e-lakiernik to producent chemii blacharsko-lakierniczej, który w swojej ofercie posiada produkty dla miłośników auto detailingu. Podstawę oferowanych produktów stanowią lakiery samochodowe w puszkach spray lub w formie zaprawki lakierniczej. W swojej ofercie posiada również produkty innych marek z branży.
Jako TrafficTrends cieszymy się z wieloletniej współpracy z marką e-lakiernik na wielu płaszczyznach. Z sukcesami prowadzimy działania SEO, Google Ads czy Meta Ads. Na początku 2023 Klient zdecydował się przekazać nam do prowadzenia konto reklamowe Allegro Ads. Był świadomym użytkownikiem platformy sprzedażowej, którą jest serwis Allegro. Oczekiwania były konkretne: “wzrost sprzedaży, wzrost ROAS”. Kampanie, które Klient prowadził sam we własnym zakresie osiągały ROAS przekraczający 2000%.
Zgodnie z ustaleniami, współpraca miała dotyczyć prowadzenia tych samych formatów reklamowych jakie Klient prowadził do tej pory. Mowa tutaj o:
Kampanii ofert sponsorowanych
Kampanii graficznej szablonowej
Kampanii graficznej banerowej
Początek współpracy rozpoczął się standardową procedurą, którą jest audyt konta Allegro i analiza statystyk reklam prowadzonych przez Klienta. W audycie wskazaliśmy najważniejsze elementy mające wpływ na skuteczność sprzedaży, natomiast analiza statystyk pozwoliła zbudować początkową strukturę kampanii reklamowej Allegro Ads.
Konto e-lakiernik istnieje na Allegro od 15 lat. Audyt konta Allegro nie wykazał, żadnych większych uwag i potwierdził, że wszystkie aspekty jego działalności są zarządzane zgodnie z najlepszymi praktykami, co potwierdza wysoką jakość i efektywność prowadzonego konta.
Prowadząc analizę wcześniej włączonych reklam zwróciliśmy uwagę na oferty wyróżniające się pozytywnie i negatywnie. Oferty o wyróżniającej się sprzedaży i wartości ROAS zostały wydzielone do osobnej grupy reklam, tak aby móc maksymalizować ich sprzedaży dzięki indywidualnie ustalanym stawkom oraz budżecie dziennym.
W raporcie widoczne były również oferty generujące wysoką sprzedaż natomiast ich koszt był nieopłacalny, dlatego te oferty również zostały wydzielone do osobnej grupy reklam. Celem tej segmentacji było uniknięcie niepotrzebnych kosztów. Dzięki indywidualnej grupie reklam, mogliśmy dostosować budżet dzienny i stawki, tak aby reklamy nie przekraczały progu opłacalności, który był kluczowy dla utrzymania rentowności całego konta.
W dalszej części budowy struktury kampanii zajęliśmy się analizą pozostałego asortymentu.
Oferowane produkty znajdowały się w różnych kategoriach Allegro, co miało wpływ na wysokość minimalnych stawek max CPC.
Większość ofert znajdowało się w kategorii Motoryzacja, która mogła posiadać stawki na poziomie 0,25 zł. Nie mogliśmy w jednej grupie posiadać ofert z kategorii Motoryzacja i Przemysł, dlatego że automatycznie minimalna stawka CPC wzrosłaby do wyższego progu minimalnej stawki z obu kategorii. W tym przypadku wszystkie oferty w grupie reklamy posiadałyby minimalną stawkę na poziomie 0,40 zł.
Kolejne dwie kwestie, które musieliśmy wziąć pod uwagę, to miejsca emisji reklam oraz cena produktu, ponieważ prowadząc kampanię Allegro Ads musimy precyzyjnie określić, w którym kierunku chcemy przekierować środki reklamowe, tak aby kampania osiągała jak najwyższy ROAS.
Pierwszą kwestią była cena ofert. Konto e-lakiernik posiada produkty w cenie od kilku do kilkuset złotych, a reklamowanie produktów z tak dużym zróżnicowaniem cenowym w jednej grupie może okazać się nieskuteczne. Tańsze produkty reklamujemy niższą stawką niż produkty drogie. Drugą kwestią były miejsca emisji reklam. Znając różną efektywność wszystkich możliwych do wyboru miejsc, w których wyświetlają się reklamy, również podjęliśmy decyzję o segmentacji na grupy reklam właśnie ze względu na nie.
Do kampanii graficznej szablonowej wybraliśmy najlepiej sprzedające się oferty. Określając oferty najskuteczniejsze braliśmy pod uwagę nie tylko sam ROAS, ale również sumę wykorzystanych środków reklamowych, liczbę odsłon, kliknięć czy liczbę sprzedanych sztuk. Bardzo ważnym elementem analizy ofert, które mają wyświetlać się w reklamie, jest ich widoczność. Oferty, które mają wysoką sprzedaż, ale również bardzo dużą liczbę wyświetleń, mogą okazać się w reklamie graficznej nieskuteczne, ponieważ w reklamach graficznych ponosimy koszt za 1000 wyświetleń (CPM), a nie jak w kampanii ofert sponsorowanych za kliknięcie (CPC).
Kampanię graficzną banerową opieraliśmy na kreacjach otrzymanych przez Klienta.
Do kierowania wybraliśmy precyzyjnie słowa kluczowe i szereg kategorii, w których miały się wyświetlać reklamy banerowe.
Reklamy rozpoczęły wyświetlanie pod koniec stycznia 2023 roku.
Kampania ofert sponsorowanych
Kampania graficzna szablonowa
Kampania graficzna banerowa
Wykresy pokazują jak rozwijała się skuteczność kampanii reklamowych przez pierwsze pół roku.
Widać, że pierwsze dwa miesiące w każdej kampanii posiadają dynamiczny wzrost zwłaszcza jeżeli chodzi o wartość generowanej sprzedaży. Z początkiem marca rozpoczął się sezon dla tego typu asortymentu, który miał swój udział przy tak szybkich wzrostach. Wraz z dużym wzrostem zainteresowania produktami naszego Klienta, wzrosła również potrzeba częstszych analiz i optymalizacji prowadzonych kampanii. Kluczem do budowania dobrych wyników w momencie wzmożonego zainteresowania jest stała kontrola ponoszonych wydatków. Budżet musi być kierowany przede wszystkim do ofert, które zaczynały się wyróżniać. Należy dbać, by stawki nie były za małe lub za duże oraz czy budżet wystarczy, aby reklamy mógł zobaczyć każdy potencjalny klient w ciągu całego dnia.
Odpowiedni dobór ofert i kreacji wraz z konfiguracją w kampaniach graficznych pozwalał osiągać ROAS przekraczający 2000% i wyższy niż kampania ofert sponsorowanych. Miało to natomiast wpływ na wartość generowanej sprzedaży. Najskuteczniejszą kampanią pod kątem przychodu okazała się kampania ofert sponsorowanych.
W okolicy października nastąpił spadek zainteresowania produktami. To oznaczało zakończenie sezonu i rozpoczęcie przygotowań na następny rok, starając się oczywiście jak najlepiej wykorzystać pozostałą część roku 2023.
Mając już doświadczenie i obserwując dynamikę zmian na koncie reklamowym w minionym roku, zdecydowaliśmy się przed rozpoczęciem nowego sezonu przebudować strukturę kampanii reklamowych. W kampanii ofert sponsorowanych zmniejszyliśmy liczbę grup reklam skupiając się na łączeniu ze sobą ofert o podobnej skuteczności. Kampanię graficzną szablonową rozbudowaliśmy o dodatkowe grupy asortymentowe i miejsca emisji reklam, wydzielając dla każdej grupy indywidualny budżet. W kampanii graficznej banerowej odświeżyliśmy kreacje graficzne, rozszerzając ich liczbę o nowe kategorie wyróżniającego się asortymentu. Następstwem wprowadzonych zmian była szybkość wykorzystywanego budżetu.
Widząc, że budżet reklamowy nie wystarczał do końca dnia w okresie największego zainteresowania ofertami Klienta, zarekomendowaliśmy (z powodzeniem!) zwiększenie budżetu reklamowego.
Prowadząc regularną optymalizację kampani, zachowaliśmy stałą wartość ROAS w okolicach 2000%, zwiększając znacznie wartość generowanego przychodu.
Kampanie reklamowe stanowią kluczowe źródło przychodów całego konta Allegro. Skutecznie prowadzona kampania Allegro Ads pozwoliła poprawić sprzedaż konta e-lakiernik praktycznie dla każdego miesiąca w roku 2024, osiągając rekordową wartość sprzedaży i skutecznie wykorzystując najlepszy okres w sezonie sprzedażowym.
Wartość sprzedaży dla miesięcy w 2024 wzrosła średnio o ok. 30%.
W trakcie naszej współpracy, głównym celem było utrzymanie ROAS na poziomie powyżej 2000%. Mimo że nie osiągnęliśmy tego ambitnego celu dla każdego miesiąca, to znacząco zwiększyliśmy wartość sprzedaży. Wartość ta przekroczyła oczekiwania Klienta, co skutkowało ogólnym zadowoleniem z wyników kampanii. Nasze działania przyczyniły się do przyciągnięcia większej liczby klientów, co jest satysfakcjonującym wynikiem.
Jeżeli chcesz poprawić przychody swojego konta Allegro, napisz do nas!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157