Allegro jest najbardziej znanym marketplacem w Polsce, dlatego coraz większa liczba sprzedawców decyduje się na działania reklamowe Allegro Ads. O ich skuteczności przekonał się między innymi oficjalny sklep marki Bielenda, dla którego nasza agencja generuje bardzo wysokie wyniki sprzedażowe!
Współpracę z oficjalnym sklepem Bielendy, mającym w ofercie damskie i męskie kosmetyki do pielęgnacji i makijażu, Traffic Trends nawiązało na początku listopada 2022 roku. Asortyment sklepu, czyli szeroka oferta produktów związanych z pielęgnacją, należy do jednej z najpopularniejszych i jednocześnie największych kategorii na Allegro: “Zdrowie i Uroda”. Dlatego już na początku współpracy szczególnie istotne było ustalenie priorytetów sprzedażowych, a także nakreślenie strategii działania.
Mając na celu osiągnięcie maksymalnie wysokiego poziomu wartości sprzedaży oraz zwrotu z nakładu na reklamę (ROAS), uruchomiona została kampania ofert sponsorowanych. Początkowy budżet miesięczny przeznaczony przez klienta na reklamy Allegro Ads wynosił 2500 zł brutto. Struktura kampanii, została oparta o podkategorie Allegro, co oznaczało umieszczenie w każdej z grup reklam określonego typu produktów o konkretnym przeznaczeniu. Taka struktura już na starcie pozwoliła nam na odpowiednie dostosowanie budżetów dziennych oraz stawek CPC dla poszczególnych grup reklam.
Już w pierwszych dniach działania kampanii odnotowaliśmy wysoką sprzedaż wykazującą stałą tendencję rosnącą.
Budżet kampanii spalał się jednak bardzo szybko, co uniemożliwiało efektywne działanie reklam przez większą część dnia. Dlatego już w pierwszym tygodniu współpracy zasugerowaliśmy zwiększenie budżetu o kilkadziesiąt procent. Akceptacja naszej sugestii i zwiększenie wydatków wpłynęło korzystnie na efektywność kampanii i pozwoliło na utrzymanie tendencji wzrostowej.
W drugim tygodniu przychód z kampanii wzrósł o ok. 80%!
Po kolejnym tygodniu działania kampanii oraz ponownym dokonaniu optymalizacji budżetów i stawek wyciągnęliśmy następujące wnioski:
Trzeci tydzień działania kampanii przyniósł kolejne zwiększenie miesięcznego budżetu - tym razem o niespełna 50%. Większy budżet kampanii umożliwił segmentację grup reklam na miejsca emisji i tym samym pozwolił na bardziej precyzyjne dostosowanie stawek CPC i budżetów na poziomie grup reklam.
Zarówno wyższy budżet, jak i istotne zmiany wprowadzone w kampanii, pozwoliły na zoptymalizowanie wykorzystania budżetu przez poszczególne miejsca emisji reklam, co znacznie podniosło ich skuteczność. Zestawiając pierwsze dwa tygodnie działania kampanii z okresem analogicznym po dokonaniu segmentacji grup reklam odnotowaliśmy niemal dwukrotny wzrost wartości sprzedaży.
Do połowy grudnia, tj. na przestrzeni niespełna dwóch miesięcy działania kampanii, budżet miesięczny został potrojony. Fakt ten umożliwił nam wprowadzenie szeregu zmian optymalizacyjnych, które przyczyniły się do podniesienia skuteczności reklam, a także na większą elastyczność w dostosowywaniu stawek CPC i budżetów, co z kolei pozwala na optymalizowanie kampanii w taki sposób, by generowane przez nią wyniki utrzymywały stałą tendencję wzrostową. Efektem był stały wzrost wartości sprzedaży przy zachowaniu atrakcyjnego poziomu ROAS!
Znacznie zwiększony budżet, poza podjęciem odpowiednich działań optymalizacyjnych, dał nam także możliwość uruchomienia dodatkowej grupy reklam w okresie przedświątecznym. Nowa grupa asortymentowa obejmowała zestawy kosmetyków z gratisem, co dodatkowo zwiększyło widoczność ofert marki Bielenda i zintensyfikowało sprzedaż na koncie.
Kolejne, sezonowe grupy reklam zostały uruchomione z początkiem sezonu wiosna/lato i promowały produkty z kategorii opalanie oraz golenie i depilacja. Na utworzenie nowych grup klient przeznaczył dodatkowy budżet, co zwiększyło wydatki miesięczne o kolejne kilkanaście procent.
Już po dwóch tygodniach od uruchomienia grup reklam z sezonowym asortymentem odnotowaliśmy wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z okresem poprzednim.
Uwzględnianie sezonowości w podejmowanych działaniach optymalizacyjnych, w tym m.in. uruchamianie dedykowanych, precyzyjnych grup reklam z sezonowo atrakcyjnym asortymentem, jest skutecznym sposobem na dodatkowe boostowanie sprzedaży.
Na przestrzeni siedmiu miesięcy współpracy odnotowujemy stały wzrost wyników sprzedażowych.
Zwrot z nakładów na reklamę utrzymuje się na poziomie powyżej 1600%. I to pomimo systematycznego zwiększania budżetu i tym samym kosztu kampanii! Utrzymująca się stała tendencja wzrostowa w znacznym stopniu jest efektem połączenia kilku istotnych elementów optymalizacyjnych:
Oczywiście, na systematycznie rosnące wyniki kampanii składa się cała kompozycja działań optymalizacyjnych. Ważne jest jednak, by dokładnie obserwować zmiany poziomu skuteczności poszczególnych elementów kampanii po wprowadzanych optymalizacjach, uwzględniać w nich sezonowość sprzedaży i wybierać te rozwiązania, które pozwalają na maksymalne wykorzystanie potencjału kampanii, a w efekcie - wyprzedzenie konkurencji.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157