Bezpłatna konsultacja

2000% ROAS na Allegro? Pewnie!

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest ROAS? W oryginalnym rozwinięciu Return On Advertising Spend czyli zwrot wydatków, które zostały poniesione na reklamę - wyrażany procentowo lub kwotowo.

lRDVN.jpeg

W naszym przykładzie można zauważyć, że każda złotówka z wydanych 149,73 zł na reklamę w Allegro Ads zarobiła 23,50 zł (ROAS wyniósł więc 2350%), dając przychód o łącznej wartości ok 3 519,00 zł.

Otrzymaliśmy zlecenie dotyczące reklamowania wszystkich ofert Klienta w serwisie aukcyjnym Allegro. Konto z różnorodnym asortymentem i liczbą ofert nie przekraczającą 100.

W początkowy etapie kampanii reklamowej, oferty sponsorowane generowały sprzedaż ze zwrotem z inwestycji wynoszącym 1037%. Wynik był więc dobry od samego początku, jednak postanowiliśmy zawalczyć o więcej.

h1MVg.jpeg

Konto zostało poddane licznym optymalizacjom i aktualnie osiąga zwrot z inwestycji na poziomie ok. 2350%.

Działania optymalizacyjne można podzielić na 3 główne etapy.

Pierwszy etap - korekta tytułów ofert

Podstawową kwestią, o którą należy zadbać w przypadku prowadzenia działań reklamowych na Allegro, jest odpowiednie nazewnictwo ofert. Tytuły pełnią rolę słów kluczowych, które powodują wyświetlanie reklam. Analiza raportów z planera wyszukiwanych haseł wykazuje, że większość zapytań w wyszukiwarce Allegro stanowią zapytania jedno, dwu lub trzy-frazowe. Początek tytułu oferty musi więc precyzyjnie opisywać dany produkt.

Tytuły produktów naszego Klienta rozpoczynały się od przymiotników. Optymalizacja tytułów polegała więc na zmianie kolejności fraz - tak, aby najważniejsze informacje (typ przedmiotu, nazwa marki oraz modelu) znalazły się na początku.

qWoy3.jpeg

W efekcie wprowadzonych zmian wrocław sprzedaż oraz ROAS, osiągając średnią wartość ok. 1600%.

Drugi etap - segmentacja kampanii

Podczas analizowania skuteczności kampanii zauważyliśmy, że promowane są oferty, które generują znaczny koszt bez przełożenia na przychód, lub oferty o bardzo niskim zwrocie z inwestycji. Stworzyliśmy nową strukturę kampanii, wydzielając oferty najlepiej sprzedające się do osobnych grup reklam.

Ztqji.jpeg

Oferty o najlepszym współczynniku konwersji posiadały odrębny budżet, co pozwoliło zapewnić maksymalną widoczność reklam i przełożyło się na kolejną poprawę zwrotu z inwestycji do ok. 1900%.

Trzeci etap - nieefektywne miejsca docelowe

Oferty sponsorowane w Allegro wyświetlają się w czterech różnych miejscach docelowych, które często różnią się skutecznością, dlatego w trzecim etapie optymalizacji skupiliśmy się na wyświetlaniu reklam tylko w miejscach docelowych, których zwrot z inwestycji był największy:

  • Wyniki wyszukiwania
  • Pozostałe miejsca emisji

Pozostałe miejsca docelowe zostały wykluczone.

  • Lewa kolumna w wynikach wyszukiwania
  • Strona oferty

VtzeB.jpeg

W efekcie zwrot z inwestycji osiągnął jeszcze wyższą wartość - ok. 2350%.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!