Meta, czyli w głównej mierze Facebook i Instagram, to nie bez przyczyny najpopularniejsze miejsca w social mediach do prowadzenia kampanii reklamowych. Z samego Facebooka korzysta już ponad 16 milionów użytkowników, którzy mogą zostać klientami każdego sklepu internetowego. Dziś opowiemy Wam, jak osiągnęliśmy ROAS na poziomie blisko 10000% przy jednoczesnym zwiększeniu budżetu reklamowego i ciągłym pozyskiwaniu nowych klientów dla sklepu, który z tej puli 16 milionów mocno skorzystał.
Początki, czyli czas na testowanie
Ostatni kwartał 2022 roku to początek naszej współpracy ze specjalistycznym sklepem internetowym MegaDron.pl. Z uwagi na to, że wcześniejsze działania reklamowe klienta w systemie Meta ograniczały się głównie do generowania aktywności (reakcje pod postami, polubienia itp), nie wiedzieliśmy jeszcze, jakie metody kierowania okażą się najskuteczniejsze w kampaniach z celem Sprzedaż. W kampanii skierowanej do nowych użytkowników przetestowaliśmy więc różnorodne grupy odbiorców. Z uwagi na ograniczone możliwości targetowania przy wykorzystaniu standardowych metod opartych o dane demograficzne, zachowania i zainteresowania, dla tak specyficznej branży, większość testowanych grup odbiorców to grupy lookalike stworzone na podstawie utworzonych przez nas grup niestandardowych w oparciu o piksel oraz o listę klientów o najwyższym wskaźniku LTV (Lifetime Value, czyli wartość przychodów w długim czasie). To właśnie ta metoda kierowania okazała się najskuteczniejsza wśród nowych użytkowników zarówno pod kątem generowania bezpośredniej sprzedaży, jak i dodań do koszyka:
Skuteczność poszczególnych metod kierowania, Q4 2022.
W ramach cyklicznych optymalizacji wprowadzaliśmy różnorodne działania skupiając się na tym, aby pomimo etapu testowania, generować jak najwyższy przychód. Te działania w głównej mierze to:
- wymiana reklam o najniższej jakości,
- segmentacja wewnątrz każdego zestawu reklam nakierowana na pozostawienie najlepiej konwertujących grup wiekowych,
- kontrola skuteczności metod kierowania w różnych umiejscowieniach,
- relokacja budżetu pomiędzy zestawami reklam,
- testowanie różnorodnych celów optymalizacyjnych,
-
kontrola częstotliwości wyświetlania reklam
Remarketing w dużym sklepie? Tylko Sprzedaż z katalogu!
Asortyment sklepu to ponad 1500 produktów w cenie od około 10 do ponad 40 000 zł, dlatego też jakakolwiek losowość w działaniach nie mogła mieć miejsca. Postawiliśmy na sprawdzony klasyk, czyli kampanie Sprzedaż z katalogu.
Jeśli nie jesteś w temacie, to tłumaczymy krótko: kampania ta korzysta z katalogu, w którym znajduje się asortyment sklepu. Każdy produkt posiada swój indywidualny identyfikator, który znajduje się zarówno w katalogu, jak i na stronie. Po połączeniu piksela z katalogiem może nastąpić dopasowanie, dzięki któremu osobom, które oglądały wybrane przez siebie produkty na stronie, w reklamach możemy pokazywać dokładnie te produkty.
ROAS kampanii remarketingowej, Q4 2022
Odbiorcom, którzy potrzebowali czasu do namysłu reklamy z kampanii remarketingowej z pewnością pomogły w decyzji, bo wygenerowała ona w ostatnim kwartale ubiegłego roku ROAS na poziomie ponad 18000%.
Kampania Advantage+ doskonałym przykładem tego, jak ważne jest dobre naoliwienie maszyny.
Systemy uczenia maszynowego wykorzystywane są przez algorytmy Meta w codziennej pracy. Ich ogólna zasada działania jest całkiem prosta: im więcej danych o konwersjach dostarczasz, tym lepiej targetowane są Twoje reklamy. Piksel to Twój pracownik, który uczy się bardzo sumiennie, jednak nie robi tego sam. To, jak dobrze będzie pracował, zależy od jakości dostarczanych mu materiałów - nie możesz uruchomić kampanii z celem Sprzedaż, jeśli nie wyjaśnisz pikselowi, kto dokonywać będzie konwersji.
Zebrane przez piksel dane najlepiej wykorzystują kampanie zakupowe Advantage+, w których wykorzystywana jest pełna automatyzacja - to piksel decyduje, komu i kiedy wyświetlić reklamę. Jeśli więc Twój piksel wie już, jakimi cechami i jakimi zachowaniami w sieci charakteryzują się osoby dokonujące zakupu na Twojej stronie dzięki “klasycznym” kampaniom, wyszuka osoby, które dokonują podobnych działań i maksymalnie wykorzysta te dane w zautomatyzowanej kampanii.
Na początku marca na koncie reklamowym pojawiła się możliwość uruchomienia kampanii sprzedażowej Advantage+. Od pierwszych dni działania generuje ona wysoki ROAS, zwłaszcza wśród nowych użytkowników - dla osób, które nie odwiedziły witryny w ciągu ostatnich 180 dni wyniósł on 32360% w pierwszym kwartale 2023 roku:
ROAS kampanii Advantage+, Q1 2023
Oczywiście żadna kampania nie działa bez naszego nadzoru. Pomimo pełnej automatyzacji metod kierowania, to my decydujemy, które reklamy są w kampanii uruchomione i czuwamy nad tym, aby działały te najbardziej rentowne, co pozwala na wzrost wyników.
Jak osiągnąć wysoki zysk z kampanii reklamowych?
Porównując drugi kwartał współpracy do pierwszego:
- ROAS wzrósł o 20,2% - wyniósł 9938,68%
- liczba transakcji wzrosła o 44%
- przychody wzrosły o 48,7%
Wyniki w pierwszym kwartale 2023 roku
Co pozwoliło osiągnąć tak fantastyczne wyniki?
1. “Mądrzejszy” piksel
2. Skuteczne typowanie najlepiej konwertujących reklam
3. Uparte testowanie
4. Skrupulatna analiza wyników
5. Regularne optymalizacje
Te pięć działań składa się na naszą pracę przy kampaniach reklamowych Meta Ads. Środowisko reklamowe to delikatna struktura, której działanie zależy od zbalansowania pracy własnej i algorytmów. Wszystkie działania podejmowane na koncie powinny wynikać z wcześniej przeanalizowanych wyników.
Nie zostawiajcie nic przypadkowi, lepiej zostawcie to nam!