Audyt sprzedażowy sklepu

Sklep z branży odzieżowej, kierujący swoją ofertę do kobiet oraz posiadający w asortymencie kolekcję ubranek dla mam i córek, zgłosił się do nas, aby ocenić jego funkcjonowanie w kanale online oraz zaproponować rozwiązania, które wpłyną na zwiększenie wartości współczynnika konwersji. Wykonanaliśmy audyt sprzedaży, badając e-biznes wielokontekstowo i ukazując punkty zapalne w jego funkcjonowaniu. Zarekomendowaliśmy także konkretne zmiany, których celem jest przyrost wartości konwersji.

Optymalizacja współczynnika konwersji, czyli co dolega sklepowi?

Pracę nad optymalizacją współczynnika konwersji rozpoczęliśmy od postawienia diagnozy odnośnie e-biznesu. Analizy objęły ocenę technikaliów, audyt treści, poziom oferty i jej szerokość, audyt komunikacji z klientem oraz ocenę obsługi klienta, a także porównanie do konkurencji. W metodologii badań kierowaliśmy się heurystykami użyteczności, a także wykonaliśmy je w oparciu o twarde dane z narzędzi takich, jak np. Google Analytics, SEOptimer, PageSpeed Insights czy Similar Web.

Czy mój sklep jest intuicyjny?

Oceny szablonu sklepu dokonaliśmy, uwzględniając jego użyteczność oraz poziom intuicyjnego odbioru przez użytkowników.

Zbadaliśmy zatem stronę główną, która okazała się niedostatecznie intuicyjna i wymagała szeregu zmian.

  • Core business stanowiło wyeksponowanie wyszukiwarki, która stanowiła jedno z głównych źródeł prowadzących do sprzedaży, a notowała relatywnie wysoki procent wyjść
  • Dokonaliśmy też zmiany wielkości czcionki na całej stronie głównej.

 

  • Dodaliśmy ciekawe i wyraziste grafiki, prezentujące produkty w eleganckiej oprawie.
  • Poddaliśmy obserwacji listę produktów w kategorii, gdzie ze względu na dość szeroką ofertę, zaproponowaliśmy wprowadzenie filtrów produktu w oparciu o kolor, rozmiar, destynację, charakter stroju, zastosowaliśmy też znaczniki w postaci: bestsellerów, nowości, kolekcji limitowanej, promocji, dostępności na zamówienie. Ostatni z wymienionych ma na celu wyeliminowanie w pierwotnym wyszukiwaniu produktów o dłuższym terminie dostawy niż standardowy.
  • Eksploracja karty produktu pod kątem jej składowych, a więc pełnej informacji, obejmującej dane o towarach i zawartościach paczki, jej wyglądzie, cenie, kosztach wysyłki, terminie dostawy, warunkach zwrotu, wymaganych akcesoriach, opcjach i wariantach, ujawniła, że problematyczne są wydłużone terminy dostaw dla produktów szytych na zamówienie. Audyt w części związanej z komunikacją podkreślił konieczność akcentowania wartości i jakości produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie. A w rozdziale, dotyczącym oferty handlowej, zaproponowaliśmy także wydłużenie czasu zwrotu ze standardowych 14-stu dni, by zwiększyć zaufanie klienta do sklepu. Całość miała odniesienie do konkurencji, która stosuje szerszą politykę dostaw (usługi kilku firm kurierskich, paczki pocztowe, paczkomat, odbiór osobisty) oraz wysyła towary już tego samego dnia. Terminy realizacji dostaw oraz polityka dostaw u naszego Klienta wymagają walidacji. W tej część audytu podkreśliliśmy, że na kondycję e-sklepu i jego sprzedaż (obok wszelkich działań marketingowych) mają wpływ cena i dostępność towaru. Kontekstowo, należy zadbać o prezentację produktu i jego logistykę, by wartości konwersji rosły.
  • W konstrukcji koszyka zaopiniowaliśmy wprowadzenie one page checkout, by maksymalnie zsyntetyzować działania i skrócić finalizację zamówienia.
  • W recenzji, dotyczącej wersji mobilnej potwierdziliśmy, że strona wymaga optymalizacji.

