Bezpłatna konsultacja

700 nowych fraz w Top10 po aktualizacji Florida Update 2 - przypadek, czy nagroda?

12 marca 2019 roku w świecie pozycjonerów zawrzało za sprawą aktualizacji nazwanej później Florida Update 2. Jak dobrze wiemy od samego źródła, Google codziennie wprowadza mniejsze lub większe aktualizacje algorytmów, które mają na celu poprawienie skuteczności najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Florida Update 2 to jednak zupełnie inna, znacznie wyższa liga zmian.

Takich aktualizacji jak ta, na przestrzeni ubiegłych lat było zaledwie kilka i każda z nich wiązała się z ogromnym przetasowaniem w widoczności zarówno wielkich, jak i małych serwisów z każdej branży i kraju. Część z dużych aktualizacji dorobiła się nawet własnej nazwy (Pingwin, Fred, Maccabees, Medical) i podczas gdy niektóre z nich skupiały się w dużej mierze na konkretnych kwestiach i zagadnieniach, jak Pingwin uderzający w nieczyste praktyki pozyskiwania linków, inne dotyczyły wielu różnych czynników, pozostawiając pozycjonerom jedynie mgliste domysły odnośnie prawdziwej natury danej aktualizacji.

W przypadku Florida Update 2 z oficjalnych źródeł wiemy niewiele, a właściwie nic, gdyż Google jedynie potwierdziło wprowadzenie dużej aktualizacji, jednocześnie informując, że jest to jedna z kilku dużych zmian implementowanych kilka razy w roku.

Co się dzieje po aktualizacji algorytmów Google’a?

Algorytm wyszukiwarki Google modyfikowany jest codziennie, ale zazwyczaj wprowadzane zmiany dotyczą pojedynczych zagadnień, a ich wpływ na ekosystem wyników wyszukiwania jest marginalny, przez co nawet nie zauważamy ich wprowadzenia. Z dużymi aktualizacjami, jest z kolei inaczej. Każda z nich to być albo nie być dla wielu sklepów internetowych, portali branżowych, czy nawet prywatnych blogów. W ciągu kilku godzin dobrze prosperująca witryna może zamienić się w wymarły relikt internetowej przeszłości, tracąc większą część swoich zasięgów.

Działa to jednak również w drugą stronę, bo wynikach wyszukiwania nie może być pustki, więc gdy jedna witryna traci - inne zyskują.

Jak uchronić się przed spadkami spowodowanymi aktualizacjami algorytmów Google?

Patrząc na to, co dzieje się w świecie SEO po wprowadzeniu takich aktualizacji, jak Medical Update, gdzie wiele wysokobudżetowych e-biznesów z branży farmacji z dnia na dzień straciło setki tysięcy wizyt, można by zapytać: jak się przed tym uchronić? Odpowiedź jest jedna, nieustanne doskonalenie i optymalizacja strony, zgodnie z wytycznymi Google. Niestety nie możemy przewidzieć, kiedy będzie kolejna aktualizacja algorytmów, a tym bardziej jak wpłynie ona na widoczność naszej strony. Możemy jednak ograniczyć szansę dużych spadków powodowanych przez działania Google.

W teorii wystarczy bowiem stosować się do oficjalnych wytycznych Google dla webmasterów, tworząc internetowe miejsce przyjazne i przydatne użytkownikom. Wtedy, mamy większą szansę na to, iż Google zgodnie ze swoimi założeniami, doceni naszą stronę i wypromuje ją w wynikach wyszukiwania. Dobra strona, powinna obronić się sama bez względu na to, jak duże zmiany w algorytmie Google pojawią się na horyzoncie…

Nasze sukcesy, czyli jak klienci Traffic Trends zyskują po aktualizacjach algorytmów!

