Zwiększanie konwersji w sklepach na Magento

Paweł Jóźwik

Optymalizacja konwersji | 2019-09-18 | 4 min czytania

Zwiększanie konwersji w sklepach na Magento

O zwiększaniu konwersji w sklepach internetowych powstało już wiele wartościowych materiałów. Każdy z nich dokłada małą cegiełkę do świadomości właścicieli sklepów na temat czynników prowadzących klientów do zakupu. Wiemy już, że w zagadnieniu tym nie istnieje jeden, kluczowy czynnik, lecz jest to mix wielu elementów - od bardzo technicznych, po czysto psychologiczne.

Dziś chciałbym skupić się na trzech, prostych w teorii, a trudniejszych w wykonaniu, sposobach na podniesienie konwersji w sklepie.

Mechanizm numer 1. Social proof oraz product discovery.

Za mechanizmem tym kryje się między innymi promocja produktów za pomocą dymków informujących o tym, że dany produkt ktoś kupił. W sklepach, w których do tej pory mieliśmy okazję implementować powyższe rozwiązanie, stosowaliśmy prostą technikę. Na dole witryny, po lewej jej stronie, wyświetlaliśmy informację o tym, kto oraz kiedy kupił produkt pokazany za pomocą zdjęcia i nazwy.

Przykład:

xyWVs.png

Dymek pojawiał się po kilku sekundach od załadowania strony, w sposób dynamiczny zwracając uwagę na swoją zawartość. Pozwalał na zwrócenie uwagi klienta na określone produkty.

Podstawą dla tak zaprojektowanej kampanii jest sytuacja, w której coraz mniej osób wchodzi na stronę główną sklepu, na której tradycyjnie umieszczano informację o promowanych produktach i najlepszych ofertach. Właściciele sklepów nie zdają sobie sprawy z tego, że ich wewnętrzna komunikacja dociera do stosunkowo niewielu osób.

Mechanizm numer 2. Upselling i sugestie dodatkowych produktów w koszyku

Jedna z podstawowych technik każdego sprzedawcy polega na zaproponowaniu klientowi, na końcowym etapie zakupu, dodatkowych produktów lub usług. Książkowe “a może frytki do tego?” idealnie obrazują ten proces.

Sklepy internetowe również mogą zastosować takie mechanizmy wykorzystując do tego dane o sprzedaży. Możemy wybrać pewne popularne produkty, uważane przez klientów jako oferty komplementarne i zaproponować je każdemu przechodzącemu przez realizację koszyka.

Przykład:

Z2hsA.png

Możliwe jest też wejście na wyższy poziom wyrafinowania i połączenie tego mechanizmu z inteligentną rekomendacją na bazie zawartości koszyka. Podstawą do wprowadzenia tej kampanii jest założenie, że klienci często mają potrzeby wykraczające ponad to co umieścili w koszyku i dzięki odrobinie perswazji ze strony sprzedawcy mogą uzupełnić swoje zakupy. Wszystko co zwiększa wartość koszyka jest na wagę złota!

Mechanizm numer 3. Ratowanie koszyka poprzez inteligentny rabat

Na koniec zostawiłem sobie technikę, która polega na wykrywaniu “złych” zachowań w koszyku, określonych indywidualnie dla każdego sklepu. Przykładowo może to być bezczynność powyżej 40 sekund oraz ruch myszy poza ekran przeglądarki sugerujący chęć zamknięcia okna. Po wykryciu takich sygnałów wyświetlany jest indywidualny rabat z odpowiednim komunikatem np. “Dokończ teraz te zakupy z rabatem 5%“.

Przykład:

hfaO6.png

Nieoczekiwany rabat sprawia, że rośnie skłonność do dokończenia zamówienia. Wyświetlanie tej promocji tylko osobom, które uznaliśmy za takie, które mogą tego zamówienia nie złożyć, pozwala precyzyjnie targetować działania. Wszsytkie sklepy, w których zaimplementowaliśmy tę kampanię odnotowały poprawę wskaźników konwersji lub wartości koszyka.

Podstawą do działania tej techniki jest lęk przed utratą korzyści (“nie wiem czy jeszcze kiedyś dostanę taki rabat”) oraz radość z nieoczekiwanej możliwości oszczędności.

Jak to zrobić w Twoim sklepie na Magento?

Najprostszym sposobem jest skorzystanie z naszego narzędzia do prowadzenia kampanii popupowych. W ramach współpracy otrzymujesz 7-dniowy okres próbny wraz z wdrożeniem całkowicie za darmo. Jeśli wyniki Twojego sklepu poprawią się, możesz kontynuować kampanię odpłatnie.

Drugim sposobem jest implementacja powyższych mechanizmów samodzielnie. Wymaga to większej wiedzy i ingerencji w kod źródłowy sklepu lub skorzystania z odpowiednich pluginów.

Obojętnie jaką drogą, szczerze polecamy sprawdzenie trzech opisanych technik w Twoim sklepie internetowym.

Paweł Jóźwik

Pasjonat i praktyk e-commerce. Od wielu lat uczestnik polskiego rynku e-commerce. Założyciel agencji marketingu internetowego Traffic Trends, od 5 lat na stanowisku prezesa. Wraz z zespołem pomaga w rozwoju kilkuset sklepów internetowych należących do klientów firmy. Specjalista analityki internetowej.

Chcesz zwiększyć konwersję w swoim sklepie?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!