Sklep Kucmar.pl specjalizuje się w sprzedaży szerokiej gamy akcesoriów na różne uroczystości, takie jak urodziny, wesela, święta i inne specjalne okazje. Oferuje dekoracje, balony, zaproszenia, a także artykuły dla dzieci i zwierząt. Charakteryzuje się bogatym asortymentem produktów, które mogą służyć do dekoracji zarówno wnętrz, jak i na zewnątrz, dostosowane do tematyki i kolorystyki wydarzenia.
Naszym głównym celem w prowadzeniu kampanii reklamowych było osiągnięcie wysokiej sprzedaży przy satysfakcjonującym dla klienta wyniku ROAS. Wcześniejsze, samodzielne działania reklamowe przynosiły wskaźnik zwrotu na poziomie 450%, a przy ponad 6 tys. ofert prowadzenie kampanii wiązało się również z sporym obciążeniem czasowym, aby to wszystko kontrolować.
Naszym zadaniem było więc znacząco poprawić ten wynik, zachowując przy tym wysoką sprzedaż.
Kampanie ofert sponsorowanych
Działania rozpoczęliśmy od włączenia kampanii ofert sponsorowanych. Na pierwszy cel postanowiliśmy wziąć poprawę wartości ROAS. Nie było to łatwe zadanie, biorąc pod uwagę, że ponad połowa ofert w sklepie Allegro (czyli ponad 3 tys.) ma cenę poniżej 10 zł. Wiąże się to z kilkoma trudnościami, o których musimy pamiętać w trakcie pracy z takim asortymentem:
Wysokie koszty kliknięcia (CPC): W przypadku tanich produktów, nawet niskie koszty kliknięcia mogą stanowić znaczną część ceny sprzedaży, co utrudnia osiągnięcie rentowności reklam.
Niska marża: Produkty o niskiej cenie często mają niską marżę w ujęciu kwotowym, co oznacza, że każda złotówka wydana na reklamę musi generować znacznie więcej sprzedaży, aby kampania była opłacalna.
Konieczność dużej skali sprzedaży: Aby osiągnąć wysoki ROAS, produkty o niższej cenie wymagają większej sprzedaży liczbowej, co jest wyzwaniem, szczególnie w konkurencyjnych kategoriach.
Odpowiednia struktura kampanii kluczem do sukcesu
Po przeprowadzeniu analizy całego konta, ofert i wcześniejszej sprzedaży na platformie Allegro postanowiliśmy, że reklamy zbudujemy w oparciu o dwie główne kampanie, podzielone odpowiednio dla produktów poniżej oraz powyżej ceny 10 zł. Dzięki temu zabiegowi mieliśmy większą kontrolę nad wykorzystywanym budżetem oraz stosowanych stawkach CPC.
Przekłada się to również na stale rosnące wyniki od początku prowadzenia kampanii:
Najpierw segmentacja, potem… segmentacja!
Dobra struktura na start kampanii to jedno, ale później równie ważny jest odpowiedni podział ofert, zależnie od generowanych wyników. Wstępny podział produktów na grupy zależne od podkategorii, wybranych miejsc emisji oraz z dopasowanymi stawkami powoduje, że kontrola nad kampanią jest jeszcze większa i można przekierować większość budżetu na najskuteczniejsze reklamy.
Efektem takiego systemu działania było stworzenie trzeciej kampanii reklamowej z wybranymi produktami, które już wcześniej przynosiły najlepsze efekty, zwiększając tym samym wyniki całej kampanii.
Dodatkowe formaty sposobem na dodatkową sprzedaż
W związku ze stale rosnącymi wynikami kampanii ofert sponsorowanych Klient postanowił znacznie zwiększyć budżet reklamowy. W jego ramach postanowiliśmy uruchomić dodatkowy format jakim jest reklama graficzna szablonowa.
Na podstawie analizy skuteczności wyników osiąganych w kampaniach sponsorowanych, wytypowaliśmy odpowiednie grupy produktowe, z których zostały utworzone reklamy graficzne. Dzięki odpowiedniej optymalizacji, na bieżąco pracujemy nad efektywnością z pozytywnym skutkiem:
W przypadku formatów graficznych bardzo często pomijanym aspektem jest wpływ na wartość sprzedaży wspieranej. Nawet jeśli reklama graficzna na pierwszy rzut oka, sama w sobie może nie przynosić odpowiednich wartości zwrotu, to może przekładać się znacznie na wzrost wartości sprzedaży na całym koncie!
Wzrost wyników wiąże się z coraz większym nakładem czasu i zaangażowania... albo zastosowaniem odpowiednich narzędzi!
Systematyczny wzrost wyników kampanii jest efektem kompleksowego podejścia do działań optymalizacyjnych. Kluczowe jest baczne monitorowanie skuteczności poszczególnych komponentów kampanii po wprowadzeniu zmian, uwzględnienie sezonowości sprzedaży oraz selekcjonowanie rozwiązań, które maksymalizują efektywność działań reklamowych, co ostatecznie pozwala wyprzedzić konkurencję. Ręczne ustawianie ofert i kontrola wymagają wielogodzinnej pracy każdego dnia. W omawianym przypadku mamy ponad 70 grup reklamowych wraz z dodatkowym formatem graficznym. Ich liczba może przyprawić o zawrót głowy!
Dlatego, wykorzystując nasze autorskie oprogramowanie, możemy w szybki i optymalny sposób kontrolować i zarządzać kampaniami Allegro Ads. Wykluczanie nieefektywnych ofert realizujemy poprzez ustawienie odpowiednich wartości i za pomocą kilku kliknięć nasz program może przeanalizować nieograniczoną liczbę reklam. Szybka segmentacja produktów z wybranymi stawkami i sprzedażą do wyselekcjonowanej grupy? Ustawienie godzinowych harmonogramów, aby wybrane reklamy wyświetlały się w najlepszych sprzedażowo godzinach? To jak najbardziej możliwe.
Jeśli wolisz przeznaczyć swój czas na przyjemniejsze rzeczy, unikając stresu związanego z prowadzeniem kampanii, zaufaj doświadczonej agencji z najwyższym statusem Partner + oraz tytułem Allegro Ads Education Champion!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157