Niejednokrotnie w naszych case studies pokazywaliśmy Wam, że wiemy jak skutecznie pozycjonować sklepy internetowe. Naszą pracę od zawsze opieramy w pierwszej kolejności na wytycznych Google dla webmasterów, unikając za wszelką cenę działań z pogranicza nieuczciwych praktyk i tanich chwytów, mających w szybki sposób zagwarantować duże wzrosty. Nie wierzymy w cudowne środki i tajemnicze skróty do Top10 wyników wyszukiwania i zawsze zaczynamy nasze działania od podstaw, budując solidną optymalizację sklepu i profil linkowania krok po kroku. Takie podejście owocuje skutecznym zwiększeniem widoczności w naturalny, długofalowy i co najważniejsze bezpieczny sposób. Nie dostajemy kar od Google, a wręcz przeciwnie po każdej dużej aktualizacji algorytmów sklepy naszych klientów wzmacniają swoją widoczność jeszcze bardziej, osiągając wzrosty ruchu organicznego sięgające nawet kilkudziesięciu procent.

Im większy sklep, tym większe wzrosty po Florida Update 2

Doskonałym przykładem gigantycznych wzrostów zanotowanych po aktualizacji algorytmów, jest sytuacja sklepu naszego klienta z branży muzycznej alenuty.pl, który w ciągu miesiąca od aktualizacji Florida Update 2 zyskał blisko 700 nowych fraz w Top10 notując tym samym wzrost rzędu 28% względem stanu sprzed update’u! Taki wynik, w sklepie z długą historią i ogromną widocznością budowaną latami, to nie przypadek!

QIHa2.jpeg

Wykres nr. 1 Wzrost widoczności sklepu alenuty.pl w Top10 z 2340 na 3001 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Bardzo duże wzrosty w liczbie fraz w Top10 zanotowaliśmy również w sklepie XGSM.pl, gdzie w miesiąc po wprowadzeniu przez Google zmian do algorytmu nasz klient zyskał ok. 700 nowych fraz w Top10! To kolejny duży sklep z długą historią, który w rekordowo krótkim czasie wypracował dzięki nam wzrost widoczności na poziomie ok. 23%.

f5lzX.jpeg

Wykres nr. 2 - Wzrost widoczności sklepu XGSM.pl w Top10 z 3038 na 3737 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Podobnie było w przypadku internetowego sklepu zoologicznego naszego klienta, który pomimo posiadania ponad 2 tys. fraz w top10, tuż po aktualizacji zyskał prawie 700 nowych, notując tym samym wzrost wielkości ok. 31%!

qiIRD.jpeg

Wykres nr. 3 - Wzrost widoczności w Top10 z 2210 na 2891 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Szansa na wybicie, czyli mniejsze sklepy po aktualizacji algorytmów Google

Duże zmiany w widoczności spowodowane modyfikacją algorytmów Google to nie tylko domena dużych graczy z już wypracowaną widocznością. Po Florida Update 2 wiele mniejszych sklepów, z którymi mamy przyjemność pracować zyskało setki nowych fraz, powiększając tym samym swoją widoczność nawet o kilkadziesiąt procent w zaledwie miesiąc po aktualizacji!

Było tak w przypadku internetowej drogerii, jednego z naszych klientów, której liczba fraz w top10 wzrosła, aż o 77% w miesiąc po aktualizacji algorytmów z ok. 300 fraz na początku marca do ponad 520 w kwietniu.

JymvB.jpeg

Wykres nr. 4 - Wzrost widoczności w Top10 z 301 na 532 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Praktycznie lustrzanym przykładem tego typu, jest sytuacja naszego klienta sprzedającego części elektroniczne parts-store.pl. Tutaj, tuż po aktualizacji zanotowaliśmy ok. 300 nowych fraz w Top10 wyników wyszukiwania, co stanowi wzrost wielkości ponad 95%!

5XClQ.jpeg

Wykres nr. 5 - Wzrost widoczności sklepu parts-store.pl w Top10 z 315 na 619, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka)

Rosną też bardzo młode sklepy, jak mobiwear.pl z branży akcesoriów GSM, który wystrzelił na początku marca, zyskując ponad 200% nowych fraz (47 -> 148) w Top10 przez zaledwie miesiąc!

