Bezpłatna konsultacja

40-krotny zwrot z inwestycji w reklamę w pół roku! Tak Sortmund podbja rynek z Meta Ads

Kategoria: Meta Ads

Branża: Moda

Sortmund.pl to wiodący sklep internetowy specjalizujący się w odzieży i akcesoriach dla służb mundurowych. Chociaż asortyment sklepu wydaje się co najmniej nietypowy dla kampanii na platformach Meta, to wiemy (a z nami osoby czytające nasze wpisy, np. ten o Megadron), że dobrze poprowadzone kampanie dla nietypowych branż mogą przynosić spektakularne efekty

Liczba transakcji i ROAS kampanii Meta Ads Sortmund.pl w okresie czerwiec-listopad 2023

Co jest kluczem do sukcesu w Meta Ads?

Postawmy sprawę jasno - wysokiej jakości dane dla specjalisty zajmującego się reklamą internetową to sprawa niemal święta. Stanowią one zarówno punkt wyjściowy strategii, jak i bazę do konfiguracji grup odbiorców. Algorytmy Meta Ads wykorzystują zbierane dane celem nieustannego doskonalenia się. Algorytmy te są bardzo zaawansowane, ale ich skuteczność zależy od jakości i ilości dostarczanych danych. Jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz - a raczej co sobie zgromadzisz, takie wyniki będziesz generować.

Algorytmy Meta Ads są zaprojektowane do maksymalizacji wyników poprzez uczenie się i dostosowywanie się do zachowań użytkowników. 

Szerokie grupy odbiorców dają algorytmom więcej danych do analizy i większe możliwości znalezienia optymalnych wzorców zachowań, które mogą prowadzić do konwersji. Jednocześnie dopasowanie treści reklamowych do specyficznych zainteresowań grupy odbiorców zwiększa ich relewancję. Reklamy, które rezonują z osobistymi preferencjami i potrzebami użytkowników, mają wyższą szansę na zaangażowanie i konwersję. Użytkownicy, którzy widzą reklamy związane z ich zainteresowaniami, są bardziej skłonni do interakcji z nimi. 

Z punktu widzenia algorytmów, grupy odbiorców powinny być więc jak najszersze, a z punktu widzenia reklamodawcy jak najbardziej dopasowane do asortymentu sklepu. Nasza praca polega więc na balansowaniu pomiędzy tymi dwoma potrzebami.

Rozwiązaniem tego problemu jest testowanie różnorodnych grup odbiorców już od początku działania kampanii - pozwala nam to na porównanie wyników pomiędzy różnymi metodami kierowania i pomiędzy różnymi wielkościami grup odbiorców - rekomendujemy jednak grupy składające się co najmniej z 100 tysięcy użytkowników w kampaniach skierowanych do góry lejka marketingowego.

Tylko w kampanii skierowanej do nowych użytkowników przetestowaliśmy 18 różnych zestawów reklam, co pozwoliło nam sprawdzić skuteczność różnych metod kierowania w różnych konfiguracjach

Przetestowane metody kierowania oraz ich ROAS w okresie czerwiec-listopad 2023.

Oczywiście nie wszystkie metody kierowania uruchomione były jednocześnie. Tego typu testowanie wymaga kontroli przede wszystkim nad nakładaniem się na siebie grup - w innym wypadku wyniki takiego testowania byłyby niemiarodajne, a budżet klienta przepalany. Najczęściej podejmowane przez nas działania w tej kampanii to:

  • Dodawanie nowych wariantów reklam 

  • Bieżące dostosowywanie budżetów do skuteczności zestawów reklam oraz zwiększanie budżetu reklamowego w momentach, w których wyniki poszczególnych zestawów reklam utrzymywały się na wysokim poziomie - łącznie o 250%

  • Wstrzymanie nieskutecznych wariantów reklam

  • Zmiany konfiguracyjne istniejących zestawów 

  • Rozszerzenie grup odbiorców przy pomocy targetowania szczegółowego Advantage+

  • Łączenie ze sobą zestawów, które po czasie zaczynały ze sobą konkurować

  • Zmiana celu optymalizacji zestawów reklam

Kiedy należy uznać, że dane zostały zebrane?

