Bezpłatna konsultacja

Bliźniacze sklepy - nigdy nie kopiuj swojego sklepu internetowego!

Czy duplikat sklepu to problem?

Klient działa w branży budowlanej. Po sukcesie jednego ze sklepów internetowych postanowił uruchomić drugi związany z tą samą tematyką. Niestety nowy sklep jest niemalże identyczną kopią poprzedniej strony. Ten sam CMS, a nawet wygląd sklepu sprawiają, że jedynym czynnikiem, który je odróżnia to domena.

W obydwu sklepach występuje dokładnie taki sam asortyment. Występuje on w takich samych kategoriach i jest tak samo posortowany.

To samo dotyczy również opisów produktów. W związku z branżą, w której działa klient stworzenie nowych opisów jest dość problematyczne. Cały opis to przede wszystkim specyfikacja techniczna.

Nowy sklep uzupełniony jest dokładnie tymi samymi treściami. Opisy kategorii i strony informacyjne są takie same.

Stan w dniu rozpoczęcia planu naprawczego

  1. Jeden ze sklepów rankuje dość wysoko – pozycje w top10.
  2. Drugi sklep na większość fraz utknął na 3-4 stronie wyników wyszukiwania.
  3. Ruch z długiego ogona praktycznie nie występuje.

Analiza problemu.

Przed rozpoczęciem POZYCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO należało dokonać analizy głównych problemów. Przyczyną słabych pozycji 2 sklepu jest najprawdopodobniej wszechobecna zewnętrzna duplikacja treści. Zarówno tych pochodzących z opisów produktów jak i całej reszty.

Po dokładnym przyjrzeniu się opisom produktów, daje się zauważyć, że produkty z drugiego sklepu pojawiają się tylko w wynikach rozszerzonych. Wyniki z pierwszego sklepu wyświetlane są prawidłowo, cała reszta ukryta jest pod pominiętymi wynikami.

Jasnym jest dlaczego ruch organiczny z długiego ogona w drugim sklepie jest tak słaby.

CMS sklepu powoduje generowanie wewnętrznych duplikatów poprzez pagery. Niestety nie ma tutaj możliwości zmiany takiego stanu rzeczy. Konieczne będzie znalezienie innego rozwiązania.

blizniaczesklepy-1.png

Plan naprawczy

W celu zróżnicowania wyglądu sklepu następuje zmiana domyślnego sortowania produktów na stronie. Dodatkowo zwiększona zostaje liczba wyświetlanych produktów, co minimalizuje liczbę wewnętrznych duplikatów generowaną przez pagery.

W sklepie przeredagowane zostają wszystkie opisy kategorii i treści na stronach informacyjnych.

W celu poprawy ruchu z długiego ogona, podjęta zostaje decyzja o podmianie opisów produktów na nowe. Problem specyficznej branży i samych danych technicznych zostanie rozwiązany przez nieco inne podejście do schematu opisu.

Żeby nie narażać klienta na duże, jednorazowe koszty tworzenia opisów, były one wprowadzane transzami (kilkadziesiąt opisów miesięcznie).

Opisy zostają stworzone przede wszystkim w oparciu o pytania, które klienci zadawali odnośnie konkretnych produktów. Dzięki takiemu zabiegowi, treści będą wpasowywać się bezpośrednio w zapytania użytkowników.

Treści zostały nasycone synonimami odpowiednich słów kluczowych, co przełożyło się na nasycenie nimi całego sklepu.

Problematyczne dane ze specyfikacją towaru zostały umieszczone na zdjęciach wraz z rysunkami technicznymi. Dzięki temu zniwelowane zostały wewnętrzne duplikaty, a sam content zyskał dodatkowy atut.

Efekt końcowy - poprawa widoczności sklepu

Pierwsze efekty pojawiają się w momencie zróżnicowania treści na stronach kategorii i stronach informacyjnych. Stopniowy wzrost pozycji na kluczowych frazach zauważalny jest przez cały okres wprowadzania nowych opisów produktów.

blizniaczesklepy-2.png

Wzrost ruchu na stronie

Po około miesiącu od wprowadzenia pierwszej transzy opisów produktów zauważalny jest wzrost ruchu organicznego z długiego ogona o ponad 100%.

Głównymi stronami docelowymi w sklepie stają się właśnie karty produktów, na których użytkownicy zaczynają spędzać znacznie więcej czasu. Mikrokonwersja jest na zdecydowanie wyższym poziomie.

blizniaczeruch.png

Indeksacja podstron

Na przestrzeni 2 miesięcy znacznie poprawiła się liczba zaindeksowanych w wyszukiwarce stron.

blizniaczesklepy-5.png

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!