Zwiększ sprzedaż przed świętami Wielkiejnocy!

Piotr Urbaniak

E-commerce | 2018-03-14 | 6 min czytania

Zwiększ sprzedaż przed świętami Wielkiejnocy!

Już niebawem, na przełomie marca i kwietnia, obchodzić będziemy Wielkanoc. Oczywiście pod kątem czysto konsumpcyjnym Święta te nie mogą równać się ze Świętami Bożego Narodzenia, ale czy to oznacza, że nie możemy wykorzystać ich pod kątem działalności handlowej? Nie! I dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik pokazujący jak wykorzystać Wielkanoc w celu zwiększenia sprzedaży.

Ostatnie dni grudnia to najlepszy handlowo czas dla wielu sklepów internetowych. Świąteczna atmosfera i tradycja obdarowywania się prezentami doprowadza do znacznych wzrostów sprzedaży w przypadku tysięcy sklepów internetowych. Wielkanoc, choć z perspektywy religijnej jest Świętem ważniejszym, konsumpcyjnie nie może porównywać się do Bożego Narodzenia. Wydatki związane z grudniowymi Świętami sięgają średnich kwot na poziomie 1400-1500 zł. Wielkanocne Święta powodują wzrost wydatków o jedyne 247 zł. Powodem jest choćby krótszy okres świętowania, jak i mniejszy nacisk na robienie najbliższym prezentów.

arc-rynek.jpg

To nie oznacza jednak, że należy zupełnie wykreślić Wielkanoc z tak zwanych „okazji handlowych”. Istnieje kilka branż, które i ten czas mogą świetnie wykorzystać. Jakie i jak? Służymy pomocą!

Nie zapominaj o Zajączku

Święty Mikołaj przynosi prezenty wszystkim. Zajączek Wielkanocny już tak uniwersalny nie jest i przede wszystkim obdarowuje prezentami najmłodszych. Fakt ten oczywiście uszczupla rynek prezentowy i specjalizuje branże, które mogą w tym czasie zwiększyć sprzedaż. Jeśli jednak w swojej ofercie posiadasz produkty, które nadają się na prezent, to musisz to wykorzystać! Zabawki, gry planszowe, klocki, słodycze – te produkty na pewno zyskają na popularności w ostatnich tygodniach marca.

Celebruj Święta

Choć Wielkanoc nie jest obchodzona tak hucznie jak Boże Narodzenie, to jednak nadal jest to czas rodzinnych spotkań. To oczywiście na gospodarzach często wymusza zarówno odpowiednie zastawienie stołu, jak i przyozdobienie domu. Dlatego tak chętnie w okresie przedświątecznym sprzedają się np. ozdoby wielkanocne, czy produkty spożywcze. Według zeszłorocznego raportu Homebook.pl aż 60% przebadanych potwierdza, że co roku kupuje nowe ozdoby Wielkanocne, a co więcej prawie ¾ z nich kupuje je przez internet!

crateandbarrel.jpg

Ale najpierw się przygotuj

Bardzo często położenie Świąt Wielkanocnych w kalendarzu zazębia się z początkiem wiosny. Jak doskonale pamiętamy od najmłodszych lat, jest to najlepszy czas na generalne porządki w naszych mieszkaniach, domach i ogrodach. Dlatego też, choć nie są to produkty modne i sexy, warto również właśnie ze środkami czystości i chemią gospodarczą spróbować dotrzeć do konsumentów. Zwłaszcza, że w sektorze tym przechodząc z zakupami do internetu można poczynić spore oszczędności, które Klientom często uciekają, bo kupują produkty na ostatnią chwilę w najbliższym markecie.

Kalendarz promocji

Ostatnie zdanie poprzedniego akapitu powinno wprowadzić Was w największe wyzwanie kampanii Wielkanocnej. Wszechobecne kolędy, choinki i stoiska do pakowania prezentów w centrach handlowych już od początku listopada przypominają nam, że nadchodzą Święta Bożego Narodzenia. O Wielkanocy niewiele osób pamięta i niewiele marek nam o niej przypomina. Potencjał komercyjny jest mniejszy, więc inwestycja w szeroką reklamę nie do końca ma sens. I oczywiście zgadzając się z tym nie zamierzamy zachęcać Was do wielkich i drogich kampanii. Jednak mniejszymi i lepiej sprofilowanymi działaniami możecie jak najbardziej swoją sprzedaż podnieść. Jak?

1) Inspirując treścią – skoro rozbudowujesz na bieżąco swoje kanały komunikacji takie jak np. blog, czy profile w mediach społecznościowych, to wykorzystaj je do tego by zainspirować swoich Klientów i namówić ich by w tym roku przedświąteczne zakupy zrealizowali w internecie. Skoro wszyscy wpajają Tobie, że musisz często komunikować się do swojej grupy docelowej, to postaw Wielkanoc w centrum marcowej komunikacji. „X najciekawszych aranżacji mieszkania na Wielkanoc”, „Y produktów, których nie może zabraknąć na Wielkanocnym stole”, „Z gier, z których ucieszy się Twoje dziecko na Wielkanoc”… Pomysłów i tematów do podjęcia jest wiele. Jeśli zrealizowaliście ciekawe treści pod Święta Bożego Narodzenia, to i teraz nie powinniście mieć problemów z przygotowaniem wartościowych porad inspirujących Waszych Klientów do zakupu.

gifts.jpg

2) Reagując na trendy – jak przy każdej okazji handlowej, w niektórych branżach okres przedświąteczny będzie czasem wzrostu wyszukań w wyszukiwarce Google konkretnych kategorii produktowych lub produktów. Jeśli nie korzystasz z reklam w wyszukiwarce na co dzień, to koniecznie włącz reklamę i dołącz do walki o przedświątecznego Klienta! Jeśli korzystasz z nich na bieżąco, to pamiętaj o zwiększeniu budżetu, bo liczba zapytań w tym czasie może przerosnąć ustalone na pierwszy kwartał roku budżety dzienne.

3) Wracając do swoich Klientów – e-mail marketing i remarketing w sieci reklamowej lub na Facebooku, to dwa najpopularniejsze narzędzia pozwalające Ci na powrót do swoich Klientów. Jeśli prowadzisz np. sklep z zabawkami i masz w swojej bazie setki osób, które w ostatnim roku oglądały zabawki – przypomnij im przed Świętami, że Wielkanocny Zajączek musi mieć co przynieść dzieciom! Jeśli zdobyłeś Klientów, którzy przeglądali chemię gospodarczą w Twoim sklepie, to „zachęć” ich do wiosenno-świątecznych porządków i zaproponuj konkretne produkty lub ich zestawy. Cofnij się na pierwszym kroku do odbiorców, którzy byli na Twojej stronie nawet dawno temu – skoro szukali np. zabawek rok temu, to i teraz mogą im się one przydać. Jeśli będziesz pierwszy i to Ty przypomnisz im o nadchodzących Świętach, wygrasz!

W większości przypadków najbliższe tygodnie nie pozwolą Wam na wygenerowanie sprzedaży takiej jak w grudniu. Wierzę jednak, że przy odrobinie wysiłku i kreatywności podniesiecie dzienną liczbę transakcji i w lepszym humorze zasiądziecie do wielkanocnego śniadania.

Piotr Urbaniak

Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży w Traffic Trends. Od początku istnienia agencji odpowiedzialny za planowanie działań reklamowych dla Klientów i ich bieżącą analizę, a także za obsługę wielu kluczowych Klientów. Dodatkowo i z zamiłowania trener marketingu internetowego.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!