Co to jest Crawl Budget i jaki wpływ na to ma linkowanie wewnętrzne?

Pozycjonowanie | 4 min czytania

Co to jest Crawl Budget i jaki wpływ na to ma linkowanie wewnętrzne?

Impreza w wyszukiwarce Google

Odwieczna walka z utrzymaniem standardów na stronie oznacza nie tylko początek negocjacji wpływających na UX sklepu internetowego, ale również konstruowanie logiki, według której podążać będą algorytmy.

Tak właśnie było w przypadku sklepu Partybudziki.pl. Kontynuacja wizji Klienta poparta solidnym asortymentem, przemyślanym drzewem kategorii oraz szeroko pojętą aktywnością SEO – czego chcieć więcej? Już na tym etapie dodajmy, że Partybudziki to NIEUSTAJĄCY SUKCES w indeksie Google. Aktywność na stronie wzrastała z miesiąca na miesiąc i mimo aktywnej konkurencji zauważyć można było przychylność robotów Google na zmiany wprowadzane w sklepie i jego strukturze. Branża dekoracji i akcesoriów imprezowych o różnej tematyce, to dziedzina stale zyskująca na popularności od wielu lat. Co zatem przykuło uwagę w tym przypadku?

Szanuj pracę algorytmów Google

Od dłuższego czasu wyczuwalna była pewnego rodzaju stagnacja niepozwalająca na rozbudowanie wystąpień dla długiego ogona oraz dalszego postępu w TOP10. Sklep aktywnie uzupełniany nowym, ciekawym asortymentem poszerzany był również o kolejne kategorie w menu. Mimo stabilności fraz, zagłębiliśmy się w logikę prowadzenia algorytmów po całej stronie. Wyłączenie odwiedzin Google na elementach porównywania produktów oraz dodawania ich do ulubionych przełożyło się na znaczne oszczędności zasobów jakie algorytm przeznacza na crawlowanie strony – mowa tutaj o Crawl Budget. Idąc dalej tym tropem, można sobie już tylko wyobrazić jak wyłączenie z indeksowania adresów URL ze zbędnym parametrem przełożyło się na zachowanie tylko i wyłącznie jakościowych podstron, przedstawiających doskonale dobrany asortyment oraz autorski content.

chart-790x231.png

Czym jest Crawl Budget?

Jest to zasób przydzielany algorytmom Google – zapewne również i innym – na sprawdzenie adresów URL strony, silnie opierający się na współczynniku indeksacji. Ten współczynnik rośnie lub maleje w zależności od dwóch znanych jak dotąd czynników:

CRAWL HEALTH – w momencie gdy strona ma poprawną budowę linków wewnętrznych limit ten jest stosunkowo większy, przez co algorytm zwiększa liczbę połączeń zwiększając tym samym poziom indeksowania. Jeśli logika stosowanych struktur linków jest corrupted (zawiera błędy), automatycznie poziom indeksowania ulega zmniejszeniu. Im większa strona, tym bardziej powinniśmy dbać o oszczędności dla crawl budgetu.

RĘCZNIE USTAWIANY POZIOM INDEKSOWANIA – tym manipulujemy poprzez Google Search Console i zmniejszanie lub zwiększanie prędkości indeksowania. Nie mniej jednak, należy pamiętać, że zwiększenie limitów nie oznacza poprawienia indeksowania strony!

OT CAŁA FILOZOFIA.

Kolor też ma znaczenie

Wspomniany wcześniej krok nie był jedynym ruchem jaki wykonaliśmy w kierunku wzrostu ruchu. Nad menu od dawna widniał panel kolorów kierujący do adresów URL z produktami w danym kolorze. Mogłoby się wydawać, że wszystko jest na swoim miejscu i nie trzeba tutaj nic więcej wprowadzać. Nic bardziej mylnego… Stworzenie odpowiednich kategorii dedykowanym dekoracjom i dodatkom o danym kolorze pozwoliło nam podmienić linki, będące filtrem wyszukiwania produktów. Statyczne adresy URL mają zdecydowanie większy priorytet wśród algorytmów i to właśnie one będą poszukiwanymi faworytami w stałych sekcjach strony tj. header (nagłówek) czy footer (stopka). Krótko mówiąc, unikajmy stosowania adresów URL z parametrem. Chcesz zaprezentować nową grupę produktów? Stwórz dla nich kategorię a może wpadną Tobie nowe pomysły do głowy by rozbudować swoje menu.

Logika towarzysząca tworzeniu menu w połączeniu z inteligentnym prowadzeniem algorytmów po naszej stronie może okazać się odzwierciedleniem ogromnego sukcesu i zakładając, że w sklepie nie występują żadne poważne błędy, możemy być przekonani, że w niedługim czasie będziemy obserwować niebagatelne wzrosty.

kolor-790x90.png

Jak to wszystko wygląda w liczbach?

Nic tak bardzo nie obrazuje zmian jak liczby. Sukces miał miejsce całkiem niedawno lecz już teraz możemy przedstawić małe zestawienie.

Liczba wejść: 23 084 dla kwietnia w porównaniu z 22 021 z marca (+5% W MIESIĄC!)
20% WIĘKSZA KONWERSJA w stosunku do poprzedniego miesiąca
frazy Long Tail w top50: 2916 przed zmianami; po zmianach 3574 (+22% W MIESIĄC!)
frazy w top10: 536 przed zmianami; 675 po zmianach (+26% W MIESIĄC!)

A TO DOPIERO POCZĄTEK…

CHCESZ W ODPOWIEDNI SPOSÓB ZOPTYMALIZOWAĆ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ?

SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPECJALISTAMI TRAFFIC TRENDS!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157