Mobile Menu

Zdejmowanie filtra z domeny sklepu internetowego

Częstym problemem z jakim trafiają do nas klienci jest nałóżenie kar przez Google’a na ich domeny. Tzw. filtr często uniemożliwia skuteczne działania pozycjonujące hamując wzrosty pozycji danej strony. Przez ostatnie lata spotkaliśmy się z kilkudziesięcioma takimi sytuacjami – na szczęście większość udało się uratować.

Co ważne, bardzo często klienci opowiadają nam, że inne agencje sugerują np. przeniesienie na inną domenę. Jest to bardzo zła porada, której nikt nie powinien słuchać! Jeżeli po zmianie domeny, na starej domenie zostanie ustawione odpowiednie przekierowanie ruchu, to filtr i tak przejdzie na nowy adres www. Jeżeli tego nie będzie, to tak naprawdę klient zaczyna od zera i poddaje się bez walki.

Jak zdjąć filtr z domeny sklepu internetowego?

komunikat z GSC o nałożeniu filtru na domenę sklepu

Poniżej dwa przykłady działań dla naszych klientów. Pierwszy z nich, sklep z branży meblarskiej posiadał niespełna 2000 linków z ponad 150 domen. Dokładny, ręczny przegląd linków wykazał, że niespełna 100 domen to działania śmieciowe. Kolejne godziny pracy pozwoliły naszym specjalistom usunąć kilka linków, a także zrzec się ok. 66% domen za pomocą Disavow Tool. Poza kontrolą pozostawał nadal jeden System Wymiany Linków, który doprowadził do tego, że w późniejszym czasie trzeba było się zrzec jeszcze kilku kolejnych domen. Po przeprowadzeniu tej żmudnej operacji została do Google’a wysłana prośba o ponowne zweryfikowanie domeny, która po 11 dniach przyniosła pozytywny efekt i filtr został usunięty.

Zrzekanie się śmieciowych linków prowadzących do sklepu

Podobnie sytuacja miała się ze sklepem z branży motoryzacyjnej, który posiadał około 300 domen linkujących w mocy 2700 linków. Przegląd ze względu na dwa razy większą liczbę linków wymagał większego nakładu pracy, a zakończył się podobnym wynikiem, czyli zrzeczeniem się mocy z dokładnie 102 domen. Tutaj również głównym powodem kar było historyczne korzystanie przez klienta z Systemu Wymiany Linków. W tym przypadku po zrzeczeniu się linków, na odpowiedź od Google’a czekaliśmy 8 dni. Po tym czasie Google potwierdziło usunięcie kary.

komunikat o zdjęciu filtra z domeny sklepu internetowego

Jak widać po powyższych przykładach standardowe działania dla małych i średnich stron nie są bardzo zaawansowane czasowe i sprawnie działająca agencja jest w stanie uporać się z całym procesem w czasie 10-15 godzin. Wszystko oczywiście determinuje liczba domen linkujących do danej strony. Pamiętamy wciąż o wielkim sklepie działajacym w branży farmaceutycznej, do którego linkowało ponad 40000 domen, a finalnie do Disavow Tool zgłosić trzeba było ponad 30% z nich. Zazwyczaj jednak nie jest to praca angażująca niesamowicie wielkich kosztów i czasu dlatego warto wykonać ją ręcznie, precyzyjnie i nie bazować na żadnych dostępnych na rynku automatach do przeglądu linków. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak stosowanie od samego początku dobrych praktyk przy pozycjonowaniu sklepów internetowych - pozwoli to na bezstresowe prowadzenie biznesu.

Jeżeli Twoja strona również ma problemy ze strony Google’a i została ukarana za historyczne działania – napisz do nas!

Zrobimy coś razem?

Zamów darmową ofertę i sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.

Odezwiemy się
tak szybko, jak to możliwe.

© 2016 traffictrends.pl - profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych