Co może dać Ci kaligrafia? TOP 1 w wynikach wyszukiwania!

Content marketing | 3 min czytania

Co może dać Ci kaligrafia? TOP 1 w wynikach wyszukiwania!

Na niemal każde zapytanie rzucone w przestrzeń internetu, otrzymujemy tysiące odpowiedzi w postaci artykułów czy poradników. Jak stworzyć taki, który będzie czytany? Który przez wyszukiwarki będzie uznany za wartościowy i osiągnie wysokie pozycje? W poniższym wpisie pokażemy to na przykładzie jednego artykułu blogowego. Sprawdź, jak my to zrobiliśmy!

Przedmiot rozkminy: sklep z rękodziełem

Każda branża ma swój potencjał. Nie inaczej jest ze sklepami zajmującymi się sprzedażą artykułów z kategorii rękodzieło, DIY (do it yourself), który posłuży nam dzisiaj za przedmiot analizy. Blog opiera się na pomysłach, jak przy pomocy produktów, które znajdują się w sklepie, wykonać samodzielnie dekoracje na różne okazje, ozdoby, czy stworzyć prezenty dla bliskich. Znajdziemy tutaj inspirację do wykonania zarówno kartki pop-up z Małym Księciem, jak i kaktusowej zakładki do książki z filcu. Tworzymy wpisy, które mają wspierać pozycjonowanie strony, ale jednocześnie są odpowiedzią na najczęściej zadawane pytania użytkowników internetu, sygnalizują nowe trendy i je opisują w angażujący dla czytelnika sposób.

4u23k.png

Nasz wpis i co chcieliśmy nim osiągnąć?

Każde działanie powinna poprzedzać analiza i jasno ustalony cel, który chcemy osiągnąć. Przygotowaliśmy artykuł o kaligrafii, specjalnie z myślą o wyświetlaniu strony klienta na tę frazę, zamiast pozycjonowania kategorii. I wiecie co? Wpis jest na pierwszym miejscu wyszukiwania na frazę “kaligrafia”! Według narzędzia Google Search Console w okresie od 1.05.2021-21.02.2022 wpis miał 55 670 tys. wyświetleń, z czego 1041 razy został kliknięty, czyli użytkownik wszedł we wpis. Zgodnie z naszymi założeniami, jak widać na poniższym screenie, najczęściej rzeczywiście wyświetlany i klikany jest właśnie z frazy ogólnej "kaligrafia":

TGpsK.png

Zależało nam, żeby wpis nie tylko promował asortyment klienta związany z kaligrafią, ale również był wartościowym źródłem wiedzy. W artykule oprócz omówienia, czym właściwie jest kaligrafia, jej odmian i zarysu historycznego, zaproponowaliśmy produkty, mając na uwadze potrzeby przede wszystkim osób początkujących, które dopiero zaczynają swoją przygodę z kaligrafią. Tekst ma przejrzystą strukturę, a każdy paragraf odpowiada na konkretne pytanie. Najwyraźniej celnie ;)

Content is king*

Jak widzicie, Bill Gates nie kłamie (*to jego słowa. True story. Jeśli ich nie znacie, to znak, że ten artykuł oprócz wartości promującej nasz geniusz, niesie również wartość edukacyjną;).

Ale do brzegu - analiza, planowanie i realizacja, która nie jest kalką kalki, ale stara się zebrać w jednym miejscu to, co wiedzieć warto, w atrakcyjny i dopasowany do grupy docelowej sposób, to krok w dobrą stronę. Jakie będą tego efekty? Sprawdźmy wspólnie!

Chcesz (a chcesz!), żebyśmy prowadzili Twój blog firmowy?

Napisz do nas!