Nigdy! Pomimo faktu, że nasze działania przedstawiamy tu krok po kroku, prowadzenie kampanii reklamowych to zarazem płynny, jak i dynamiczny proces. Nie wygląda to tak, że najpierw testujemy grupy odbiorców wśród nowych, później remarketing, a nagle, po osiągnięciu jakiejś ściśle określonej bariery zwiększamy budżet. Razem z kampaniami skierowanymi do nowych użytkowników działała kampania remarketingowa, a także kampania Advantage+. Dane zbierane są przez cały czas i nigdy nie są na idealnym poziomie - bo nie ma czegoś takiego jak idealna kampania. Naszym zadaniem jest nakierować algorytmy tak, aby dostarczać im jak najlepsze informacje, a ich zadaniem jest wykorzystanie tych informacji - zwłaszcza w kampaniach Advantage+.

Kiedy decydujemy się na uruchomienie kampanii Advantage+ we wczesnym okresie prowadzenia kampanii na koncie, musimy co najmniej podejrzewać (bo pewności nie możemy mieć nigdy), że dane, które otrzymują algorytmy z innych kampanii (a także z ruchu z innych źródeł w witrynie) są odpowiednie do tego, aby reklamy przynosiły wyniki na dobrym poziomie. Z wiedzą na temat tego, że klient ma już bazę odwiedzających go klientów oraz z dobrą historią reklamową na koncie mogliśmy postawić na zdecydowane kroki i pozwolić działać kampanii Advantage+, kiedy tylko stała się dostępna na koncie. 

Efekty?

ROAS poszczególnych kampanii i zestawów reklam w okresie czerwiec-listopad 2023

W omawianym półroczu kampania ta wygenerowała ROAS na poziomie ponad 4300%.

Wisienka na torcie, czyli sprawny remarketing

Dobrze skonfigurowana kampania remarketingowa ma kluczowe znaczenie z kilku powodów, np.

  • 1. Zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji - remarketing pozwala na dotarcie do osób, które już wcześniej wchodziły w interakcję z Twoją marką, stroną internetową lub aplikacją. Dzięki temu możesz kierować swój przekaz do użytkowników, którzy już wykazali zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami, co zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.

  • 2. Personalizacja komunikacji - kampanie remarketingowe umożliwiają tworzenie spersonalizowanych reklam opartych na wcześniejszych działaniach użytkowników. Na przykład, jeśli ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie dokonał zakupu, możesz kierować do tej osoby reklamy przypominające o produkcie, co może skłonić do finalizacji transakcji.

  • 3. Zwiększenie lojalności klientów - regularne pojawianie się Twoich reklam przed oczami osób, które już znają Twoją markę, może wzmacniać ich świadomość o Twojej firmie i budować lojalność.

Dzięki kampaniom Meta Ads skierowanym do nowych użytkowników oraz ruchowi w witrynie z innych źródeł, mogliśmy pozwolić sobie na rozbudowany remarketing. Strzałem w dziesiątkę okazała się krótka lista remarketingowa bez precyzyjnego zawężania - osoby, które odwiedziły witrynę w ciągu ostatnich 7 dni wygenerowały w omawianym okresie ROAS na poziomie 15169%

ROAS zestawów reklam w kampanii remarketingowej okresie czerwiec-listopad 2023

Skuteczne kampanie Meta Ads

Zrozumienie unikalnych wymagań i preferencji specyficznej grupy odbiorców, a także zapewnienie wysokiej jakości danych pozwoliły nam na sprawne wykorzystanie grup odbiorców i zautomatyzowanych kampanii Advantage+ oraz na kilkukrotne zwiększenie budżetu reklamowego przy stałym wzroście wyników. Dzięki zaawansowanym algorytmom i wykorzystaniu szczegółowych danych, możesz stworzyć kampanie reklamowe, które rezonują z Twoimi potencjalnymi klientami, zwiększając szanse na konwersję i budując trwałe relacje. Nie tylko zyskujesz możliwość docierania do szerokiej publiczności, ale także możesz dostosować swój przekaz do specyficznych potrzeb i zainteresowań użytkowników. Z Meta Ads marki i sklepy internetowe mogą efektywnie wzmocnić swoją obecność w internecie, zwiększając świadomość marki, sprzedaż i lojalność klientów. Zainwestuj w kampanię Meta Ads i sprawdź, jak możesz przekształcić swoje reklamowe wysiłki w realne wyniki dla swojej firmy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!