 

Google Analytics potwierdziło, że wersja mobile jest źródłem największej ilości wizyt, jednak notuje relatywnie spory współczynnik odrzuceń

Treść ma znaczenie

zęść audytowa, badająca content, objęła analizę treści na stronie głównej, opisów kategorii, opisów produktów, tekstów informujących o procesach zamawiania, stron informacyjnych i bloga. Wyodrębniliśmy tutaj newralgiczne aspekty, m.in.:

 

  • konieczność edycji treści, ponieważ część z nich stanowiło zduplikowany content. Zjawisko odnosiło się do produktów, które posiadały opisy producenta. W tym obszarze nowe treści otrzymały najpierw te pozycje asortymentowe, które wg Google Analytics, notują najwyższą sprzedaż. Równolegle zarekomendowaliśmy redakcję opisów dla nowych produktów, które zawierały jedynie lapidarne informacje, nie wspierały więc sprzedaży ani nie budowały ruchu organicznego.  
  • dodatkowo, obok prac nad treścią strony: “O nas”, zarekomendowaliśmy stworzenie bloga, którego celem jest branding, edukacja, budowanie zasięgów w social mediach, budowanie ruchu na długi ogon i wsparcie sprzedaży.

Jak rozmawiać z klientem, by odnieść sprzedażowy sukces?

W pracy nad optymalizacją konwersji w sklepie internetowym warto analizować poziom, dostępność form komunikacji oraz badać procesy obsługi klienta. U naszego klienta audyt wykazał, że posiada on profil na Facebook’u, ale nie jest on prowadzony regularnie. Zaproponowaliśmy publikację postów, zorientowanych na promowanie strony (poprzez precyzyjny dobór znaczników, typu lokalizacja, płeć czy wiek) i zbierających kliknięcia, które zwiększą ruch na stronie internetowej. Równolegle zarekomendowaliśmy promocję sklepu poprzez profil na Intagramie, który – obok identyfikacji wizualnej – dzięki wykorzystaniu formatów reklamowych, będzie wspierał aktywną sprzedaż. W eksploracji poziomu obsługi klienta skupiliśmy się na dostępności form komunikacji ( e-mail, chat, telefon i wiadomość poprzez Facebook). Analiza szybkości reakcji oraz poziomy odpowiedzi, w tym ich subtelnie sprzedażowy charakter, pozwoliły stwierdzić, że obsługa klienta jest elementem, który wymaga poprawy. W odpowiedziach zabrakło:

  • polskich znaków, co może zostać odebrane jako nieuprzejme,
  • zachęty sprzedażowej,
  • czas reakcji był wydłużony.

W komunikacji poprzez chat, która powinna odbywać się w czasie rzeczywistym, nie udało nam się uzyskać zwrotnej odpowiedzi. Konsultanci byli niedostępni, co również wyłuszczyliśmy w audycie jako element do poprawy.

W tym rozdziale analizowaliśmy równie opinie o sklepie naszego Klienta, zwracając uwagę na negatywne sygnały, odnoszące się do realizacji zamówień oraz braku empatii w podejściu konsultantów.

W ocenie działań marketingowych poleciliśmy korzystanie z technik cross sellingu i up-sellingu oraz zadbanie o utrzymywanie relacji z klientem poprzez regularną wysyłkę newsletterów, by zwiększyć poziom konwersji oraz budować świadomość marki.

 

 

Kto robi to lepiej?

E-commerce to nie próżnia, zatem nasz klient otrzymał również informację o kondycji sklepu w odniesieniu do swoich konkurentów. Obok analizy stosowanych modeli logistycznych, ukazania różnic w poziomie cen, dokonaliśmy zestawienia z użyciem narzędzia SimilarWeb. Ukazaliśmy klientowi, m.in., jak rozkłada się poziom zaangażowania użytkowników, jakie są główne kanały pozyskiwania oraz jak kształtują się wizyty użytkowników, komparując je z głównymi rywalami. Aby optymalizować współczynnik konwersji, zasugerowaliśmy kontynuowanie działań związanych z pozycjonowaniem, inwestycję w płatne kampanie oraz przeorganizowanie dotychczasowej kampanii budżetowej, a także inwestowanie we współpracę z influencerami.

Sukces optymalizacji = wzrost konwersji

Audyt przyniósł duże zmiany – wzrost konwersji o 37% to początek poaudytowego sukcesu, ponieważ wprowadziliśmy 70% zmian na przestrzeni trzech miesięcy. Praca nad optymalizacją współczynnika konwersji trwa. Aktualnie są wdrażane kolejne walidacje, choć klient już docenił wymierne korzyści, uzyskane, dzięki naszej pracy.

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!