FtIDB.jpeg

Wykres nr. 6 - Wzrost widoczności sklepu mobiwear.pl w Top10 z 47 na 148 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Czy można odzyskać widoczność utraconą po aktualizacji algorytmów Google? Pokazujemy, że tak!

W trakcie pracy z naszymi klientami spotykamy się różnymi sytuacjami, także z dużymi spadkami po zmianach w algorytmach. Odpowiednie podejście i rzetelna praca nad niedoskonałościami sklepu pozwala nam odwrócić trendy spadkowe i odzyskać utracone frazy przy okazji kolejnych aktualizacji algorytmów.Oto kilka z wielu efektownych powrotów, które udało nam się wypracować po Florida Update 2.

Na pierwszy ogień sklep militarny, który w okolicach września stracił sporą część widoczności, najprawdopodobniej w związku z tzw. Medical Update. Nasza dalsza praca powoli ale systematycznie przywracała widoczność do tej sprzed spadków, ale dopiero kolejna duża aktualizacja algorytmów nagrodziła nas skokiem do poprzedniego stanu.

iNHze.jpeg

Wykres nr. 7 - Wzrost widoczności w Top10 z 1451 na 1756, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Sklep elikshoe.pl, działający w bardzo konkurencyjnej branży obuwniczej to analogiczna sytuacja. Duże fluktuacje po aktualizacji z zeszłego roku i gwałtowny powrót na szczyt po Florida Update 2.

nuaAD.jpeg

Wykres nr. 8 - Wzrost widoczności sklepu elikshoe.pl w Top10 z 114 na 197 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

Ostatni i chyba najbardziej jaskrawy przykład, to również branża obuwnicza, czyli butosklep.pl, który po dużych spadkach zanotował ogromny skok o 700 fraz w Top10 w górę!

cQdgK.jpeg

Wykres nr. 9 - Wzrost widoczności sklepu butosklep.pl w Top10 z 1750 na 2372 fraz, po aktualizacji Florida Update 2 (czerwona strzałka).

W czym tkwi sekret naszych wzrostów po aktualizacji Florida Update 2?

Jak widzicie, każdy z przykładów, który tutaj przedstawiliśmy potwierdza, że aktualizacja algorytmów Google to ogromna szansa dla widoczności naszych stron i można zyskać naprawdę wiele, w bardzo krótkim czasie.

Nie ma jednak jednego sekretu, działania czy sposobu na zagwarantowanie sobie wzrostów po zmianach w Google. Nie można wskazać sposobu na sukces, bo algorytmy nie działają liniowo, a wszelkie ich aktualizacje dotykają setek, jak nie tysięcy różnych czynników w mniejszym, lub większym stopniu.

Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy działać na ślepo, mając nadzieję, że wstrzelimy się w wymagania algorytmów po kolejnej dużej aktualizacji.

Jeżeli chcecie zacząć iść w kierunku lepszej widoczności - mamy na to radę! Podczas pracy z naszymi klientami zauważyliśmy praktyki, które naszym zdaniem w dużej mierze pomogły osiągnąć wzrosty przedstawione na wyżej wymienionych przykładach. Co to takiego? Czynnikiem wspólnym dla wszystkich opisanych przykładów było między innymi: Regularne nasycanie sklepu wartościowymi treściami (opisy kategorii,wpisy blogowe , opisy produktów). Rozbudowanie kontekstowego linkowania wewnętrznego. Walka z kanibalizacją (treści na stronach, nagłówki oraz duplikaty w sekcji HEAD). Poprawa dopasowania tematycznego (nakierowanie treści na tematykę branży, usuwanie treści niezwiązanych lub odbiegających od zagadnień z zakresu działalności strony). Pozyskiwanie silnych linków z publikacji na portalach tematycznych i ograniczenie linków z tanich, nieefektywnych źródeł. Jesteśmy pewni, że jeżeli podczas pracy przy pozycjonowaniu własnego sklepu internetowego czy strony weźmiecie pod uwagę te pięć wskazówek pozycjonerskich, będziecie mogli liczyć na lepsze efekty i bardziej obiecującą perspektywę przy nadejściu kolejnego update’u!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!