Allegro Ads - kampania reklamowa na Allegro!

Kampanie reklamowe | 4 min czytania

Allegro Ads - kampania reklamowa na Allegro!

Jednym z pierwszych Klientów, który wykupił w naszej agencji usługę prowadzenia kampanii Allegro Ads, był sprzedawca z branży obuwniczej. Cele kampanii “Oferty sponsorowane” były proste, ale też wysoko postawione: promocja wybranych przez Klienta kategorii produktów, oraz osiągnięcie ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) na poziomie minimum 1500% (co oznacza wypracowanie z każdej wydanej złotówki aż 15 zł!). Od czego zaczęliśmy?

Ustawienia kampanii

Na początku zajęliśmy się budową kampanii. Struktura miała nam tradycyjnie pomóc w przyszłych optymalizacjach. Podzieliliśmy więc produkty zgodnie z odpowiadającymi im kategoriom w Allegro Ads i nadaliśmy odpowiednie nazwy grupom reklam:

j0Z2o.png

Następnie należało ustawić budżety dzienne. I tutaj ważna wskazówka: w Allegro Ads nie ustawiamy budżetu dziennego na poziomie kampanii, a jedynie na poziomie grup reklam. Tak więc budżet miesięczny musimy podzielić przez 30 (średnia liczba dni w miesiącu) oraz przez liczbę grup. Ponieważ nie posiadaliśmy wiedzy na temat skuteczności sprzedaży danych kategorii asortymentowych, wystartowaliśmy z jednakowym budżetem dla każdej grupy reklamowej. Takie rozwiązanie bardzo szybko dostarczyło nam istotnych danych. Ale o tym za chwilę. Wysokość stawek CPC (także ustawianych na poziomie grupy, nie na poziomie pojedynczej oferty) oscylowała wokół średniej sugerowanej przez panel Allegro Ads. Kampania została uruchomiona...

Optymalizacja budżetu

Z prowadzenia kampanii Allegro Ads bardzo szybko nauczyliśmy się, że niezwykle ważne są dwie rzeczy: częstotliwość kontroli konta i prędkość działania. Już w ciągu pierwszej doby zauważyliśmy, że niektóre grupy reklam spalają bardzo wysoki budżet dzienny, inne natomiast nie zużywają go nawet w połowie. Co istotnie, reklamy w Allegro wyświetlane są agresywnie i dzienny budżet może zostać zużyty w ciągu dnia (w ekstremalnych przypadkach nawet przed południem), co skutkuje wstrzymaniem danej grupy reklam do dnia następnego, czyli do północy.

MW5Dh.png

A zatem zasada uruchomienia kampanii i wrócenia do niej po kilku dniach, czy tygodniu nie mam tutaj zastosowania. Wykorzystany budżet ciężko będzie odrobić, a wyczekiwanie na upragniony ROAS znacznie wydłuży się w czasie. Dlatego już dzień po włączeniu kampanii przenieśliśmy budżety między grupami reklam i tam gdzie uznaliśmy to za konieczne, obniżyliśmy stawki CPC do minimum. Wbrew obawom nie zmniejszyło to drastycznie zasięgu ani skuteczności reklam, co najpewniej miałoby miejsce w Google Ads. Kampania zaczęła działać świetnie, sprzedawać, a ROAS rósł błyskawicznie.

Co jeszcze można zmienić?

Jeśli stawiacie pierwsze kroki w Allegro Ads zapewne zaskoczy Was, jak odmienne w stosunku do Google Ads jest pole do działania w ramach optymalizacji. Co optymalizować? Działaj na ofertach - my właśnie to robiliśmy. Przeglądaliśmy statystyki w poszukiwaniu słabych i mocnych punktów kampanii i poszczególnych grup reklam. Jeśli dana oferta była bardzo kosztowna w promowaniu, a nie przynosiła zwrotu z inwestycji - zostawała wstrzymywana. To samo działanie tyczyło się grup reklam - kosztowne i nieefektywne były wyłączane, a ich budżet przenoszony do grup dużo bardziej opłacalnych. Pamiętaliśmy też, aby wraz z końcem wiosny zaktualizować asortyment i promować typowo letnie obuwie. Standardem jest też wykluczanie nietrafnych fraz, na które nie chcemy się wyświetlać na liście ofert w Allegro. Można też skorzystać z automatycznej grupy reklam “bestsellery”, jednak rekomendujemy aby wyboru topowych ofert, które chcemy wyodrębnić do osobnej grupy reklam z wyższą stawką za kliknięcie (CPC) dokonywać samodzielnie.

Efekty przerosły oczekiwania

Szybka i skrupulatna praca nad kampanią przyniosła fantastyczne wyniki. Już tydzień po jej uruchomieniu przeskoczyliśmy cel 1500% ROAS i osiągnęliśmy wynik 1982%! W marcu ROAS skoczył do 2239%, a w kwietniu odnotowaliśmy rekord, czyli 2706% - cel został niemal podwojony.

cYk03.jpeg

Wniosek? Uruchom i działaj! Czytaj dane i szukaj najmocniejszych punktów kampanii i tam przerzucaj swój impet finansowy. Wyniki mogą Cię zaskoczyć.

Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w prowadzeniu kampanii Allegro Ads?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!