Zwiększ sprzedaż przed świętami Wielkiejnocy!

E-commerce

Już niebawem, na przełomie marca i kwietnia, obchodzić będziemy Wielkanoc. Oczywiście pod kątem czysto konsumpcyjnym Święta te nie mogą równać się ze Świętami Bożego Narodzenia, ale czy to oznacza, że nie możemy wykorzystać ich pod kątem działalności handlowej? Nie! I dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik pokazujący jak wykorzystać Wielkanoc w celu zwiększenia sprzedaży.

Ostatnie dni grudnia to najlepszy handlowo czas dla wielu sklepów internetowych. Świąteczna atmosfera i tradycja obdarowywania się prezentami doprowadza do znacznych wzrostów sprzedaży w przypadku tysięcy sklepów internetowych. Wielkanoc, choć z perspektywy religijnej jest Świętem ważniejszym, konsumpcyjnie nie może porównywać się do Bożego Narodzenia. Wydatki związane z grudniowymi Świętami sięgają średnich kwot na poziomie 1400-1500 zł. Wielkanocne Święta powodują wzrost wydatków o jedyne 247 zł. Powodem jest choćby krótszy okres świętowania, jak i mniejszy nacisk na robienie najbliższym prezentów.

To nie oznacza jednak, że należy zupełnie wykreślić Wielkanoc z tak zwanych „okazji handlowych”. Istnieje kilka branż, które i ten czas mogą świetnie wykorzystać. Jakie i jak? Służymy pomocą!

Nie zapominaj o Zajączku

Święty Mikołaj przynosi prezenty wszystkim. Zajączek Wielkanocny już tak uniwersalny nie jest i przede wszystkim obdarowuje prezentami najmłodszych. Fakt ten oczywiście uszczupla rynek prezentowy i specjalizuje branże, które mogą w tym czasie zwiększyć sprzedaż. Jeśli jednak w swojej ofercie posiadasz produkty, które nadają się na prezent, to musisz to wykorzystać! Zabawki, gry planszowe, klocki, słodycze – te produkty na pewno zyskają na popularności w ostatnich tygodniach marca.

Celebruj Święta

Choć Wielkanoc nie jest obchodzona tak hucznie jak Boże Narodzenie, to jednak nadal jest to czas rodzinnych spotkań. To oczywiście na gospodarzach często wymusza zarówno odpowiednie zastawienie stołu, jak i przyozdobienie domu. Dlatego tak chętnie w okresie przedświątecznym sprzedają się np. ozdoby wielkanocne, czy produkty spożywcze. Według zeszłorocznego raportu Homebook.pl aż 60% przebadanych potwierdza, że co roku kupuje nowe ozdoby Wielkanocne, a co więcej prawie ¾ z nich kupuje je przez internet!

Ale najpierw się przygotuj

Bardzo często położenie Świąt Wielkanocnych w kalendarzu zazębia się z początkiem wiosny. Jak doskonale pamiętamy od najmłodszych lat, jest to najlepszy czas na generalne porządki w naszych mieszkaniach, domach i ogrodach. Dlatego też, choć nie są to produkty modne i sexy, warto również właśnie ze środkami czystości i chemią gospodarczą spróbować dotrzeć do konsumentów. Zwłaszcza, że w sektorze tym przechodząc z zakupami do internetu można poczynić spore oszczędności, które Klientom często uciekają, bo kupują produkty na ostatnią chwilę w najbliższym markecie.

Kalendarz promocji

Ostatnie zdanie poprzedniego akapitu powinno wprowadzić Was w największe wyzwanie kampanii Wielkanocnej. Wszechobecne kolędy, choinki i stoiska do pakowania prezentów w centrach handlowych już od początku listopada przypominają nam, że nadchodzą Święta Bożego Narodzenia. O Wielkanocy niewiele osób pamięta i niewiele marek nam o niej przypomina. Potencjał komercyjny jest mniejszy, więc inwestycja w szeroką reklamę nie do końca ma sens. I oczywiście zgadzając się z tym nie zamierzamy zachęcać Was do wielkich i drogich kampanii. Jednak mniejszymi i lepiej sprofilowanymi działaniami możecie jak najbardziej swoją sprzedaż podnieść. Jak?

1) Inspirując treścią – skoro rozbudowujesz na bieżąco swoje kanały komunikacji takie jak np. blog, czy profile w mediach społecznościowych, to wykorzystaj je do tego by zainspirować swoich Klientów i namówić ich by w tym roku przedświąteczne zakupy zrealizowali w internecie. Skoro wszyscy wpajają Tobie, że musisz często komunikować się do swojej grupy docelowej, to postaw Wielkanoc w centrum marcowej komunikacji. „X najciekawszych aranżacji mieszkania na Wielkanoc”, „Y produktów, których nie może zabraknąć na Wielkanocnym stole”, „Z gier, z których ucieszy się Twoje dziecko na Wielkanoc”… Pomysłów i tematów do podjęcia jest wiele. Jeśli zrealizowaliście ciekawe treści pod Święta Bożego Narodzenia, to i teraz nie powinniście mieć problemów z przygotowaniem wartościowych porad inspirujących Waszych Klientów do zakupu.

2) Reagując na trendy – jak przy każdej okazji handlowej, w niektórych branżach okres przedświąteczny będzie czasem wzrostu wyszukań w wyszukiwarce Google konkretnych kategorii produktowych lub produktów. Jeśli nie korzystasz z reklam w wyszukiwarce na co dzień, to koniecznie włącz reklamę i dołącz do walki o przedświątecznego Klienta! Jeśli korzystasz z nich na bieżąco, to pamiętaj o zwiększeniu budżetu, bo liczba zapytań w tym czasie może przerosnąć ustalone na pierwszy kwartał roku budżety dzienne.

3) Wracając do swoich Klientów – e-mail marketing i remarketing w sieci reklamowej lub na Facebooku, to dwa najpopularniejsze narzędzia pozwalające Ci na powrót do swoich Klientów. Jeśli prowadzisz np. sklep z zabawkami i masz w swojej bazie setki osób, które w ostatnim roku oglądały zabawki – przypomnij im przed Świętami, że Wielkanocny Zajączek musi mieć co przynieść dzieciom! Jeśli zdobyłeś Klientów, którzy przeglądali chemię gospodarczą w Twoim sklepie, to „zachęć” ich do wiosenno-świątecznych porządków i zaproponuj konkretne produkty lub ich zestawy. Cofnij się na pierwszym kroku do odbiorców, którzy byli na Twojej stronie nawet dawno temu – skoro szukali np. zabawek rok temu, to i teraz mogą im się one przydać. Jeśli będziesz pierwszy i to Ty przypomnisz im o nadchodzących Świętach, wygrasz!

W większości przypadków najbliższe tygodnie nie pozwolą Wam na wygenerowanie sprzedaży takiej jak w grudniu. Wierzę jednak, że przy odrobinie wysiłku i kreatywności podniesiecie dzienną liczbę transakcji i w lepszym humorze zasiądziecie do wielkanocnego śniadania.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Piotr Urbaniak

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!