Bezpłatna konsultacja

Bilety24.pl - Ile można zyskać samą optymalizacją?

Kategoria: Pozycjonowanie

Branża: Usługi

Wstęp

Zważywszy na dotychczasowe rozległe formy promocji oraz rozpoznawalność w branży, nasze działania dla serwisu Bilety24.pl musiały być czymś, co przykuje uwagę właściciela i nie będzie tylko kolejnym wykresem z podsumowaniem kampanii promocyjnej. Z taką renomą i świadomością zbudowaną wśród klientów poprzez reklamy, billboardy, partnerstwo różnych wydarzeń i wiele innych, wydawać by się mogło, że ów serwis nie potrzebuje dodatkowo pozycjonowania.

My jednak wiedzieliśmy jaki potencjał drzemie w tym źródle i jak się jednak później okazało, nasze działania, związane na początku głównie z samą optymalizacją serwisu (której to wprowadzenie przebiegło bardzo sprawnie z uwagi na sztab programistów pracujący nad poprawnym działaniem strony) przyniosły znaczący, prawie trzykrotny wzrost ruchu organicznego w ciągu zaledwie 6 miesięcy od początku współpracy.

Często bywa tak, że Ci najwięksi, w związku z budowaniem rozpoznawalności nie tylko w internecie, ale i w tzw. outdoorze, nie przykładają specjalnie dużej wagi do optymalizacji strony zgodnie z wytycznymi dla webmasterów Google – bo i po co? Widząc dotychczasowe efekty, na które składał się m.in ruch organiczny i widoczność słów kluczowych w Top10 wyników wyszukiwania, zadaliśmy sobie pytanie – jakie działania podjąć, by Bilety24 były jeszcze bardziej widoczne na najwyższych pozycjach ii notowały jeszcze większy ruch organiczny.

Przystąpiliśmy do pracy i analizy ogólnej kondycji strony, która wykazała, że jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia, które – jak zobaczycie później – przełożyły się na znaczący wzrost w omawianych wcześniej aspektach. Z resztą spójrzmy na liczby, które w dosadny sposób przedstawią to, co udało się osiągnąć.

1. Wzrost pozycji słów kluczowych w Google

Kilka przykładowych fraz, o różnym poziomie konkurencyjności:

bilety na koncerty – startowa pozycja: 9, aktualna pozycja: 2
bilety do teatru – startowa pozycja: 3, aktualna pozycja: 1
bilety do kina – startowa pozycja: 10, aktualna pozycja: 3
bilety koncerty – startowa pozycja: 8, aktualna pozycja: 4
bilety na koncert – startowa pozycja: 8, aktualna pozycja: 2
bilety online – startowa pozycja: 4, aktualna pozycja: 2
bilety – startowa pozycja: 77, aktualna pozycja: 6

Po pierwsze udało się znacznie poprawić pozycję serwisu przy frazach ogólnych. Choć nie był to główny cel, to jednak jest to przyjemny „skutek uboczny”. Jak wiadomo, nawet najmniejsza zmiana pozycji to spore różnice w liczbie wejść, więc takie zmiany jak awans z 9 pozycji na 2, czy z 10 na 3 na pewno cieszą.

Obok umieściliśmy przykładowy wykres dla jednej z fraz.

bilety24-1.png

2. Wzrost ruchu organicznego

Wykres znajdujący się obok prawdopodobnie powie wszystko za siebie.

Porównane zostały tutaj daty od rozpoczęcia współpracy do początku nowego roku z poprzednim rokiem. Być może wykres ten nie odzwierciedla aż tak bardzo rzeczonych wzrostów, dlatego poniżej jeszcze prezentacja „liczbowa” (cały czas mówimy tutaj tylko o ruchu organicznym):

Liczba sesji: wzrost o 246%

Nowi użytkownicy: wzrost o 248%

Wszystko to w zaledwie pół roku!

bilety24-2.png

3. Wzrost widoczności w top10

Według danych prezentowanych w Semstormie, liczba słów kluczowych znajdujących się w Top10 od początku współpracy wzrosła aż pięciokrotnie.

Jak widać na załączonym obrazku, odpowiednią optymalizacją można jeszcze sporo zdziałać i osiągnąć. Warto jednak mieć na uwadze fakt, iż z jej wprowadzeniem nie mieliśmy tutaj żadnych problemów. Po konsultacji z głównym programistą oraz naciskiem na kluczowe poprawki optymalizacyjne, które po naszej rozmowie były wprowadzane tip-top, zauważalne były już pierwsze wzrosty. Może nie były one widoczne aż tak, jak w przypadku późniejszego porównania półrocza, ale były. My natomiast wiedzieliśmy, że były one skutkiem wprowadzonych zmian.

bilety24-3.png

Chcesz w odpowiedni sposób zoptymalizować swoją stronę internetową?

Skontaktuj się ze specjalistami Traffic Trends!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!