Poniższa historia dotyczy współpracy w zakresie kampanii reklamowych Allegro Ads, pomiędzy Traffic Trends a sklepem Filippo. Marka Filippo to polska marka oferująca skórzane obuwie i torebki. Jest zarówno producentem własnych produktów premium brandowanych marką Filippo, jak i dystrybutorem wielu znanych i dobrze ocenianych producentów.
Kluczowa rola audytu konta
Współpraca rozpoczęła się w styczniu 2022 roku od przeprowadzenia kompleksowego audytu konta Allegro, podczas którego sprawdziliśmy wszystkie elementy mające kluczowy wpływ na skuteczność sprzedaży. Szczególną uwagę zwróciliśmy na jakość reklamowanych ofert. Tak aby jak najlepiej dostosować je zarówno do wymagań Allegro oraz potencjalnego odbiorcy.
Najistotniejszymi elementami do poprawy okazały się tytuły oraz miniatury ofert. Aby oferty na Allegro generowały jak największe zasięgi, muszą być utworzone w określony sposób. Na początku tytułów muszą znajdować się najpopularniejsze frazy wykorzystywane przez użytkowników w wyszukiwarce.
W przypadku ofert obuwia jest to rodzaj obuwia (botki, półbuty, sandały). Przykładowo, średnia miesięczna liczba wyszukiwań fraz “skórzane półbuty” to 8200, natomiast “półbuty” to 395 000 wyszukiwań.
Odwrócenie kolejności słów automatycznie zwiększyło zasięg oferty.
Następnie w tytule należy umieścić dodatkowe informacje, takie jak np.:
- dla kogo jest przeznaczony dany produkt,
- jakie ma elementy charakterystyczne,
- jakie posiada atuty.
Podczas tworzenia tytułów ofert warto wykorzystać wszystkie dostępne znaki (50 znaków), aby zawierały jak najwięcej fraz nawiązujących do produktu. Ponadto warto usunąć wewnętrzne oznaczenia i kody, które są niezrozumiałe dla użytkowników i nie nawiązują do fraz wpisywanych przez nich.
Jeśli chodzi o miniatury, to niektóre były niezgodne ze standardem Allegro. Tło miniaturek powinno być białe i tylko dla wybranych podkategorii są możliwe odstępstwa od tej zasady. Zdjęcia produktów prezentowanych na białym tle są atrakcyjniejsze dla użytkowników oraz lepiej prezentują się w wynikach wyszukiwania. Miniaturka wpływa bezpośrednio na jakość oferty, a tym samym na jej miejsce podczas sortowania po trafności.
Co ważne, podczas Audytu sprawdziliśmy wiele innych obszarów, co do których nie mieliśmy zastrzeżeń. Było to m.in.:
- aktywowanie Allegro Smart i polityka cenowa względem zasad Smarta,
- umieszczone opisy produktów,
- wykorzystanie benefitów wynikających z abonamentu Allegro w tym m.in. korzystanie z awatara, tagi ofertowe czy serie produktowe.
Początki kampanii
W przypadku Filippo struktura kampanii została oparta na rodzaju produktu. W asortymencie przeważają oferty butów damskich. Utworzyliśmy więc osobne grupy reklam dla każdego rodzaju obuwia damskiego, takie jak np.: botki, glany, śniegowce. Osobne grupy reklam stworzyliśmy dla butów męskich oraz dla galanterii i dodatków. Do osobnej grupy reklam wydzieliliśmy również przecenione oferty z ubiegłych sezonów, ponieważ mają one niższą marżę.
Podczas optymalizacji kampanii najważniejszym elementem było wypracowanie odpowiednich budżetów oraz maksymalnych stawek za kliknięcie (max CPC) dla poszczególnych grup reklam. W zależności od rodzaju obuwia stawki wahały się od 0,40 do 0,70 zł. W kampani na bieżąco przeprowadzaliśmy aktualizację ofert, dzięki czemu reklamowaliśmy wszystkie oferty z konta oraz wykluczyliśmy te nieefektywne sprzedażowo. Fakt ten pozwolił nam skupić się na inwestycji w najskuteczniejsze produkty. Dodatkowo z tygodnia na tydzień zwiększaliśmy liczbę odsłon oraz kliknięć.
Istotnym aspektem była również kontrola miejsc emisji, ponieważ niektóre z nich, dla wybranych ofert generowały o wiele niższą rentowność (ROAS). Takie miejsca emisji zostały wstrzymane, dzięki czemu budżet relokowaliśmy na skuteczniejsze miejsca i wykorzystaliśmy go efektywniej. Już po 30 dniach od uruchomienia kampanii wypracowaliśmy ROAS kampanii na poziomie 1143%.
Kluczowym elementem sukcesu kampanii jest kontrola trendów sprzedaży
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii reklamowych w branży fashion, wiedzieliśmy że w zależności od sezonu popularnością cieszą się różne rodzaje obuwia. Kozaki największą wartość sprzedaży osiągają w listopadzie, jednak zainteresowanie nimi wzrasta w okresie od września do końca grudnia. Mokasyny to sezon od marca do maja, a sandały królują w maju i czerwcu.
Kampanie cały czas dostosowujemy do trendów i do bieżących wyników. W okresach przejściowych pomiędzy sezonami monitorujemy dokładnie wykorzystanie budżetów oraz poziom stawek max CPC. W momencie spadku zainteresowaniem konkretnym rodzajem obuwia zmniejszamy ich promowanie poprzez regulację budżetów oraz stawek max CPC i dodatkowo płynnie przenosimy budżet do grup reklam z asortymentem, dla którego będzie rosło zainteresowanie, aż do momentu całkowitego wyciszenia promowania ofert poza sezonem.
Dzięki takim działaniom cały czas utrzymujemy wysoki ROAS kampanii, a wartość sprzedaży wzrosła o 144%.
W jakich butach podbić świat (albo co najmniej Allegro)?
Podsumowując, by odnieść sukces na Allegro, korzystając z Ofert Sponsorowanych musisz zapamiętać, że:
- Konieczna jest weryfikacja jakości konta oraz ofert - są to kluczowe elementy, które mają bezpośredni wpływ na prowadzoną kampanię. Niska jakość konta lub ofert uniemożliwi uzyskanie satysfakcjonujących wyników.
- Systematyczna optymalizacja jest kluczem do sukcesu - na bieżąco należy monitorować budżet, stawki max CPC czy miejsca emisji i dopasowywać je do aktualnych wyników oraz trendów. To właśnie te parametry składają się na równanie, które determinuje poziom rentowności.
- Sezonowość wpływa bezpośrednio na trend sprzedaży - planując kampanię należy o tym pamiętać i przygotować się z wyprzedzeniem na nadchodzące zmiany, które najbezpieczniej jest wprowadzać stopniowo.
Jeśli jednak samodzielnie nie chcesz nad tym pracować i walczyć o jak najwyższą rentowność, to zaufaj doświadczonej agencji z najwyższym statusem Premier+ oraz tytułem Education Champion Allegro Ads i napisz do nas!