Sklep z branży wędkarskiej, u którego wykonaliśmy rok temu audyt UX, już wówczas zanotował sukces w postaci wzrostu konwersji. Klient powrócił do nas z prośbą, by wykonać kolejną analizę i ocenić nowy szablon strony. Rekomendacje, w których skupiliśmy się na strategicznych miejscach dla sprzedaży, przyniosły poprawę konwersji!
Karta towaru, koszyk i proces zamówienia - pamiętaj o nich koniecznie!
Karty produktu w nowym szablonie zyskały czytelny widok i nie było potrzeby wprowadzać tam drastycznych zmian. Niemniej w wyniku naszych zaleceń uzupełniono je o moduły rekomendacji. W konstrukcji zastosowano także czytelne, relatywnie duże przyciski akcji, które pozwalają dodać produkt do koszyka z tego poziomu. Cross-selling wprowadzono na karcie towaru w miejscu, gdzie nie odciągnie od zakupów, a więc odpowiednio pod strefą detali, opisem produktu i widokiem opinii.
A ponieważ Klient posiada również placówki stacjonarne, w obrębie kart produktu udostępniono w moduł pozwalający sprawdzenie stanu magazynowego dla danego towaru.
Nasze analizy objęły także koszyk. Aby poprawić nawigację i jednocześnie ogniskować uwagę Klientów na zakupach, w widoku rozwijanego koszyka poleciliśmy dodać komunikat motywujący do finalizacji. Dynamiczna informacja, pokazująca, ile brakuje do darmowej dostawy, intencyjnie zachęca do powiększenia wartości koszyka.
Podobny cel realizuje dodany w koszyku moduł bestsellerów, który również został wdrożony tam jako konsekwencja audytu UX. Niemniej nawigację w koszyku oraz procesie zamówienia ułatwia numerowany pasek postępu, który dokładnie wizualizuje użytkownikowi, na którym etapie zamówienia się znajduje.
Sklepowi zależy na pozyskaniu jak największej liczby subskrypcyjnych Klientów, co też wynagradza gratyfikacją w postaci darmowego wydłużonego zwrotu do 100 dni zarejestrowanych użytkowników. Poleciliśmy więc także zmianę kolorystyki dla przycisków w procesie zamówienia. Pomarańczowe są teraz przyciski: zaloguj się, załóż konto. Czarny jest przycisk dla zamówień bez rejestracji, co czyni nawigację spójną i konsekwentną w ramach całego serwisu. Sprawne przejście przez proces zamówienia ułatwia skrócenie formularza. Choć był on zoptymalizowany, to zasugerowane przez nas włączenie “Danych kontaktowych” w ekosystem “Danych do faktury i dostawy”, poprawia użyteczność.
Praca, jeszcze raz praca, czyli kiedy CRO przynosi efekty
Optymalizacja konwersji to rozsądna inwestycja, a sam budżet reklamowy przynosi lepsze rezultaty. W przypadku sklepu Klienta zaobserwowaliśmy, że wdrożenie newralgicznych poprawek na przestrzeni 120 dni od przekazania audytu, spowodowało wzrost konwersji o blisko 27%.
Równolegle Klient docenił, że audyt wykazał, jak zdobyć większą liczbę danych do budowania przewagi nad swoją konkurencją. Informacje były pogrupowane wg hierarchii priorytetów. A wdrożenie wszystkich zaleceń może owocować jeszcze lepszymi wynikami.