Babyono - społeczność maksymalnie zaangażowanych mam!

Social media | 5 min czytania

Babyono - społeczność maksymalnie zaangażowanych mam!

Wprowadzenie

Nie kto, a co jest najlepszym przyjacielem każdej Mamy w dzisiejszych czasach? Odpowiedź brzmi: tablet, telefon, bądź komputer z dostępem do internetu. Większość z nich buszując po sieci odpoczywa i relaksuje się po ciężkim dniu. Dlatego Mamy to niezwykle zaangażowana grupa docelowa, która charakteryzuje się bezwzględną szczerością, emocjami, demonstrowaniem tego, że wie się lepiej. Brzmi brutalnie i strasznie? Nic bardziej mylnego!

Od prawie roku mam przyjemność prowadzić profil Babyono – firmy dostarczającej produkty niezbędne do prawidłowego rozwoju dzieci. Przyjmując profil pod swoje skrzydła wiedziałam, że nie będzie to przeciętny fan page’a z racji grupy docelowej, która charakteryzuje się wieloma aktywnościami. Pod swoje skrzydła otrzymałam kanał, który potrafił notować znakomite wyniki w pojedynczych postach lub w kwestii pozyskiwania fanów. Jednak widać było brak pomysłu oraz strategii komunikacji, a wszystko oparte było o przypadek.

Posty pojawiały się nieregularnie, nie widać było harmonogramu, według którego powinny pojawiać się treści, a także akcje dodatkowe publikowane były zbyt często oraz bez składu i ładu. Pomimo tego, że publikacja spotykały się ze sporym zaangażowaniem, to ja chciałam, żeby każdy materiał zyskiwał większe, imponujące wyniki.

Podstawową kwestią, od której rozpoczęłam pracę na fan page’u, było ustalenie czego młode mamy będą na naszym profilu szukały. Przede wszystkim informacji o zdrowiu – dlatego cykl porad związanych ze zdrowiem przyszłych, świeżo upieczonych, bądź dzieci uznałam za element obowiązkowy w planowanej komunikacji na profilu. Kontaktu z innymi mamami – aby wymieniać się poglądami o wychowaniu dzieci, znaleźć wsparcie wśród innych rodziców albo fachowe porady. Rozrywki – co zagwarantowałam im organizując akcje dodatkowe, angażujące posty, bądź konkursy. Wśród tych wszystkich tematów nie mogło zabraknąć postów produktowych – mamy uwielbiają kupować, dlatego i wpisy dotyczące asortymentu znalazły się w moim planie działań.

W drodze do celu postawiłam na regularny przekaz, stałe cykle tematyczne postów, ich ściśle stargetowaną promocję, akcje dodatkowe oraz maksymalną responsywność. Owocem tych działań stało się wejście na wyższy poziom w kluczowych statystykach profilu.

Regularny przekaz!

Ustaliłam harmonogram wpisów, w którym rano publikuję posty dotyczące treści zewnętrznych, zaś po południu prezentuję asortyment sklepu. Taki system wprowadza ład i porządek na profilu oraz, poza prezentacją produktów, pozwala kreować wizerunek Babyono jako eksperta w świecie macierzyństwa.

Taki podział wspiera również sprzedaż, która jest wyważona i nienachalna. O tym, że ten system się sprawdza świadczą wyniki z Google Analiticis, na których widać wzmożone konwersje i wejścia na stronę z Facebook’a.

babyono1.png

Cykle tematycznych postów!

Wpisy publikowane na fan page’u charakteryzują się merytoryczną i sprawdzoną wiedzą. Chcę, aby prezentowane treści kreowały Babyono na specjalistę oraz eksperta w kwestii macierzyństwa i dzieci. Dlatego treść dobieram tak, aby każda z mam znalazła dla siebie coś, co ją zainteresuje, bądź zainspiruje!

Zasięg postów oraz aktywność świadczy o tym, że mój przyjęty harmonogram się świetnie sprawdza, a wzrastające wskaźniki utwierdzają mnie w przekonaniu, aby dalej iść tą drogą.

babyono-cyk.png

Ściśle stargetowana reklama

Skuteczna reklama to kolejny krok do sukcesu fan page’a. Dlatego po konsultacji z klientem i sprawdzeniu statystyk, określiłam grupę docelową, jako: kobiety w wieku 20-40; zainteresowania: Macierzyństwo, Dziecko, Rodzicielstwo, Akcesoria lub Ciąża. Tworząc tę grupę startowaliśmy od szerszej gamy zainteresowań, jednak z czasem weryfikowaliśmy wyniki i ostateczny wygląd targetu reklamy wydaje się na tę chwilę najbardziej optymalny.

baby-ono6.png

Akcje dodatkowe!

To właśnie akcje dodatkowe królują na profilu Babyono! Pozwalają mamom się wykazać oraz wykorzystać swoje pokłady zaangażowania i energii. Organizuję konkursy, rozdawki produktów do testowania, czaty z ekspertami, quizy czy akcje promocyjne. We wszystkich tych zabawach mamy mogą wykazać się swoją wiedzą, pochwalić się swoimi doświadczeniami oraz nauczyć się od innych mam czegoś nowego.

babyono2.png

Statystyki

Już na pierwszy rzut oka, zaglądając do statystyk widać, jak zabawy i akcje dodatkowe nakręcają zasięg oraz reakcje i aktywności fanów.

babyono3.png

Maksymalna responsywność!

Grupa docelowa w postaci mam nie jest prostym odbiorcą. Poza odpowiednio dobranymi i ‘bezpiecznymi treściami’ ważna jest moja responsywność na komentarze, wiadomości prywatne czy posty publikowane na fan page’u. Mamy są aktywne o różnych porach dnia i nocy i niektórym z nich wydaje się, że ja również 24h na dobę spędzam opiekując się profilem Babyono.

W takich sytuacjach ważne jest zachowanie ‘zimnej krwi – w końcu krytyka jest po to, by się z nią zmierzyć, a to, jak wybrniemy z danej sytuacji świadczy o profesjonalizmie i klasie. Nie możemy bać się przyznać do błędu oraz zaproponować rekompensaty za błąd i ta myśl przyświeca mi przy kontaktach z fankami.

Te wszystkie elementy, które systematycznie wdrażam na fan page’u pozwoliły mi zbudować prawie 100 tysięczną społeczność Mam, która niezwykle chętnie reaguje z publikowanymi przeze mnie treściami oraz z przyjemnością bierze udział w organizowanych konkursach! Warto wykorzystać potencjał aktywnych grup docelowych, a nie bać się z nimi wchodzić w interakcje! Odpowiednio przygotowana strategia oraz konsekwencja działań potrafi okiełznać każdą grupę fanów! Zaufajcie mi, coś o tym wiem! ?

baby-ono13.jpg

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157