twojej marki, a przede wszystkim przydatne odbiorcom. Dziel się swoją wiedzą, doświadczeniem i pasją, wykorzystując poniższe wskazówki.

Adekwatność

Bardzo istotne jest dokładne określenie grupy odbiorców reklam - nie tylko na podstawie danych demograficznych, ale też zainteresowań, zachowań i intencji. Tylko użytkownicy, którym zostaną zaprezentowane reklamy precyzyjnie odpowiadające ich potrzebom, zainteresują się Twoją marką. Pokaż Twoim odbiorcom, że ich znasz, a oni nagrodzą Cię swoim zaangażowaniem!

Struktura reklam

Pomijanie reklam Trueview przez użytkowników bywa dużą bolączką reklamodawców. Jednak wcale nie musi tak być! Wystarczy zamieścić odpowiednie informacje w odpowiednim miejscu, a dokładniej - na początku filmu. Właśnie tam powinieneś przedstawić swoją markę i zamieścić najważniejsze, a jednocześnie najbardziej intrygujące komunikaty, które skłonią użytkowników do obejrzenia całej reklamy.

Call to action

Stosowanie wezwania do działania jest rekomendowane dla każdego formatu reklamy, nie może więc zabraknąć go w reklamie wideo. Zastosuj jasny i dosadny komunikat, który będzie atrakcyjnym zwieńczeniem całej reklamy.

Spójność graficzna

Jej zachowanie jest szczególnie ważne w kampaniach budujących świadomość marki. Zastosuj w reklamie kolory i motywy wykorzystywane w Twoim sklepie, aby ułatwić użytkownikom rozpoznanie Twojej marki. 

Długość reklam

Less is more to wyrażenie, które idealnie oddaje dobre praktyki tworzenia reklam wideo. Dłuższe reklamy nie zapewnią Ci większego zaangażowania użytkowników, a raczej mniejszy odsetek ich obejrzeń. Zadbaj o to, by Twoje reklamy były zwięzłe i w jasny sposób prezentowały Twoja markę.

Jeśli to Twoja pierwsza przygoda z reklamami wideo na YouTubie, możesz skorzystać z poradnika zawierającego praktyczne techniczne wskazówki.

Depositphotos_57382781_l-2015.jpg

Jak mierzyć świadomość marki?

Reklama na YouTubie może wymagać od niektórych reklamodawców zmian w sposobie myślenia o efektywności kampanii. W tym przypadku kliknięcia i bezpośrednie konwersje raczej nie będą gwoździem programu. Nie te czynniki świadczą bowiem o skuteczności reklamy wideo. Istotny jest poziom oglądalności oraz interakcje użytkowników z Twoimi filmami i Twoim kanałem w ogóle. Innymi bardziej ogólnymi wskaźnikami pozwalającymi oceniać skuteczność działań budujących świadomość marki są zmiany w zakresie liczby wyświetleń reklam, liczby nowych użytkowników Twojej witryny czy liczby wyszukiwań dotyczących Twojego brandu. W pomiarze tych wszystkich aspektów pomoże Ci YouTube Analytics oraz Google Analytics, czyli kopalnie informacji, z których garściami można czerpać dane na temat zaangażowania użytkowników, o które tak intensywnie walczysz.

Wykorzystaj potencjał YouTuba zanim zrobi to Twoja konkurencja!

Trudno przejść obojętnie obok ogromnej liczby użytkowników YouTuba, którzy każdego dnia szukają informacji, porad i inspiracji. Poszukują oni tego, co Tobie jest doskonale znane. Twórz więc pole do interakcji, wykorzystując reklamy wideo. Daj się poznać nowym odbiorcom i zadbaj o swój ekspercki wizerunek.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!